۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۷

رییس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی مطرح کرد؛

اجلاسیه ای برای جهادگران شهید/فردوس یادآور آغاز حرکت های جهادی

اجلاسیه ای برای جهادگران شهید/فردوس یادآور آغاز حرکت های جهادی

بیرجند-رییس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ۲۱ شهریور ماه اجلاسیه جهادگران شهید در فردوس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری عصر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: بعد از زلزله دهم شهریور ماه سال ۱۳۴۷ در شهرستان فردوس و اطراف آن حدود ۲۰ هزار نفر از مردم آن خطه جان خود را از دست دادند.

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه حکومت طاغوت نیز آنگونه که باید به مردم زلزله زده رسیدگی نمی‌کرد، بیان کرد: در روز سیزدهم شهریور آن سال مقام معظم رهبری که طلبه ۲۹ ساله‌ای بودند به همراه تعداد دیگری از روحانیون از مشهد برای کمک به مردم در قالب یک گروه جهادی در منطقه زلزله زده حضور پیدا کردند.

سرآغاز یک اتفاق شیرین

هنری با بیان اینکه این اتفاق سرآغازی برای حرکت‌های مردمی و جهادی شد، ادامه داد: در سال‌های گذشته به در قالب روز فردوس این اتفاق گرامی داشته می‌شد ولی در دو سال قبل با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور سردار زهرایی به عنوان مبدأ حرکت‌های جهادی سیزدهم شهریور ماه به صورت ویژه و در قالب اجلاسیه جهادگران دیده شد.

وی با بیان اینکه کتاب «دوباره فردوس» حاوی خاطراتی از حضور رهبر معظم انقلاب در فردوس نیز در آن ایام رونمایی شد، گفت: در سال گذشته نیز این مراسم با حضور رئیس جمهور شهید آیت الله ابراهیم رئیسی را به همین مناسبت را در مراسم را داشتیم.

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته سیزدهم شهریورماه به عنوان روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در تقویم به ثبت رسید، اظهار کرد: سال آینده کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی خواهیم داشت و در این راستا و به عنوان مقدمه در سالگرد اتفاق سیزدهم شهریور ماه اجلاسیه جهادگران شهید را برگزار خواهیم کرد.

اجلاسیه جهادگران شهید در فردوس برگزار می‌شود

هنری با بیان اینکه در کشور ۶۰ هزار جهادگر شهید داریم که ۶ نفر آنان از خراسان جنوبی هستند، گفت: این اجلاسیه با حضور خانواده‌های شهدای جهادگر در شهرستان فردوس برگزار می‌شود و از آنجایی که سیزدهم شهریور همزمان با دهه آخر ماه صفر و شهادت امام رضا (ع) است اجلاسیه در روز ۲۱ شهریور ماه خواهد بود.

وی گفت: یک ابتکار دیگر طرح نشان ملی فردوس و جایزه فردوس است که به جهادگر برتری که شاخصه‌های برتر جهادگری را دارند، اعطا خواهد شد.

رئیس بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی یادآور شد: پیشنهاد شده است که به واسطه خدمات جهادگونه ای که شهید جمهور آیت الله رئیسی داشته‌اند اولین نشان را به خانواده ایشان اعطا کنیم.

هنری گفت: به مناسبت سالگرد سیزدهم شهریور ماه در قالب برنامه «از جهاد مقدس تا دفاع مقدس» اتفاقات خوبی چون حضور گروه‌های توانمند جهادی و افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌ها با محوریت را تا سیزدهم شهریور ماه در استان رقم خواهیم زد

کد خبر 6198830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha