۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۴

مهر گزارش می دهد+ عکس و فیلم

آخرین وضعیت مرزهای اربعینی کشور

آخرین وضعیت مرزهای اربعینی کشور

با نزدیک شدن به اربعین حسینی مرزهای منتهی به کشور عراق در ایران شاهد حضور پرشور عاشقان سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) است و تاکنون نیز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از کشور خارج شده اند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: با نزدیک شدن به روز اربعین شاهد حضور پرشور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در مرزهای منتهی به کشور عراق هستیم.

به گفته مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور از ۱۶ مرداد تا کنون دو میلیون و ۳۱۴ هزار و ۳۲۰ نفر از مرزهای زمینی کشور خارج شده‌اند و ۷۹۲ هزار و ۶۳۹ نفر ارز مرزهای زمینی به کشور بازگشته‌اند.

بر اساس آمارها ۵۱ درصد زائران ایرانی برای خروج از کشور مرز مهران انتخاب کرده‌اند و بعد از آن شلمچه با ۲۵ درصد، خسروی با ۱۵ درصد، چذابه با ۷ درصد، باشماق با یک درصد و تمرچین نیز با یک درصد در انتخاب‌های بعدی زائران قرار گرفته است.

همچنین ۴۱ درصد زائران غیر ایرانی مرز شلمچه، ۲۰ درصد مرز مهران، ۱۳ درصد چذابه، ۱۲ درصد تمرچین، ۱۱ درصد باشماق، سه درصد خسروی را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند.

در ورود زائران به کشور نیز ۵۰ درصد زائران ایرانی مرز مهران، ۲۹ درصد شلمچه، ۹ درصد خسروی، ۸ درصد چذابه، ۲ درصد باشماق و ۲ درصد تمرچین را انتخاب کرده‌اند.

همچنین ۳۰ درصد زائران غیر ایرانی مرز شلمچه، ۲۶ درصد مرز باشماق، ۱۸ درصد تمرچین، ۱۴ درصد مرز مهران، ۸ درصد مرز چذابه و ۴ درصد مرز خسروی را برای ورود به کشور انتخاب کرده‌اند.

کد خبر 6200944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha