۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۴۳

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

تفاهم‌نامه تأسیس شرکت هواپیمایی استان مرکزی منعقد شد

تفاهم‌نامه تأسیس شرکت هواپیمایی استان مرکزی منعقد شد

اراک- تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری برای تأسیس شرکت هواپیمایی استان مرکزی و ساخت آشیانه در فرودگاه شهدای اراک، میان مدیر فرودگاه شهدای اراک و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امضا و تبادل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین امضا و تبادل تفاهم‌نامه فی‌مابین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی و رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در این نشست همچنین آئین تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری برای تأسیس شرکت هواپیمایی استان مرکزی و ساخت آشیانه در فرودگاه شهدای اراک، میان مدیر فرودگاه شهدای اراک و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی امضا و تبادل شد.

این تفاهم‌نامه‌ها در سه حوزه تأسیس شرکت هواپیمایی محلی و ساخت آشیانه، توسعه مرکز آموزش خلبانی و ایر تاکسی و ایجاد مزرعه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در فرودگاه شهدای اراک با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تبادل شد.

تأسیس ایرلاین محلی به‌منظور استفاده حداکثری از ظرفیت فرودگاه اراک در حوزه‌های مختلف توریستی و اقتصادی از جمله موضوعاتی است که طی رایزنی‌های مستمر مدیریت ارشد استان با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پیگیری شده است.

با توجه به اقداماتی که طی ۳ سال گذشته در راستای تکمیل زیرساخت‌ها و تجهیز فرودگاه اراک صورت گرفت، این فرودگاه هم‌اکنون به‌عنوان تنها فرودگاه دارای مجوز ارائه خدمات هندلینگ در کشور آماده انجام انواع پروازها به‌صورت ۲۴ ساعته است.

کد خبر 6201215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha