۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۰۵

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:

مجوز نوسازی ضلع جنوبی شبستان مسجد کازرونی صادر شد

مجوز نوسازی ضلع جنوبی شبستان مسجد کازرونی صادر شد

اصفهان- مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه مجوز نوسازی ضلع جنوبی شبستان مسجد کازرونی صادر شده، گفت: این مسجد با همفکری نخبگان و پیشکسوتان تعیین تکلیف می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان روز شنبه با حضور جمعی از نخبگان و پیشکسوتان میراث‌فرهنگی استان و نماینده معاونت میراث‌فرهنگی کشور و همچنین جمعی از مدیران این اداره‌کل از مسجد کازرونی اصفهان بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: طی ۶ روز گذشته با توجه به حساسیت‌های دوستداران میراث‌فرهنگی برای دومین مرتبه از این مجموعه بازدید کردم و پای صحبت‌های مردم و دوستداران میراث‌فرهنگی و همچنین هیأت امنا مسجد نشستم.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش‌های این اداره‌کل، تلاش کردیم تا بخش‌هایی از این مسجد شامل صحن اصلی و ملحقات آن را حفظ کنیم و فقط مجوز نوسازی در شبستان ضلع جنوبی صادرشده، بااین‌حال با توجه به حضور نماینده معاونت میراث‌فرهنگی کشور و همچنین حضور پیشکسوتان میراث و اصرار به ثبت ملی و حفظ تمامی بخش‌های این مسجد، مقرر شد تا به مدت یک هفته تمامی عملیات‌های عمرانی در این مسجد متوقف‌شده تا پیشکسوتان میراث‌فرهنگی طرح‌ها و پیشنهادهای خود را به معاونت میراث‌فرهنگی کشور ارائه کرده و این معاونت ارائه طریق مشخص را برای ادامه فعالیت هیئت‌امنا مشخص کند.

کرم‌زاده افزود: حفاظت از میراث‌فرهنگی و این‌گونه ابراز احساسات مردم فرهنگ دوست اصفهان را برای خودمان فرصتی می‌دانیم تا بتوانیم هر چه‌بهتر از مواریث ارزشمند این ملت بزرگ حفاظت کنیم.

گفتنی است با توجه به بروز حساسیت‌های ویژه در بین نمازگزاران و مردم محلی که از دوستداران میراث‌فرهنگی محله تاریخی عباس‌آباد اصفهان هستند، انتظار می‌رود تا سایر نهادهای ذی‌ربط در امور مساجد اصفهان نیز ورود جدی به این مساله داشته باشند.

کد خبر 6198824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha