۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان:

توانمندسازی دانش‌آموزان خودباوری آنها را در جامعه بدنبال دارد

توانمندسازی دانش‌آموزان خودباوری آنها را در جامعه بدنبال دارد

سنندج_مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: توانمند سازی مهارتی دانش آموزان با نیازهای ویژه علاوه تربیت نیروی متخصص، زمینه خودباوری و نقش آفرینی آنان در جامعه را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی علوی پیش از ظهر سه شنبه در نشست مشترک، با رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار کرد: ارتقای آموزش‌های مهارتی و حرفه‌آموزی برای هر قشر از جامعه می‌تواند در ایجاد اشتغال اثر گذار باشد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیز با آموزش‌های مهارتی می‌توانند به عنوان نیروی کار ماهر تربیت شوند، افزود: این اقدام می‌تواند اعتماد به نفس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را در جامعه بالا ببرد و زمینه ورود آنها به بازار کار را فراهم کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان یادآور شد: توانمندسازی مهارتی دانش آموزان با نیاز ویژه می‌تواند انگیزه و نگرش آنها را در ورود به جامعه و فعالیت‌های اجتماعی و شغلی فراهم کند.

لزوم تربیت نیروی کار ماهر براساس سند تحول بنیادین

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز در این نشست تعامل و همکاری بین دو دستگاه را عامل پیشبرد اهداف خواند و گفت: در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد موردتاکید است.

طالب محمدی افزود: ارتقا سطح آموزش‌های مهارتی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه لازم است و برای تحقق آن نیاز به همکاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی خودباوری و خوداتکایی را از محوری ترین اصول تربیتی دانش آموزان برشمرد و اعلام کرد: لازم است در آموزش و تربیت دانش آموزان این اصول مورد توجه قرار گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان هدف و مأموریت اصلی آموزش دانش آموزان استثنایی را فراهم کردن زمینه لازم برای آموزش مهارت‌های زندگی و شغلی دانست و اضافه کرد: صرفاً تحصیل و طی مدارج دانشگاهی نمی‌تواند کمکی به پیشرفت آنها کند.

کد خبر 6201639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha