۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۴۸

مدیرکل شیلات اردبیل:

اردبیل در تولید شیلات به سیستم «نانوحباب» مجهز می‌شود

اردبیل در تولید شیلات به سیستم «نانوحباب» مجهز می‌شود

اردبیل- مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: استان اردبیل در توسعه فناوری‌های جدید به سیستم «نانوحباب» تجهیز شده تا افزایش ظرفیت تولید آبزیان را در این استان شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله بخش عصر شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه شیلات و تولید آبزیان اظهار کرد: سال گذشته ظرفیت تولید آبزیان در استان اردبیل به ۱۲ هزار و ۶۶۸ تن رسید که شامل آبزیان سردآبی، گرم آبی و خاویاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه قرار بود سال گذشته ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن تولید آبزیان را شاهد باشیم که ما فراتر از این ظرفیت اقدام به تولید ماهیان کردیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل افزود: امسال برنامه ابلاغی برای استان ۱۳ هزار و ۲۰۰ تن است که با روند شروع شده در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم قادر به تولید بیشتر از این میزان هستیم.

اله بخش تصریح کرد: در دو سال گذشته افزایش تولید ۱۱ درصدی را در کشور شاهد بودیم در حالی که در استان اردبیل این جهش تولید تا ۲۶ درصد ارتقا یافت.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی طرح‌های تولیدمحور ما با موانع اداری و سخت گیری دستگاه‌های دیگر روبرو شد و به همین خاطر نتوانستیم تولید بیشتر از رقم ۱۲ هزار و ۶۶۸ تن را شاهد باشیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل چهار برنامه اساسی و اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی در جهش تولید آبزیان در سال جاری را یادآور شد و بیان کرد: دو برنامه از این تعداد در استان اردبیل قابل اجرا و عملیاتی شدن است.

اله بخش افزایش تولید میگو و تکمیل پروژه‌های زنجیره تولید را در استان‌های زاگرس نشین یادآور شد و گفت: در استان اردبیل دو برنامه مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی در حوزه شیلات قابلیت اجرا دارد که اولین برنامه راه اندازی دستگاه‌های «نانوحباب» است که به تولید مکانیزه آبزیان در مزارع پرورش ماهی کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: با ۳ میلیارد تومان اعتبار قرار است این دستگاه‌ها خریداری و ظرفیت تولید را با استفاده از دستگاه‌های مداربسته «نانوحباب» در این استان ارتقا دهیم.

بکارگیری ظرفیت استخرهای دومنظوره در تولید آبزیان

اله بخش خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت چاه‌ها و استخرهای دومنظوره برای تولید آبزیان استفاده کنیم که در این زمینه ۱۳۰ چاه امکان بهره برداری دارند.

وی از شکل گیری ستاد توسعه شیلات اردبیل خبر داد و بیان کرد: قرار است اولین جلسه ستاد توسعه شیلات در اردبیل تشکیل و برنامه‌ها در افزایش تولید آبزیان مورد رصد و پایش قرار گیرد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل خروج از رکود و بی برنامگی را در کنار تعیین تکلیف استخرهای دومنظوره ضروری دانست و تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته میزان جذب اعتبارات عمرانی در حد یک میلیارد تومان بوده که ما این رقم را در این دو سال به بیش از ۱۸ میلیارد تومان افزایش دادیم.

اله بخش گفت: در سال‌های گذشته ریالی تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان پرداخت نشده بود که در این دو سال رقم تسهیلات پرداختی را به ۶۰ میلیارد تومان افزایش دادیم و نسبت به خرید و واگذاری رایگان ۸۵ دستگاه تجهیزات پرورش آبزیان در بین تولیدکنندگان در این بخش اهتمام شده است.

کد خبر 6198803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha