۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۹

توسط مجمع جهانی اهل بیت انجام شد؛

برگزاری نشست‌های «اربعین حسینی؛ قوت جبهه مقاومت»

برگزاری نشست‌های «اربعین حسینی؛ قوت جبهه مقاومت»

مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اقدام به نشست‌هایی با عنوان «اربعین حسینی؛ قوت جبهه مقاومت» در شهر کربلا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) همزمان با ایام اربعین ۱۴۰۳ اقدام به برگزاری سلسله نشست‌هایی با عناوین متنوع در شهر مقدس کربلا برگزار می‌کند.

اولین نشست از این سلسله نشست‌ها با عنوان «اربعین حسینی؛ قوت جبهه مقاومت» برگزار شد که در آن علمای کشورهای پاکستان و هندوستان در خصوص محور مقاومت و حماسه حسینی (ع) به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

در این مراسم طاهر عباس اعوان مدیر مرکز اسلامی کراچی در پاکستان، سید ابوطالب موسوی امام جماعت مسجد کراچی در پاکستان و سید حسن کاظمی از فعالان رسانه‌ای هندوستان از سخنرانان اصلی بودند.

در حاشیه این نشست، نمایشگاهی از کاریکاتورهایی در حوزه فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی برپا بود که بسیار موردتوجه شرکت‌کنندگان قرار گرفت. در پایان این جمع معنوی با برگزاری مجلس روضه برای امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند.

حضور شعرای بین‌المللی در اربعین

خبر دیگر از ایام اربعین این‌که، گروه مرکز ادبیات و نشر بین المللی «مساق»‌ با حضور جمعی از شعرای بین المللی در مسیر مشایه اربعین به اجرای برنامه می‌پردازند. در ایام اربعین سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) جمعی از فعالان ادبیات حوزه بین الملل از بیش از ۱۰ کشور دیگر از طریق مرز چزابه وارد عراق شدند.

این افراد که چهره هایی مشتمل بر ۲۳ فعال و کنش‌گر ادبی از ۱۱ کشور جهان هستند از روز دوشنبه سفر خود با مبدا کوفه‌ را آغاز خواهند کرد.این فعالان ادبی از کشورهای پرو، کویت، تاجیکستان، پاکستان، هندوستان، کشمیر، افغانستان، لبنان، روسیه و ایران هستند.

از جمله برنامه های این رویداد ادبی، حضور در برنامه «نداء شهید» در عمود ۴۹۴ در سی ام مردادماه (۲۰ آگوست / ۱۵ صفر) و همچنین حضور در راهپیمایی نداء الاقصی از عمود ۸۲۰ الی عمود ۸۴۰ در سی و یکم مرداد ماه (۲۱ آگوست / ۱۶ صفر) ساعت ۱۷ می باشد.

گروه مرکز ادبیات و نشر بین‌المللی «مساق»‌ با حضور در کربلای معلی نشست‌های ادبی برگزار خواهند کرد و در پایان با حضور در حرم مقدس امام حسین (ع) و علمدار کربلا به عزاداری خواهند پرداخت.

پخش انیمیشن حضرت علی‌اصغر (ع)

در ایام اربعین حسینی، اقدامات فرهنگی بسیاری در شهرهای مختلف کشور عراق و مخصوص در شهرهای نجف و کربلا انجام می‌شود. یکی از این‌اقدامات ویدئومپینگ یا نورپردازی سه‌بعدی است که با کمک ویدیو پروژکتور، رایانه و نرم‌افزارهای خاصی اجرا می‌شود.

طبق این‌خبر گروه فرهنگی مذهبی «ققنوس» در ایام اربعین سرور سالار شهیدان اقدام با تهیه محتوای دیجیتال اقدام به نمایش آثار مذهبی به‌صورت ویدیومپینگ شهر مقدس کربلا کرده است.

این رویداد فرهنگی، با عنوان روضه حضرت علی‌اصغر (ع) که در شهر کربلا میدان پرچم (ساحة اللواء) مقابل باب القبله حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار می‌گردد، موردتوجه زائران اباعبدالله الحسین (ع) شده است.

این فعالیت مؤثر میدانی در سومین سال اجرای خود تاکنون مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است. در این رویداد، علاوه بر روضه حضرت علی‌اصغر (ع)، انیمیشن جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی در حق کودکان معصوم غزه اکران می‌شود.همچنین به دلیل گرمای شدید فعالیت این رویداد هر شب از ساعت ۲۰ تا ۴:۳۰ صبح است.

شروع به کار فعالیت‌های محفل کاروان قرآنی دارلنعیم

محفل کاروان قرآنی دارلنعیم هم در اربعین حسینی فعالیت خود در عراق آغاز کرد و نخستین گروه از اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران برای حضور و اجرای برنامه در پیاده‌روی اربعین ایران وارد نجف شدند.

کاروان قرآنی دارلنعیم پس از زیارت بارگاه ملکوتی امیرالمؤمنین امام علی (ع)، اولین محفل انس با قرآن کریم را در حرم مطهر امام علی ع نجف برگزار کرد و سپس عازم مشایه شدند.

در این محفل که به همت مرکز دارالنعیم برپا شد، قاریان بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند که موردتوجه زوار اربعینی واقع شد.
همچنین این محفل با حضور در مزار شهید ابومهدی المهندس اقدام به تلاوت قران کردند.

بنا به گفته محمد سلطانی مسئول مرکز دارالنعیم قرار است علاوه بر این گروه، دو گروه دیگر نیز در این ایام محافل قرآنی برگزار نمایند و به‌طورکلی این گروه‌ها برنامه‌های متعددی در سی موکب و مکان فرهنگی عراق برنامه خواهند داشت.

کد خبر 6201166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha