۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳

فروزنده اعلام کرد؛

تحویل زمین ۴۲ هکتاری برای آرامستان‌های جدید/ اجرای ۲۳ پروژه بزرگ

تحویل زمین ۴۲ هکتاری برای آرامستان‌های جدید/ اجرای ۲۳ پروژه بزرگ

معاون مالی و اقتصاد شهردار تهران از تحویل زمین ۴۲ هکتاری برای آرامستان‌های جدید پایتخت و رفع بلاتکلیفی ۲۳ پروژه بزرگ مقیاس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهردار تهران در نشست خبری اظهار داشت: کاهش بدهی شهرداری تهران از ۱۷۰ به ۱۰۸ همت از سال ۱۴۰۱ تا تیر ۱۴۰۳ محقق شده است.

وی افزود: متوسط رشد بودجه در دوره جدید مدیریتی بیش از ۱۹ درصد رشد داشته و متوسط رشد عملکردی درآمدی متوسط رشد سه برابری داشته است. متوسط تحقق ۱۳۰ درصدی درآمدها بیانگر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های درآمدی دارد.

فروزنده گفت: با وجود رشد ۵ برابری اعتبارات سه ساله و افزایش نرخ تورم سهم اعتبارات هزینه‌ای از کل بودجه از از ۴۸ با ۳۷ درصد کاهش یافته است.

وی از انعقاد ۳۲۹ مورد توافق نامه مالی و اقتصادی در شهرداری تهران خبر داد و بیان داشت: تحویل ۴۲ هکتار زمین به بهشت زهرا برای توسعه آرامستان‌های جدید جنوب شرق تهران از جمله توافقات است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: رفع بلاتکلیفی ۲۳ پروژه بزرگ مقیاس بخش خصوصی به ارزش ۷۵ همت صورت گرفته است.

فروزنده همچنین فرصت‌های سرمایه گذاری جدید در سال ۱۴۰۳ را بیش از ۱۰۰ همت اعلام کرد و بیان داشت: بوستان آزادگان از جمله این موارد است.

فروزنده همچنین به خرید ۱,۸۵۰ میلیارد تومان مصالح عمده از بورس کالا اشاره کرد و گفت: عمده این خرید مصالح به بخش معاونت فنی و عمرانی اختصاص داده شده است که درصدد آن هستیم از این به بعد عمده خریدهای خود را از طریق بورس که شفاف‌تر است، انجام دهیم.

معاون مالی شهرداری تهران با بیان اینکه برای پروژه‌های اولویت‌دار پرداخت منابع مالی داشتیم، اظهارکرد: به سازمان بوستان‌ها، سازمان نوسازی، معاونت فنی و عمرانی، شرکت مترو و اتوبوسرانی بیشترین پرداخت‌ها را بابت اجرای پروژه‌هایشان داشته‌ایم.

وی با اشاره به راه‌اندازی خزانه واحد نیز با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۲۳۰ همت به خزانه واحد واریز شده است که این امر موجب افزایش شفافیت و انضباط مالی شده است، افزود: این در حالی است که بلافاصله بعد از واریز، این پول‌ها به معاونت‌ها برگردانده می‌شود و این مهم تنها در راستای شفاف‌سازی حوزه مالی و درآمدهاست.

کد خبر 6200685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha