۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷

افزایش همکاری‌های دانشگاه های علوم پزشکی تبریز و دوشنبه

افزایش همکاری‌های دانشگاه های علوم پزشکی تبریز و دوشنبه

تبریز-در جریان نشست مشترک " بهمن نقی پور" رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و " دژیون خان محبت زاده" معاون علمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای دوشنبه تاجیکستان بر لزوم گسترش همکاری ها تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این دیدار با ارائه گزارشی از امکانات و توانمندی‌های علمی و عملی این دانشگاه، گفت: آماده همکاری و توسعه در زمینه‌های آموزشی، درمانی، تحقیقاتی و پژوهشی به صورت علمی و عملی با دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان هستیم.

وی ادامه داد: به منظور توسعه این همکاری‌ها باید تفاهم نامه‌ای در راستای سیاست‌های آموزشی و درمانی مشترک تهیه، تدوین و در نهایت عملیاتی شود.

نقی پور با تاکید بر گسترش همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز و دوشنبه، اظهار کرد: باید یک همگرایی و همدلی توسط ۲ دانشگاه در منطقه ایجاد شود تا همکاری‌های علمی و عملی باهم رشد پیدا کنند.

معاون علمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای دوشنبه نیز در این نشست ضمن دعوت از رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای شرکت در کنفرانس بین المللی هشتاد و پنجمین سالگرد تأسیس این دانشگاه، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تاجیکستان آماده افزایش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های علمی، آموزشی و درمانی با دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

وی بر برنامه ریزی و عقد تفاهم نامه برای همکاری‌های بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد.

در این نشست موضوع افتتاح شعبه npmc ( مرکز مدیریت سلامت کشوری مستقر در تبریز) در کشور تاجیکستان، ایجاد صندوق مشترک تحقیقاتی، تبادل استاد و اساتید افتخاری، پیشنهاد آمادگی دانشگاه تاجیکستان برای پذیرش تعداد ۲۰۰ نفر دانشجوی رزیدنتی بورس و هدایت آنان به دانشگاه علوم پزشکی تبریز با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و برگزاری دوره‌های TOT ( مهارت‌های زندگی) برای مدیران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6201721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha