۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۱

موکب‌داری عاشقانه شهربابکی‌ها در عمارت ماری خانم فرانسوی

موکب‌داری عاشقانه شهربابکی‌ها در عمارت ماری خانم فرانسوی

شهر بابکی ها موکب خود را در عمارت خانم ماری پیروالکمن فرانسوی برپا کرده اند.

ماری پیروالکمن در منطقه پانزدهم پاریس فوت کرد، اما پیکرش را بر اساس وصیتی که کرده بود در مسیر پیاده‌روی اربعین در نجف به کربلا دفن کردند و حالا عمارت ساده و بی‌ریای او در عراق به موکب بقیه‌الله شهربابک اختصاص داده شده است تا عاشقانه برای زائران پیاده آقا اباعبدالله‌الحسین (ع) خدمت کنند.

مهسا حقانیت، موکب فرهنگی رسانه‌ای عطش: ماری پیروالکمن یک دختر جوان ۱۸ ساله بود که به دین اسلام گروید و این مسلمان شدن آغازی بود بر اسلام‌شناسی و شیعه‌پژوهشی او.

ماری بعد از سفر به سوریه با ناظم ابوالذهب آشنا شد و با او ازدواج کرد و نام زهرا ابوذهب را بر خود نهاد. او سفرهای متعددی به عراق و شهرهای نجف و کربلا داشت و در نهایت هم وصیت کرد، پیکرش را پس از فوت در مسیر پیاده‌روی اربعین دفن کنند.

وقتی ماری خانم فرانسوی در روز اول نوامبر سال ۲۰۱۷ در منطقه پانزدهم پاریس فوت کرد، پیکرش را به عراق منتقل کردند و در مسیر پیاده‌روی زائران آقا سیدالشهداء (ع) به خاک سپردند.

عمارتی که ماری در آن دفن است در عمود ۱۷۲ و در مسیر نجف به کربلا قرار دارد، این مکان در پیاده‌روی اربعین امسال به موکب بقیه‌الله شهرستان شهربابک اختصاص داده شده استو بسیاری از بچه‌های ایرانی و عراقی هم در این موکب در رفت و آمد هستند و از برنامه‌های فرهنگی و سرگرمی استفاده می‌کنند.

تقی کنگی مدیر اجرایی موکب بقیه‌الله شهرستان شهربابک است، او می‌گوید: این موکب که با کمک‌های مردم شهربابک عازم مسیر نجف به کربلا شده است با ۱۲۰ خادم در مدت زمان حدود ۱۰ روز به زوار پیاده اباعبدالله‌الحسین (ع) در فضایی به مساحت حدود ۵ هزار مترمربع و دو سوله مجهز به وسایل سرمایشی خدمت‌رسانی می‌کند.

وی از آمادگی موکب بقیه‌الله شهربابک برای اسکان روزانه ۵ هزار زائر خبر می‌دهد و می‌افزاید: یک‌هزار و ۵۰۰ پرس غذا و ۵۰ تا ۶۰ هزار لیوان شربت و میان وعده‌ها در بین زائران پخش می‌شود.

کنگی از فعالیت‌های فرهنگی و مجموعه بازی برای کودکان ایرانی و عراقی در موکب سخن به‌میان می‌آورد و می‌گوید: در غرفه کودک هم بازی‌های متناسب با سن بچه‌ها را داریم با پخش جایزه برای تشویق بچه‌ها در پیاده‌روی اربعین تلاش می‌کنیم.

کد خبر 6201343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha