۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۹

معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس البرز:

بیش از ۵۰۰ جلد مجله دوران دفاع مقدس از ادارات البرز جمع آوری شد

بیش از ۵۰۰ جلد مجله دوران دفاع مقدس از ادارات البرز جمع آوری شد

کرج- معاون اسناد و کتابخانه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز گفت: بیش از ۵۰۰ جلد مجله دوران جنگ از ادارات استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم نوروزیان با اشاره به بیش از جمع آوری بیش از ۵۰۰ جلد از مجلات دوران دفاع مقدس از ادارات البرز اظهار کرد: این مجلات، بازتابی از روحیه و انگیزه مردم در دوران دفاع مقدس هستند و رویدادهای مهم آن دوران را به تصویر می‌کشند، با جمع‌آوری این اسناد، گامی مهم در جهت حفظ و نگهداری از تاریخ دفاع مقدس برداشته‌ایم.

وی افزود: این مجلات، منبعی غنی برای پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ دفاع مقدس خواهد بود و به آن‌ها کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از این دوران حماسه‌آفرین پیدا کنند.

نوروزیان ادامه داد: این مجلات به عنوان اسنادی مکتوب، گواهی بر رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و مردم ایران در دوران دفاع مقدس هستند. با جمع‌آوری و نگهداری از این اسناد، می‌توانیم از گم شدن و نابودی آن‌ها جلوگیری کرده و تاریخ دفاع مقدس را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

معاون اسناد و کتابخانه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز عنوان کرد: این اسناد می‌تواند منبعی غنی برای پژوهشگران و تاریخ‌نگاران است تا بتوانند با مطالعه آن‌ها به تحلیل و بررسی رویدادهای دوران دفاع مقدس بپردازند و به شناخت بهتری از این دوران دست یابند.

وی تصریح کرد: با معرفی این اسناد به نسل جوان، می‌توانیم آن‌ها را با روحیه و ارزش‌های دفاع مقدس آشنا کرده و الگوهای مناسبی برای آن‌ها معرفی کنیم.

این مسئول گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، با توجه به اهمیت این اسناد، برنامه‌هایی برای ساماندهی و طبقه‌بندی آن‌ها دارد؛ همچنین، این اداره کل در نظر دارد با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، از این اسناد برای انجام پژوهش‌ها و مطالعات مختلف استفاده کند.

نوروزیان بیان کرد: کشف این گنجینه ارزشمند، نشان از تلاش‌های ارزشمند مسئولین و علاقه‌مندان به تاریخ دفاع مقدس در استان البرز دارد. امیدواریم با تلاش همه دست‌اندرکاران، بتوانیم از این اسناد به بهترین نحو ممکن استفاده کرده و آن‌ها را برای آیندگان حفظ کنیم.

کد خبر 6201367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha