۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۱

نجات یک مددجو از حبس با اجرای طرح وکلا در مساجد

نجات یک مددجو از حبس با اجرای طرح وکلا در مساجد

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه از رفع مشکلات مردم با استفاده طرح وکلا در مساجد خبر داد.

به گزارش خبرنگار قضائی مهر، همایش تبیین دستاوردهای مرکز وکلای قوه قضائیه در طرح «با وکلا در مساجد»، در خصوص ارائه اقدامات و عملکرد حقوق عامه مرکز در ارائه خدمات به مردم جامه با حضور حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه امروز سه شنبه ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

عبدلیان پور گفت: امروز ٣٠ مرداد ماه مصادف با روز تکریم مساجد است که این روز را گرامی می‌داریم. از قبل از پیروزی انقلاب تا به حال همه تشکیلات مردمی که داشتیم از مساجد شکل گرفته‌اند، و همچنین باید گفت مسجد نماد مقاومت هشت ساله ما است.

وی با اشاره به اینکه مسجد در اسلام مبنا است، گفت: در صدر اسلام نیز قضاوت‌ها توسط پیامبر و امیرالمومنین (ع) در مساجد صورت می‌گرفت.

عبدلیان پور با بیان اینکه در قدیم صرفاً مشاوره می‌دادیم گفت: از زمانی که طرح وکلا در مساجد شکل گرفت خلأ مشاوره و رسیدگی رفع شد، با هماهنگی‌های از قبل صورت گرفته در کل کشور به این موضوع مهم پرداخته می‌شود.

وی گفت: غالب افرادی که در مساجد برای مشاوره حضور پیدا می‌کند نیازمند داشتن وکیل است و باید برای دفاع از حق‌شان وکیلی همراه خود داشته باشد، لذا با همراهی وکلا از این طریق به مشکلات مردم رسیدگی می‌شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: در این سه سال ایام تعطیلات را در مساجد گذراندیم، حتی طرحی با عنوان با وکلا در مساجد پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر تعداد بسیاری وکیل را در اختیار مردم قرار دادیم، تا هیچ فردی برای دفاع از حقش محروم از وکیل نباشد.

عبدلیان پور گفت: از سال ١۴٠١ تا به حال نیز، با حضور در ١٨۵ مساجد، ٢٧٣٠ وکیل مشاور دهنده به مردم مشورت دادند. این طرح در سراسر کشور حتی در روستاها انجام شد.

وی افزود: در ٢٠٠٣ مسجد در کل کشور با حضور ۶١۵٠٠ وکیل به ١٣٩٠٠ نفر به مشورت دادیم و به مشکلات مردم رسیدگی شد. امیدوارم که خداوند به برکت مساجد همه ما را عاقبت به خیر بفرماید.

محمدهاشم عسگری یکی از افرادی که در این طرح به مشکلش رسیدگی شد بیان کرد: من یک مددجو زندانی‌ام که به علت یک حادثه غیرعمد در کربلا دچار مشکلات بسیاری از جمله تحمل ۴ سال حبس شدم. شنبه گذشته باید به دوران حبسم برمی‌گشتم و از آنجایی که کسی را نداشتم تا پیگیر مشکلم با حضور در امامزاده‌ای در این طرح شرکت کردم و به مشکلم رسیدگی شد.

کد خبر 6201337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha