نشست علمی «اربعین و آرمان شهر اسلامی» برگزار شد

نشست علمی «اربعین و آرمان شهر اسلامی» برگزار شد

نشست علمی «اربعین و آرمان شهر اسلامی» با حضور جمعی از پژوهشگران به همت گروه مطالعات تطبیقی اسلام و ادیان پژوهشکده بین المللی امام رضا (ع) با همکاری مجتمع آموزش عالی برادران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی «اربعین و آرمان شهر اسلامی» با حضور جمعی از پژوهشگران به همت گروه مطالعات تطبیقی اسلام و ادیان پژوهشکده بین المللی امام رضا (علیه السلام) با همکاری مجتمع آموزش عالی برادران برگزار شد.

این نشست با ارائه حجت الاسلام حمیدرضا مطهری دانشیار پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (علیهم السلام) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به صورت حضوری و مجازی در اتاق جلسات ساختمان ستاد برگزار شد.

حمیدرضا مطهری با نگاهی تاریخی به سیره پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و جامعه مدینه، به تحلیل مفهوم آرمانشهر اسلامی پرداختند.از این رو معتقدند که مدینه النبی، نمونه کوچکی از آرمانشهر اسلامی است که پیامبر اکرم (ص) به دنبال تحقق آن بودند. با بررسی ویژگی‌های جامعه مدینه می‌توان به درک بهتری از آرمانشهر اسلامی دست یافت.

همچنین اشاره به اهمیت زیارت اربعین و شرکت حداکثری در این شعیره الهی داشتند و اظهار فرمودند: یکی از موانعی که جهت دستیابی به آٰرمان شهر اسلامی موجود است چالش‌هایی که در مراسم اربعین با آن مواجه هستیم.

وی در ادامه افزود: برای رفع این چالش‌ها می توان اقداماتی را نظیر ترویج فرهنگ صحیح زیارت، نظارت بر رفتار زائران، تقویت همکاری بین دستگاه‌های مختلف، افزایش آگاهی عمومی و مقابله با افکار انحرافی انجام داد.

گفتنی است به حاضران در این نشست علمی که با هدف بررسی مدل های آرمانشهر متعالی اسلام و مساله اربعین برگزار شد، گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

کد خبر 6199542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha