۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۳۳

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

عکاسی ثبت و نگارش نور است

عکاسی ثبت و نگارش نور است

مشگین شهر- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: عکاسی ثبت و نگارش نور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نوریان عصر دوشنبه در دورهمی عکاسان که در تالار اندیشه مشگین‌شهر برگزار شد اظهار کرد: عکاسی ثبت و نگارش نور است یعنی در حین اینکه عکسی ثبت می‌شود آن را می‌نویسید.

نوریان تصریح کرد: وقتی از نگاه و زاویه دید به عکس نگاه می‌کنیم برای آن داستان تعریف می‌کنیم و در فرد عام، احساس بر ادراک تأثیر می‌گذارد، در حالی که در هنرمند، ادراک بر احساس غلبه دارد.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل گفت: اگر بخواهیم فرهنگ و مفاهیم غنی انقلاب اسلامی ایرانی را و ارزش‌های اسلامی و فرهنگ و تمدن انقلاب اسلامی را به دنیا ثابت کنیم.

وی افزود: بهترین زبان و وسیله برای انتقال این مفاهیم زبان عکاسی است یعنی می‌توانیم به آسانی مشگین‌شهر را عین بهشت در هر زمان با عکس‌هایمان تعریف و تمجید کنیم و زمینه‌ای به وجود بیاوریم که گردشگران و حتی هنرمندان کشورهای دیگر بر خود واجب بدانند که از مشگین‌شهر دیدن کنند.

نوریان بیان کرد: انتخابات انجمن هنرهای تجسمی به زودی برگزار خواهد شد و هنرهای تجسمی شامل نقاشی، گرافیک و خوشنویسی است و تا ۳۱ مرداد فرصت داریم تا در انتخابات شرکت کنیم و یک ویژگی خاص که دارد شهرستان‌ها هم سهیم هستند و در سطح استان دو انجمن انتخاباتش برگزار و ثبت شده است که از مشگین‌شهر در هر دو انجمن هیئت مدیره داریم.

گفتنی است، دومین همایش بزرگ روز جهانی عکاسی، که به همت کانون عکس انجمن سینمای جوانان و اداره ارشاد اسلامی مشگین‌شهر برگزار شد، فرصتی برای بررسی و تحلیل آثار هنرمندان بزرگ و همچنین بحث در مورد مفاهیم عمیق‌تر هنر عکاسی است.

به گزارش خبرنگار مهر در پایان همایش از هنرمندان عکاس مشگین شهر تجلیل شد.

کد خبر 6201075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha