۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۴

حجت الاسلام رفیعی:

در جبهه حق باید صبر و استقامت داشته باشیم

در جبهه حق باید صبر و استقامت داشته باشیم

قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: ما باید در جبهه حق صبوری کنیم و استقامت داشته باشیم، چراکه نباید از مواجه شدن با جبهه باطل بترسیم و همواره باید مدافع حق باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه یکشنبه طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: رزمندگان در جبهه‌های جنگ شکیبایی و استقامت خاصی داشتند و این ثابت قدمی و صبوری است که پیروزی را رقم می‌زند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: انسان مؤمن باید بر عبادت نیز صبوری کند و این صبر فقط در پیوند با مصائب و سختی‌ها نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت ادامه داد: صبر بر اذیت همسر از دیگر مشخصه‌های صبوری است و بر اساس روایات صبوری زن در مقابل بد اخلاقی‌های همسرش موجب محشور شدن او با حضرت آسیه (س) می‌شود.

حجت الاسلام رفیعی ابراز کرد: صبوری در معصیت‌ها و گناهان از مؤلفه‌های دیگر صبر است و انسان مؤمن باید با صبر نسبت به ترک معصیت‌ها و گناهان اهتمام داشته باشد.

استاد حوزه علمیه گفت: ما باید در جبهه حق صبوری کنیم و استقامت داشته باشیم، چراکه نباید از مواجه شدن با جبهه باطل بترسیم و همواره باید مدافع حق باشیم.

وی تصریح کرد: انسان مؤمن باید در مواقع تنگ دستی و بیماری صبر پیشه کند و در صورتی که حرف دل و راز خود را با دیگران در میان بگذارد، ضعیف و ذلیل می‌شود، بنابر این باید قناعت کند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: صبر بر کسب علم در روایات و نقل‌های معصومین تأکیدات ویژه‌ای شده است و افراد برجسته دینی و شایسته‌ای که در امر علم جویی به موفقیت رسیده‌اند، بواسطه صبوری آنها بر کسب علم بوده است.

کد خبر 6200457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha