۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷

فرزین خبر داد؛

رونمایی از تالار ارز توافقی در شهریور/ کشف قیمت ارز به صورت حراج

رونمایی از تالار ارز توافقی در شهریور/ کشف قیمت ارز به صورت حراج

رییس کل بانک مرکزی گفت: نیمه اول شهریورماه تالار مبادلات ارز توافقی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران راه‌‎اندازی و از سامانه بومی این مبادلات رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به طراحی و توسعه ابزارهای معاملاتی مختلف برای تثبیت بازار ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، اظهار کرد: بانک مرکزی با هدف افزایش شفافیت، کارآمدی و پایداری بازار ارز کشور، نیمه اول شهریورماه تالار مبادلات ارز توافقی را در مرکز مبادله ارز و طلای ایران راه‌‎اندازی و از سامانه بومی این مبادلات رونمایی می‌کند.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی تالار مبادلات ارز توافقی، امکان معاملات بین واردکنندگان و صادرکنندگان مشمول ارز اشخاص در یک «بسته معاملاتی یکپارچه» جهت معامله ارز و پروانه صادراتی به صورت توأم با ضمانت بانک‌های عامل ایجاد می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ویژگی‌های تالار مبادلات ارز توافقی تاکید کرد: در این بازار، کشف قیمت به صورت حراج و نقد صورت می‌گیرد و انتظار می‌‎رود با انتقال تدریجی و برنامه‌ریزی شده معاملات ارزی کشور به تالار مبادله ارز توافقی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، استفاده از سایر ابزارهای معاملاتی بازار ارز نیز توسعه یابد.

گفتنی است بنابر سیاست بانک مرکزی، تدوین راهبردها، تنظیم‌گری و نظارت بر عهده بانک مرکزی بوده و مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان بازوی اجرایی، عملیات بازار ارز و اجرای معاملات را تحت نظارت بانک مرکزی انجام می‌دهد.

کد خبر 6199502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
      0 1
      به به! چه شود این دلار کوفتی! منتظر پرواز حیرت‌انگیز باشید.
      • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
        1 0
        یعنی میشه شخص عادی هم از این سامانه خرید کنه برای نیاز شخصی خودش؟ مثل سالهای قبل که میرفتی صرافی میگفتن باید از سامانه ارز توافقی بخرن تا بفروشن به خریدار شخصی؟ گسی هستش راهنمایی کنه؟ ممنون