۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۳۳

وزیر بهداشت خبر داد؛

انجام بیش ۴۸۰۰۰ بازرسی بهداشتی در مرزهای منتهی به عراق

انجام بیش ۴۸۰۰۰ بازرسی بهداشتی در مرزهای منتهی به عراق

شلمچه _ وزیر بهداشت از انجام بیش از ۴۸ هزار بازرسی بهداشتی از زمان آغاز خدمت با زائران اربعین تا به امروز در مرزهای منتهی به کشور عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بهرام عین‌الهی امشب در بازدید از مرکز بهداشتی، درمانی شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه با اشاره به این موضوع که این چهارمین اربعین بعد از شروع به کار دولت شهید رئیسی است، اظهار کرد: در سال‌های نخست به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، این رویداد با جمعیت محدود برگزار شد ولی در سال ۱۴۰۱ و با کنترل ویروس یادشده، جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر از کشورمان در راه‌‎پیمایی بزرگ اربعین امام حسین (ع) حاضر شدند و سال گذشته و امسال راه‌پیمایی پرشورتر هم شده است.

وی با اشاره به این مهم که مشکل اصلی راه‎‌پیمایی‎‌های اخیر مربوط به وارد شدن به فصل گرما و بروز گرمازدگی است، افزود: با توجه به این مهم به سمت ایجاد مراکز ثابت در مرزها رفتیم و مرکز شهید سلیمانی در شلمچه نخستین مرکز ثابتی بود که برای خدمت به زوار اباعبدالله افتتاح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: سال گذشته نیز مرکز ثابت مرز مهران با ۱۶۰ تخت به بهره‌برداری رسید و امسال نیز شاهد افتتاح مرکز مرز خسروی بودیم.

وی با بیان اینکه در مراکز ثابت یادشده خدماتی همچون بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی، پایگاه‌های بهداشتی و … با حضور پزشک و پرستار ارائه خواهد شد، گفت: باید گفت که افتتاح این مراکز از اقدامات اساسی دولت شهید رئیسی بوده است.

دکتر عین‌الهی با اعلام این مهم که در مرزهای مختلف اتوبوس آمبولانس‌ها و آمبولانس‌ها نیز مشغول به خدمات‌رسانی هستند، بیان کرد: هر اتوبوس آمبولانس امکان خدمات‌رسانی به ۱۳ بیمار را دارا است و در حال حاضر ۳۵ اتوبوس آمبولانس در مرزها مستقر هستند.

وی با اشاره به این خبر که از زمان آغاز راه‎‌پیمایی اربعین تا به امروز ۳۶ هزار و ۹۰۹ مأموریت اورژانس ۱۱۵ در مرزهای منتهی به کشور عراق انجام شده است، اضافه کرد: در این میان یکهزار و ۷۵۵ بیمار نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

وزیر بهداشت به گرمازده شدن یک هزار و ۸۰۷ در همین بازه زمانی اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶۶۷ بیمار سرم درمانی را دریافت کردند.

وی عنوان کرد: در همین ایام ۹۴ بیمار نیز با آمبولانس از کشور عراق به ایران اعزام شدند که ۵۳ نفر به شلمچه، ۲۴ نفر به مهران، ۱۴ نفر به خسروی و ۳ نفر نیز به چذابه منتقل شدند.

دکتر عین‌الهی تصریح کرد: تا امروز همچنین ۴۸ هزار و ۳۹۶ بازرسی بهداشتی در مرزها صورت گرفته و عدد مربوط به بازرسی آب نیز بیش از ۴ هزار مورد بوده است.

وی ضمن تاکید به زوار مبنی بر حرکت در ساعات شب به دلیل پیشگیری از گرمازدگی، بیان کرد: نزدیک به ۱۰ هزار نیروی حوزه پزشکی مشغول خدمت به زائران عزیز هستند و در مسیر کربلا و نجف و همچنین در حیدریه پزشکان عراقی و ایرانی به صورت مشترک خدمات‌رسانی می‌کنند.

کد خبر 6198923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha