۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶

تحرک تحریک‌آمیز تایوان در نقطه‌ای حساس/ موشک «کمان»آسمان را شکافت

تحرک تحریک‌آمیز تایوان در نقطه‌ای حساس/ موشک «کمان»آسمان را شکافت

تایوان در راستای تقویت «تاثیرگذاری رزمی» علیه چین، در یک نقطه حساس اقدام به برگزاری رزمایش موشکی کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای‌اف‌پی، جزیره تایوان که تحت فشارهای روزافزون چین برای الحاق به پکن قرار دارد، با هدف تقویت قوای رزمی خود برابر چین، در نقطه‌ای حساس اقدام به برگزاری رزمایش موشکی کرد.

چین جزیره خودمختار تایوان را بخشی از قلمروی خود می‌داند و با هدف الحاق صلح‌آمیز این جزیره، از طریق اعزام پهپاد و جنگنده و ناو جنگی به اطراف تایوان، فشار نظامی خود را برای تایپه تشدید کرده است.

پکن هرگز توسل به زور و قوای نظامی را برای الحاق این جزیره به چین رد نکرده است اما تمایل دارد تا این روند به طور صلح‌آمیز انجام شود. تایوان در سال‌های اخیر توانمندی‌های دفاعی خود را تقویت کرده و با حمایت آمریکا، تسلیحات چشمگیری خریداری کرده و به طور همزمان با هدف سرمایه‌گذاری در اصلاحات نظامی و ساخت زرادخانه تسلیحاتی بومی، بودجه دفاعی خود را افزایش داده است. چین هرگونه روابط خارجی با تایوان و فروش سلاح به این جزیره را نقض اصل «چین واحد» می‌داند و همواره نسبت به آن هشدار داده است.

ارتش این جزیره امروز از پایگاه «جوئی‌پِنگ» واقع در جنوب منطقه پینگ‌تانگ، موشک تولید داخل «اسکای بو ۳/ کمان آسمان» و «پاتریوت ۲» آمریکایی را به آسمان شلیک کرد.

این نخستین بار در بیش از یک دهه اخیر بود که ورود خبرنگاران به این پایگاه مجاز اعلام شد. این پایگاه مقر اندیشکده علوم و فناوری چونگ‌شان است که تحت نظر دولت جزیره تایوان اداره می‌شود و به طور تخصصی در حوزه توسعه تسلیحاتی فعالیت می‌کند.

سون لی‌فانگ، سخنگوی وزارت دفاع تایوان مدعی شد که تمام موشک‌های شلیک‌شده به درستی به اهداف برخورد کرد و این نشان می‌دهد که آموزش افسران و سربازان ما خیلی جدی و منسجم بوده است.

کد خبر 6201757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha