۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۵

راه‌اندازی نمازخانه‌ در فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید ژاپن

راه‌اندازی نمازخانه‌ در فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید ژاپن

فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید در ژاپن به‌طور فزاینده‌ای در حال راه‌اندازی نمازخانه‌ها برای پاسخگویی به نیاز مسلمانان در شرایط افزایش تعداد فزاینده بازدیدکنندگان از کشورهای اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فروشگاه‌های بزرگ و مراکز خرید در ژاپن به‌طور فزاینده‌ای در حال راه‌اندازی نمازخانه‌ها برای پاسخگویی به نیاز مسلمانان در شرایط افزایش تعداد فزاینده بازدیدکنندگان از کشورهای اسلامی هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در فروشگاه بزرگ «ماتسویا گینزا» در منطقه خرید مجلل توکیو، تعدادی از مردم در ساعات معینی از روز در مقابل نمازخانه‌ای که به تازگی تاسیس شده است، صف می‌کشند.

این اتاق مجهز به وضوخانه و همچنین حصیرهایی بر روی زمین برای اقامه نماز چند نفر است.

یک زن ۳۰ ساله مالزیایی گفت که قبل از ورود به ژاپن به دنبال یک نمازخانه به صورت آنلاین بوده است و از مسئولان فروشگاه بزرگ «ماتسویا گینزا» برای تاسیس این نمازخانه که می‌تواند مشکل مسلمانان را برطرف کند، تشکر کرد.

بر اساس گزارش آژانس گردشگری ژاپن، نمازخانه‌ها به این دلیل برای گردشگران مسلمان تاسیس شده است که اگر نمازخانه‌ای پیدا نکنند مجبور می‌شوند به محل اقامت خود بازگردند و این مسئله فعالیت و لذت بردن آنها از سفر را محدود می‌کند.

یک مسئول خرده فروشی با بیان اینکه اهالی صنعت برای تاسیس نمازخانه‌ها ها نیاز به همکاری دارند، گفت: نمازخانه‌ها زیرساخت‎های خاص را می‌طلبند که برای تامین آنها باید همیاری وجود داشته باشد.

در میان دیگر فروشگاه‌های بزرگ در توکیو، فروشگاه «شیبویا پارکو» در منطقه خرید «شیبویا» نیز یک نمازخانه به تازگی افتتاح کرده است.

شرکت «آئه‌اون مال» که مجتمع‌های خرید در مقیاس بزرگ را اداره می‌کند، نمازخانه‌ها را در هفت فروشگاه در سراسر استان‌های چیبا، کاناگاوا، آیچی، هیروشیما و اوکیناوا افتتاح کرده است و برنامه‌هایی برای گسترش خدمات به فروشگاه‌های دیگر دارد.

بر اساس گزارش سازمان ملی گردشگری ژاپن، تعداد بازدیدکنندگان ژاپن از اندونزی، مالزی و ترکیه در سال ۲۰۲۳ از ۸۷۰ هزار نفر گذشت که نسبت به یک دهه قبل ۲.۷ برابر شده است.

کد خبر 6199276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha