۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۵۰

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مرکزی:

۴۰ خادم امامزادگان مرکزی در کاظمین میزبان زائران حسینی هستند

۴۰ خادم امامزادگان مرکزی در کاظمین میزبان زائران حسینی هستند

اراک- معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۴۰ خادم آستان مقدس امامزادگان این استان در کاظمین میزبان زائران ایرانی و خارجی اربعین حسینی هستند.

حجت الاسلام سید مرتضی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: موکب سیدالشهدا امامزادگان استان مرکزی تاکنون با ۳ هزار زائر ایرانی و کشورهای پاکستان، هند و افغانستان در چهار حوزه خدمات اطعام و پذیرایی، اسکان و بهداشت و درمان و امور فرهنگی و مذهبی ارائه کرده است.

وی با اشاره به فعالیت موکب حضرت سید الشهدای این استان در کشور عراق گفت: برای دهمین سال این موکب حضرت سید الشهدا متعلق به امامزادگان استان مرکزی با ۴۰ خادم به کاظمین اعزام و به زائرین امام حسین (ع) خدمت رسانی می‌کند و فعالیت این موکب تا پنجم شهریورماه یک روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: آشپزخانه موکب اوقاف استان مرکزی روزانه در سه نوبت غذا پخت و ۳ هزار پرس غذای گرم و در میان زائران توزیع می‌کند.

۴۰ خادم امامزادگان مرکزی در کاظمین میزبان زائران حسینی هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه اربعین حسینی حرکتی در مسیر تحقق تمدن عظیم اسلامی است، افزود: مسائل معنوی به ویژه اقامه نماز جماعت در فضای موکب سید الشهدا (ع) در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: امروز، جوانان کشور پرچمدار راهپیمایی جهانی اربعین هستند و ما موکب داران وظیفه داریم با خدمت رسانی مناسب با آنها همگام شوبم.

وی ادامه داد: بر این اساس، لازم است که نظم و برنامه ریزی و اصول بهداشتی و مسائل معنوی به ویژه اقامه نماز جماعت در فضای روحبخش موکب‌ها در اولویت قرار بگیرد و در صدر مسائل فرهنگی اربعین باشد چرا که امام حسین (ع) در برای احیای دین و سنت نبوی از جمله نماز به شهادت رسیدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: خادمان موکب سیدالشهدا (ع) در کنار میهمانان ضیافت اربعین حسینی در فضایی توأم با معنویت و همدلی برنامه‌های فرهنگی از جمله برپایی نماز جماعت و سخنرانی مذهبی را به عنوان یک اولویت در کنار دیگر خدمات خود، اقامه و برگزار می‌کنند.

کد خبر 6198848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha