۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰

مزایای نصب پنل خورشیدی خانگی در استان‌ های گرمسیر+نحوه دریافت وام

مزایای نصب پنل خورشیدی خانگی در استان‌ های گرمسیر+نحوه دریافت وام

استفاده از پنل‌های خورشیدی مزایای متعددی دارد که به آنها اشاره می کنیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، نفت و گاز در صد سال گذشته انرژی مورد نیاز برای توسعه اقتصادی و صنعتی جهان را تأمین کرده‌اند، اما اکنون تقاضا برای انرژی خورشیدی حتی سریع‌تر از سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی سبز در حال رشد است. هزینه انرژی خورشیدی طی دو دهه اخیر به طور چشمگیری کاهش یافته و تحقیقات در مورد کارایی صفحات خورشیدی گسترش یافته است.

بنابراین تصور اینکه انرژی خورشیدی، منبع اول تأمین انرژی در صد سال آینده خواهد بود، امری غیر قابل تصور نیست. سادگی، طول عمر، هزینه کم و کارایی انرژی خورشیدی در حال حاضر آن را به یک انتخاب آسان تبدیل کرده است. اکثر پنل‌های خورشیدی مدرن دارای ۲۵ سال ضمانت هستند، در حالی که نفت و گاز فروخته شده در یک سال، طی یک یا دو ماه استفاده شده و سپس برای همیشه از بین می‌رود.

از طرف دیگر در کشورهایی مانند ایران که در طول تابستان با تقاضای بالای برق و به دنبال آن ناترازی و قطعی برق روبرو هستند، استفاده از پنل‌های خورشیدی می‌تواند اتکا به انرژی برق را کاهش دهد. این در حالیست که بیشتر مناطق در ایران آفتاب خیز و مستعد بهره‌برداری از انرژی خورشیدی هستند.

به نقل از برخی منابع، تعداد روزهای آفتابی ایران ۳۰۰ روز یعنی بیش از دو سوم از سال گزارش شده است. براین اساس، میزان متوسط تابش خورشید ۴.۵ تا ۵.۵ کیلو وات ساعت بر متر مربع در روز است که این مساله نشان می‌دهد ایران یکی از کشورهای با پتانسیل بالا در زمینه انرژی خورشیدی است. بر اساس مطالعات انجام شده، ایران می‌تواند در مساحتی بیش از ۲۰۰۰ کیلومترمربع، امکان نصب بیش از ۶۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی خورشیدی را داشته باشد.

مزایای پنل‌های خورشیدی

استفاده از پنل‌های خورشیدی مزایای متعددی دارد که به آنها اشاره می‌کنیم:

کاهش هزینه برق: پنل‌های خورشیدی می‌توانند به طور قابل توجهی هزینه‌های برق را کاهش دهند. با تولید برق از انرژی خورشید، کاربران می‌توانند از پرداخت قبوض سنگین برق جلوگیری کنند.

منبع انرژی پایدار و تجدیدپذیر: انرژی خورشیدی منبعی پایدار و تجدیدپذیر است که به راحتی در دسترس قرار دارد. این انرژی معمولاً هر روز قابل استفاده است.

سازگاری با محیط زیست: پنل‌های خورشیدی به تولید برق بدون آلودگی و در پی آن حفظ محیط زیست کمک می‌کنند. این سیستم‌ها همچنین در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلودگی هوا نیز تأثیر بسزایی دارند.

عملکرد در شرایط مختلف جوی: پنل‌های خورشیدی می‌توانند در شرایط جوی مختلف، از جمله بارش باران و برف، به کار خود ادامه دهند. آن‌ها در دماهای پایین با کارایی بیشتری عمل می‌کنند.

کاهش وابستگی به منابع فسیلی: با استفاده از انرژی خورشیدی، وابستگی به سوخت‌های فسیلی کاهش می‌یابد، که این موضوع به امنیت انرژی کمک می‌کند و خطر نوسانات قیمت سوخت را کاهش می‌دهد.

امکان استفاده در مناطق دورافتاده: پنل‌های خورشیدی می‌توانند در مناطق دورافتاده و غیرقابل دسترس به شبکه برق متصل شوند که این امر به تأمین انرژی در این مناطق کمک می‌کند.

کمک به کشاورزی و صنایع: پنل‌های خورشیدی می‌توانند در کشاورزی و صنایع به عنوان منبع انرژی برای سیستم‌های گرمایشی و آبیاری استفاده شوند.

کاهش هزینه‌های نگهداری: پس از نصب، پنل‌های خورشیدی نیاز به نگهداری کمی دارند و معمولاً به مدت طولانی کار می‌کنند.

مزایای بکارگیری پنل‌های خورشیدی در استان‌های گرمسیر

تکنولوژی پنل‌های خورشیدی در ایران در حال توسعه و رشد قرار دارد. همچنین پتانسیل عظیمی برای تولید انرژی خورشیدی وجود دارد. ایران به طور متوسط ‌سالانه ۳۰۰ روز آفتابی دارد. تابش معمولی مستقیم آفتاب در ایران تا ۵.۵ کیلووات ساعت بر متر مربع در روز است. به خصوص، مناطق مرکزی و جنوبی کشور مستعد دریافت تابش خورشیدی بالای ۵.۲-۵.۴ کیلووات ساعت بر متر مربع در روز هستند.

ایران مصرف انرژی بالایی دارد و تقاضا به صورت سالانه در حال افزایش است. مصرف برق ایران سالانه بیش از ۵ درصد رشد می‌کند. تخمین زده می‌شود که مصرف برق در ایران تا سال ۲۰۳۰ به ۴۴۴ میلیون مگاوات ساعت برسد. علاوه بر این، نیروگاه‌های حرارتی قدیمی مقادیر زیادی دی اکسید کربن منتشر می‌کنند. در این راستا، روی آوردن به انرژی سبز و خورشیدی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش تقاضای هیدروکربن داخلی و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کمک می‌کند.

البته تولید انرژی از پنل‌های خورشیدی چندین سال است که در کشور آغاز شده است. هم اکنون استان یزد با میزان تولید ۶۸ مگاوات، فارس با ۵۸ مگاوات و کرمان با ۴۷ مگاوات با استفاده از انرژی خورشیدی در رتبه‌های برتر ایران قرار دارند.

تسهیلات راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی

در حال حاضر و با توجه به قانون توسعه دانش بنیان تجدیدپذیر (ماده ۱۶)؛ صنایع با دیماند بالای ۱ مگاوات باید ۵ درصد برق خود را طی ۵ سال از انرژهای تجدیدپذیر تأمین کنند در غیراینصورت مشمول جریمه ۵ درصدی می‌شوند. اگر این صنایع بالای ۱ مگاوات مصرف؛ به میزان ۵ درصد دیماند خود نیروگاه احداث نکنند یا به همین میزان از تابلو سبز بورس انرژی، برق خریداری نکنند، برای آن‌ها قبض جریمه به اندازه ۲۰ درصد بالاتر از قیمت خرید و فروش برق در تابلو سبز بورس انرژی صادر خواهد شد.

ارائه وام بانکی برای راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی

همچنین در حال حاضر، تنها وامی که می‌توان به راحتی آن را دریافت کرد وام نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی است که به تازگی تصویب شده و به عنوان بسته حمایتی به خانواده‌های تحت پوشش (کمیته امداد، بهزیستی، سازمان اوقاف وخیریه، حوزه علمیه، شرکت شهرک‌های صنعتی ایران، بسیج سازندگی، استانداری، سازمان حفاظت محیط زیست، بنیاد برکت، خیرین مدرسه ساز) ارائه می‌شود. این تسهیلات که توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود، مبلغی بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان داشته که ۵ ساله و با سود ۴ درصد است.

براساس اعلام ساتبا، گفتنی است، نرخ خرید تضمینی برق این نیروگاه‌ها؛ کیلووات ساعتی ۳,۰۰۰ تومان است که با این نرخ، هم قسط وام پرداخت می‌شود و هم مقداری برای خود فرد می‌ماند. شخص تحت پوشش، با مراجعه به شرکت توزیع منطقه سکونت خود می‌تواند نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کند. شرکت توزیع با استعلام از سازمان تحت پوشش آن شخص و پس از تأیید اطلاعات، وی را به بانک معرفی می‌کند.

در پایان شایان ذکر است که با توجه به رشد روزافزون محبوبیت انرژی خورشیدی در زمینه تأمین انرژی خانوارها، این انرژی نویددهنده دستیابی به یک منبع انرژی تجدیدپذیر و ارزان قیمت است که به طور عمده در کاهش هزینه‌های برق مصرفی خانوارها نیز نقش دارد. در این رابطه مشترکان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی خانگی با وزارت نیرو در ارتباط باشند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6199620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
      46 9
      دولت تمام این تسهیلات را به وزارت برق بدهد تا نیروگاه های بزرگ خورشیدی در اطراف شهرهای بزرگ بسازد! دوستان برق خورشیدی در کشور بی معنی هست چون برق یارانه ای هست
      • مجید IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
        16 2
        نیروگاه‌های کوچک مقیاس بهترند هم محیط زیست رو اشغال نمی کنند و هم محافظت و نگهداری و تمیز کردن آنها به عهده شخص خواهد بود و هزینه انتقال برق و هدر رفت هم کاهش پیدا می‌کند
    • جانان کوروش فارسی... IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      11 4
      شاید به وام احتیاجی نداشتید.. عادت کردید به وام..
    • عباس خوانین زاده DE ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      19 2
      آخر کجای کار هستید 4باطری خورشیدی400 آمپر حدود 30میلیون تومان هست با چی150 میشه خرید
      • حسین مهاجر افغان IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
        0 0
        اقای عزیز باطری خورشیدی لازم نیست برق تولید شده لازم نیست ذخیره بشه یا استفاده میشه یا وارد شبکه میشه
      • ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
        0 0
        پروفسور، نیاز به خرید باتری نداری،وصل به شبکه توزیع برقه
    • یوسف IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      13 2
      نصب پنل خورشیدی یکی از بهترین راههای کاهش فشار بر نیروگاه های برق کشور است دولت بایستی آستین ها را بالا زده و در منطقه به ویژه گرمسیرکه استفاده از کولر گازی به جهت گرمای بیش ازحد اجباری می باشد پثل خورشیدی برای هر منزل فقط جهت مصرف کولر گازی منزل نصب نموده و بهای آنرا هرماه برروی قبض برق مشترکین
    • IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      17 6
      اگر واردات پنل خورشیدی رو به بخش خصوصی بدن ، خیلی سریع کارها انجام می شه و برق ارزان با انرژی تجدیدپذیر و پاک داریم
    • محمد IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      12 1
      واقعا دولت به فکر باشه چون هم سال به سال گرمتر میشه وبرق کمتر
    • سیدمحمدمیرمهدی ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      27 4
      سیدمحمد میرمهدی: اگر بالای هرواحد مسکونی یک نیروگاه ۵ کیلووات بالای مساجد، مدارس ،ادارات ، اپارتمانها یک نیروگاه ۲۰ کیلووات ودر مزارع وکارخانه ها نیروگاه خورشیدی تا ۲۰۰ کیلووات نصب میشد نیاز به احداث نیروگاه های بزرگ نبود سرمایه گذاری برای دولت نبود هزینه نگهداری برای دولت نبود درمصرف اب صرفه جویی م
    • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      9 0
      خیلی عالی سپاس به شرط اجرای سریع وصحیح.ازنیروی خدادادی استفاده کنیم
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      7 0
      ۱۵۰ تومن پنل باید بخرید تا در ساعتهای گرم اسپیلیت شما کار بکنه
    • ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      15 2
      من وام گرفتم نیروگاه خورشیدی کوچک خانگی احداث کنم الان ۳ماه اداربرق الافم کردم دیگه پشیمون شدم ازاین کارم
      • رضا ماهر IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
        0 0
        عالیه حتی در شمال ایران هم جوتب میده با ۱۰۰۰ وات پانل و اینورتر ۳۵۰۰ و باتری ۱۰۰ امپر ۱۲ ولت کل برق خونه تأمین میشه به جز اسپیلت
    • ایرانی PL ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      14 0
      ما که عضوهیچ یک از موسسه های نامبرده نیستیم چطوروام بگیریم ؟ کلا بهمون وام میدند یا نه
    • محمد IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      16 0
      چه فایده تسهیلات به مردم عادی که نمیدن
    • ناشناس IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      15 2
      دزدی پنل خورشیدی زیاد شده . باید روی فرهنگ و فقر و بیکاری مردم کار کرد .
    • حسین IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      19 1
      اندازه شاهنامه مطلب نوشتی منهای مطالب فنی که هر متر مربع صفحه خورشیدی چند آمپر وچه ولتاژی را تولید میکنه
    • مرتضی ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      10 3
      چقدر کم هزینه است 120 الی 150 میلیون ، همون برق استفاده میکنیم راحتتریم
    • محمد داوری IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      11 2
      به نظر بنده اگر این پنل ها به همه روستاهای مناطق جنوبی بدیم رایگان هم می توانیم اشتغال ایجاد کنیم هم صادرات داشنه باشیم هم صنعت سرپا میشه
      • سعید ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
        2 2
        پنل های خورشیدی گرمای خیلی بالایی تولید می‌کنند و در مناطق خیلی گرمسیر اینورتر آنها زودتر آسیب میبیند و آسیب بیشتری میبیند بهتر است در مناطقی باشد که هوای محیطی پنلها خنک کند تا راندمان تولید بالاببرد.
    • امین IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      7 1
      باید اداره های برق شهرستان ها فعال و بانک ها هم تسهیلات بدهند ظرف دو یا سه ماه کمبود برق حل می‌شود برای همیشه اما دولت وسیستم بانکی همکاری نمی‌کند
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      19 1
      آقا این طرح مفید، کم هزینه، انرژی پاک و همیشگی است. الآن در شهر محلات استان مرکزی انجام شده و ما تا کنون قطعی برق نداشته ایم هرچند هنوز کافی نیست و هفته ای دو روز برق صنایع را قطع می کنند تا مردم مشکل نداشته باشند. درود خداوند بر مبدع این طرح و سپاس بیکران. امیدواریم در سراسر کشور اجرایی شود.
    • م م ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      9 2
      لطفاً برای فضای صد متری بالای طبقه سوم تعدادپانل وقیمت ونصب وراه اندازی را اعلام فرمایید
    • نوید IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      8 3
      برای احداث نیروگاه خورشیدی در مساحت یک هکتاری بیش از بیست میلیارد تومان لازمه این تسهیلات ارزش پیگیر شدن رو نداره این تسهیلات الان برای خرید یک دستگاه موتور سیکلت مناسبه خداقوت به کارشناسان و مسولان تصمیم گیرنده
    • ناشناس IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      4 4
      پنلهای فتوولتایی با افزایش دمای هوا راندمانشان بشدت کم میشه ، این یعنی کسی که پیشنهاد این طرح را داده هیچ اطلاعی از برق خورشیدی نداره
    • مهدی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      8 0
      من هم عضو هیچ نهاد ‌وارگانی نیستم آیا به ماهم تعلق میگیره.
    • محمد ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      3 1
      برای تولید برق کامل یک منزل با تمام امکانات،۲۰ کیلووات باید نصب بشه که حدود ۲۵۰ میلیون درمیاد.۸عدد پنل.۸عدد باطری.و...
    • سیداحمد IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      6 1
      اززیرنظرکمیته امدادبردارید شخصیت ادم راخرد وبعدمیگن به شما تعلق نمی گیرد ربطی به برق خورشیدی نباید داشته باشدکمیته امداد
    • علیرضا نریمانی ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      9 2
      این طرح در صورتی که بدون رانت و در عدالت کامل انجام شود و برای همه متقاضیان بصورت یکسان و با وام به اجرا گذاشته شود کمک بزرگی به صنعت برق و حتی مردم می باشد
    • با سلام این موردها را بارها دیده وشنیده ایم فقط شع ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      5 1
      بار ها اعلام کردم من متقاضی هستم هیچ خبری نشد
    • علیرضا عبادی ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      1 1
      بنده یک کولر ۲۴ هزار اسپلیت دارم دو تا فریزر ۳،۴ اسب دارم یک سبزی خردکن ۲ اسب دارم یک ابلیمو گیر ۳ اسب دارم یک پنکه سقفی و هشت عدد لامپ ۵۰ وات دارم برق این ها رو چطور تامین کنم یعنی چقدر این طرح برای برق تامین برق این دستگاهها هزینه دارد
    • ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      7 0
      اینکه کمیته امداد زدن واسه وام . اصلا فکر نکنید دارن کمک می کنند . سیاست دولت واسه حذف افراد کم درآمد از کمیته امداد است. وام به اونها میدن بعد میگن شما دارای شغل و درآمد شدید از تحت پوشش خارج می‌کنند. خلاصه هیچوقت برای مردم مجانی کاری نمی کنند.
    • حامد ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      3 0
      در بام هر خانه یک پنل خورشیدی وجود داشته باشد: ۱_ زیر آن پنل سایه شده و خنک می شود. ۲_ تولید برق بیشتر می شود. ۳_ احتمال نابودی زیر ساخت برق کمتر می شود.
    • ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      6 0
      پشت بام رایگان ازمردم تولیدبرق بادولت درآمدش هم برای دولت فقط پول برق رایگان باشه برای کسانی که پنل میزنید.والسلام.
    • حسن پور ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      1 0
      برای چاه کشاوزی میخوام ۳فاز ۱۵امپر چقدر باید هزینه کرد
      • ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
        0 0
        360ملیون
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      3 0
      به نظرمن اپارتمان های مهرکه درگلبهارهست وپشت بام هاوسعی دارومیشود پنل خورشیدبزارندوخوددولت می تواند بگذاردوهم مردم استفاده کندوهم بقیه نیروی برق خورشیدی راسودش راخودش ببرداین پیشنهادمن هست
    • علیرضا IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      9 1
      شما را بخداهرچه سریع تر تولید برق و حتی آبگرم مصرفی ساختمانها از انرژی های پاک تجدید پذیر مانند خورشید و باد را با جدیت و جهادی شروع کنید . ما متاسفانه در این زمینه خیلی از دنیا عقب هستیم .
    • خدر جان IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      0 0
      آقا استان بوشهر نیروگاه اتمی داره هر روز شاهد قطعی برق هستیم پنل خورشیدی جواب میده اونم به این هزینه خب تا آخر عمرمان هم برق مصرف کنیم ۱۵۰ میلیون نمیشه
    • ناشناس ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      1 0
      پنل های خورشیدی در اغلب مناطق کشور ما میتواند قابل استفاد شود ه باشد ولی انجام نمیشود
    • محمد US ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      0 0
      با این وام نمیشه اینورتر خرید و اگر واقعا راست میگن با اختصاص ارز دولتی و تسهیلات بانکی وحذف قوانین دست و پا گیر اعتبار بدن خیلی‌ها مایل به همکاری هستن
    • ناشناس IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      0 0
      بادرود درصورت ضرورت برجها و مجتمع های مسکونی دارای هیات مدیره باتقسیم هزینه ها می توانند برای آنجا اقدام وبرق ذخیره شده در روز رانیز درباتری های مربوطه ذخیره نموده ودر شب استفاده نمایند وهزینه ها هم کاهش یابند.
    • ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
      2 0
      یکی از مزایا تاثیر روی جذب گرمای محیط است
    • ناصر معززی IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      0 0
      عالی
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      0 0
      وقتی نفت هست که بسوزونی وبرق تولید کنی،دیگه به خودت زحمت نمیدی درگیر وام دادن به مردم واردات صفحات و...بشی!!آلودگی هواهم اصلا مهم نیس...
    • رضا ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      0 0
      سلام.یکی از عوامل مهم در میزان تولید برق گرما می باشد هر چه دما بالاتر باشد بازدهی پایین تر و میزان تولید برق کمتر است. تابش عوامل و آلودگی هوا هم تاثیر بر تولید برق دارند
    • ممد IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
      0 0
      پنلهای موجود ارزش خرید ندارندبه زودی پنلهای جدید باکارایی بسیار بالا ووزن وحجم بسیار پایین به بازارخواهند امد
    • مصطفی صدیقی مقدم ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
      0 0
      خداروشکر که بعد از سالیان متمادی متوجه این نعمت در ایران شدید
    • ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
      0 0
      اگه مثل زمان احمدی نژاد نشه که وام دامداری میدادم از بانک مهر ولی متاسفانه چون نظارتی درست درکنار نبود همه گوسفندان یک نفر بعنوان قرض چند ساعت میگرفتن پولی به. صاحب دام میدادم برا چند ساعت نفر بانک می‌شود میدید فکر میکرد طرف دام گرفته ولی دریغ از خرید یک عدد بعدها با پول وام ماهواره میخریدن
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
      0 0
      درصورتی یکی نخرن قرض بدن بهم تا وام بگیرم برا خرید خودرو تلویزیون ماهواره که نمونه اش زمان احمدی نژاد از وام مهر اتفاق افتاد باید تولید زیاد میشد ماهواره تو روستاها زیاد شد