۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷

رییس کل دادگستری کردستان:

اشتغال پایدار، مولد و علمی در زندان‌ها ایجاد شود

اشتغال پایدار، مولد و علمی در زندان‌ها ایجاد شود

سنندج-رییس کل دادگستری کردستان گفت: باید با انجام کار کارشناسی و علمی اشتغال پایدار، مولد و علمی برای زندانیان در زندان‌ها ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی صبح سه شنبه در آئین اختتامیه سومین دوره مسابقات آزاد مهارت‌های زندانیان استان اظهار کرد: امسال مقام معظم رهبری شعار سال را «جهش تولید با مشارکت مردم» بیان کردند و برای تحقق این امر همه باید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه موضوع تولید و اشتغال سال‌ها است که دغدغه جدی مقام معظم رهبری است، افزود: نقشه و مسیر راه برای همه آشکار است و باید برای تحقق آن برنامه‌ریزی شود.

رئیس کل دادگستری کردستان یادآور شد: از آنجا که اشتغال زندانیان می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و بازگشت آنها به آغوش خانواده مؤثر باشد ایجاد اشتغال در زندان‌ها مورد توجه دستگاه قضا قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: رئیس قوه قضائیه نیز بحث اشتغال زندانیان را مورد تاکید قرار داده‌اند و از این‌رو مراکز حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان استان اولویت یافت.
وی هدف از اشتغال آفرینی در زندان‌ها را ایجاد اشتغال پایدار، مولد و علمی دانست و لازمه تحقق آن را منوط به انجام بررسی‌های علمی و کارشناسی دانست.

وی اذعان کرد: وضعیت زندانیان و خانواده‌های آنها در داخل زندان و پس از خروج از زندان نیز باید مورد تحقیق و ریشه‌یابی قرار گیرد و ایجاد اشتغال در زندان‌ها نیز برای کمک به زندانیان تقویت شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اشتغال خروجی محور زندانیان را از سیاست‌های مهم دستگاه قضائی استان دانست و گفت: این امر باید توأم با نظارت باشد تا اهداف واقعی اشتغالزایی تحقق یابد.

گفتنی است؛ تعدادی از زندانیان استان که در مرحله استانی مسابقات آزاد مهارت‌های زندانیان موفق به کسب رتبه‌های برتر شده بودند، تقدیر شدند.

کد خبر 6201561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha