۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۶

گفتگوی مهر؛

پیاده‌روی اربعین یک حرکت بزرگ فرهنگی است

پیاده‌روی اربعین یک حرکت بزرگ فرهنگی است

اردل- فرماندار شهرستان اردل گفت:پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت بزرگ فرهنگی و نمود وحدت شیعه و سنی است که باید برای همیشه زنده نگه داشته شود.

یعقوب شکوهی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آثار راهپیمایی اربعین حسینی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین نماد و نشانه‌ای از وحدت بین شیعیان و اهل سنت است، تصریح کرد: دشمنان غربی و صهیونیستی تلاش زیادی برای تفرقه بین شیعه و سنی می‌کنند ولی این کنگره بزرگ نشان داده است که تمام این تلاش‌ها شکست خورده است.

شکوهی افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت بزرگ فرهنگی و نمود وحدت شیعه و سنی است که باید برای همیشه زنده نگه داشته شود.

شکوهی اظهار کرد: عشق به پیامبر بر اساس آنچه از بزرگان و اصحاب حضرت نقل شده است از آغاز طلوع زمین و تا روزی که این کره خاکی باقی است ادامه دارد و این نور هرگز خاموش شدنی نیست.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین زمینه ساز پیروزی حق بر باطل و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است.

شکوهی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین نشان از قدرت جهان اسلام است، تصریح کرد: این پیاده روی تجلی اتحاد اقوام و ادیان، شیعه و سنی است.

اجتماع میلیونی در راهپیمایی اربعین لرزه بر قلب دشمنان می اندازد

فرماندار اردل اظهار کرد: اجتماع میلیونی در راهپیمایی اربعین لرزه بر قلب دشمنان می اندازد خاطر نشان کرد: این حرکت عظیم نشان از بیداری ملت‌ها و نشان دهنده گسترش پیام عاشورا به جهان است.

شکوهی یاد آور شد: برگزاری موکب‌های در مسیر پیاده روی اربعین در ایران و عراق توسط غیر مسلمان‌ها و مسلمانان اهل سنت نشان از عشق و علاقه تمامی آزادی خواهان به امام حسین و مسیر حرکت ایشان است.

وی بیان کرد: افزایش همه ساله تعداد زائرین و شرکت کنندگان اربعین نشان می‌دهد راه امام حسین فراموش شدنی نیست.

فرماندار شهرستان اردل با تاکید بر توجه جدی به فلسفه قیام امام حسین (ع) و زیارت بامعرفت امام معصوم (ع)، افزود: جنایت‌هایی که صهیونیست‌ها امروز علیه ملت مسلمان فلسطین و غزه با حمایت آمریکا و اروپا انجام می‌دهند، باید تبیین شود.

کد خبر 6201422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha