۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۵

کارگردان نمایش با مهر مطرح کرد؛

«چیتگر» چطور تبدیل به «رگتیچ» شد؟/ وقتی هنوز گذشته‌ها نگذشته ...

«چیتگر» چطور تبدیل به «رگتیچ» شد؟/ وقتی هنوز گذشته‌ها نگذشته ...

کارگردان نمایش «رگتیج» عنوان کرد این اثر نمایشی یک درام روانشناختی است که تاثیر گذشته افراد بر حال و آینده آن‌ها را نشان می‌دهد.

امیرطاها سلکی نویسنده و کارگردان نمایش «رگتیچ» که این روزها در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است درباره عنوان این نمایش به خبرنگار مهر بیان کرد: ایده‌ای در ذهن داشتم که در اثری اتفاقات از آخر به اول روایت شود و سیر داستان برعکس روایت‌های رایج باشد. شبی در کنار دریاچه «چیتگر» قدم می‌زدم و به اسم دریاچه فکر می‌کردم؛ به نظرم آمد که آن را برعکس کنم. در واقع «رگتیچ» بر عکس کلمه «چیتگر» است که البته رابطه مستقیمی با داستان نمایش هم دارد. درباره این نمایشنامه، ابتدا نام آن را انتخاب کردم و سپس بر اساس نامش، ماجرای آن را نوشتم. در واقع مکان اتفاقاتی که در داستان می‌افتد، سمت دریاچه «چیتگر» است.

سلکی درباره مضمون نمایش گفت: این اثر یک درام روانشناختی درباره تاثیری است که اتفاقات گذشته بر حال و آینده افراد دارد. در ضرب‌المثلی می‌گویند که «گذشته‌ها گذشته»؛ اما ما روی این موضوع کار می‌کنیم که آنچه در گذشته اتفاق افتاده روی زندگی تاثیر دارد. برخی اتفاقات اجتناب ناپذیرند و تاثیر خودشان را می‌گذارند. زندگی کاراکتر اصلی این نمایش به تحت که در دوران کودکی اش رخ داده و حالا به شکلی در زندگی‌اش نمود پیدا می‌کند.

سلکی درباره بازخوردهای مخاطبان نمایش «رگتیچ» اظهار کرد: خوشبختانه تا امروز بازخوردهای مثبت زیادی گرفتیم و در بحث بازی، دکور، نورپردازی و ... نظرات مثبت بوده است، البته مثل هر اثر دیگری نظرات منفی هم داشتیم که نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم. طبیعتا بحث سلیقه هم مطرح است؛ برخی یک کار را دوست دارند و برخی خیر. اما نظرات اکثریت درباره نمایش ما مثبت بوده است و آن را سطح بالا دانسته‌اند که برایمان ارزشمند است.

وی درباره فعالیت تماشاخانه‌های خصوصی یادآور شد: این تماشاخانه‌ها فضای بهتر و مناسب‌تری را برای جوانانی که دنبال کارهای بزرگ هستند، فراهم کرده اند. اینکه سالن‌هایی در اختیار ما قرار داده می‌شود که بتوانیم خودمان را محک بزنیم و دیدگاه، هنر و خلاقیت‌مان را نشان دهیم، قابل قدردانی و احترام است. به عنوان یک نویسنده و کارگردان کار اولی شاید خیلی جاها این فرصت به من داده نمی‌شد اما عمارت نوفل لوشاتو این فضا را برای گروه ما فراهم کرد. اینجا استعدادهای جدیدی دیده می‌شود که فکر می‌کنم می‌توانند به درجات بالایی برسند.

«رگتیچ» اولین نمایش گروه هنری «تارگت» است که تا ۶ شهریور، هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود. مازیار کریمی، عرفان چناری، ندا قهرمان‌پور، آیدین ایمانی و شیدا کوچه‌باغی بازیگرانی هستند که در این اثر ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «توپ من برگشت دکتر، بدجور هم برگشت؛ این دقیقا همون چیزی بود که ازش فرار می‌کردم.»

دیگر عوامل نمایش «رگتیچ» عبارتند از مشاور کارگردان: ساغر خواجه‌امیری، مجری طرح: عرفان الماسی، طراح صحنه: هادی سلطانی فرد، طراح لباس: کیمیا جمالیان، طراح‌ گریم: پانته‌آ شادمان زاد، طراح نور: فرشاد نصیری، طراح موسیقی: پرویز داودی، طراح گرافیک: سینا افشار، طراح تیزر: حجت حاج‌عبداللهی، آیدین ایمانی، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه‌ریزی: عرفان الماسی، دستیار کارگردان و مدیرصحنه: ملیکا شریفی، منشی صحنه: رها کاظمی، عکاس: هلیا احمدی‌پناه، فیلم‌بردار: پریا احمدی‌پناه، مشاور رسانه: مرتضی رنجبران، دوخت لباس: مزون کیمیا، اپراتور نور: سینا قبادی، اپراتور موسیقی: رها کاظمی، مدیر روابط عمومی: آیدین ایمانی.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com/p/ragtich مراجعه کنند.

کد خبر 6199695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
      0 0
      من بچه چیتگرم قبل از اینکه شما پز اسمشو بدید