۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴

ادعای فرمانده نیروی هوایی کی‌یف؛

نیروی هوایی اوکراین دومین پل لجستیکی کورسک را منهدم کرد+ فیلم

نیروی هوایی اوکراین دومین پل لجستیکی کورسک را منهدم کرد+ فیلم

فرمانده نیروی هوایی اوکراین مدعی شد که ارتش این کشور دومین پل راهبردی در منطقه کورسک روسیه را تخریب کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، میکولا اولِچوک، فرمانده نیروی هوایی اوکراین با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود مدعی شد که دومین پل راهبردی در منطقه کورسک روسیه منهدم شده است.

اولچوک در تلگرام نوشت: «منهای یک پل دیگر؛ نیروی هوایی با حملات دقیق همچنان دشمن را از توانمندی‌های لجستیکی محروم می‌کند. این حملات به طور چشمگیری مسیر نبرد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

پیش‌تر، بلاگرهای نظامی روسیه تصاویری از یک پل تخریب‌شده روی رودخانه «سیم» در نزدیگی روستای «Zvanne» در کورسک منتشر کرده بودند. مسکو هنوز درباره این موضوع اظهار نظر نکرده است.

وزارت خارجه روسیه، اوکراین را به استفاده از موشک‌های دوربرد آمریکایی برای تخریب یک پل کلیدی در ناحیه «گلوشکُف» در منطقه کورسک متهم کرده است. در این حمله شماری از «داوطلبان» که در حال کمک به تخلیه غیرنظامیان بودند، کشته شدند.

منطقه مرزی کورسک روسیه از ششم آگوست زیر آتش حملات اوکراین قرار گرفته است. براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، ۱۲ غیرنظامی کشته و ۱۲۱ نفر از جمله کودکان زخمی نیز شده‌اند. تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر این منطقه را ترک کرده یا تخلیه شده‌اند و براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، کی‌یف در این حملات بیش از ۲ هزار و ۳۰ نیرو، ۳۵ تانک و ۳۱ خودروی زرهی را از دست داده است.

کد خبر 6199517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
      8 2
      شکر خدا
    • مختار IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      0 0
      در صورت نیاز برای عبور تانک ونیروی نظامی،روسها قادر به ایجاد پل متحرک ظرف چند ساعت ویا ایجاد مسیر جایگزین هستند.اکراین با انهدام پل خود را در تله می اندازدو خود خواسته محاصره میشود.