سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

توهمات ترامپ برای «اسرائیل بزرگ»

توهمات ترامپ برای «اسرائیل بزرگ»

بررسی توهمات ترامپ برای رژیم صهیونیستی و ابعاد عملیات اخیر در تل آویو از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که این روزها برای به دست آوردن نظر و حمایت لابی صهیونیستی در آمریکا با هدف پیروزی در انتخابات این کشور دست به هر کاری می‌زند در سخنانی عجیب از مساحت اندک رژیم اشغالگر سخن گفته است؛ رژیمی که پایه و اساس آن بر روی اشغالگری و تجاوز بنا شده است.

توهمات ترامپ برای «اسرائیل بزرگ»

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود روزنامه رأی الیوم نوشت: اینکه دونالد ترامپ درباره مساحت اراضی اشغالی و لزوم توسعه آن از طریق الحاق کرانه باختری، نوار غزه، کوچاندن فلسطینی‌ها به صحرای سینا یا اردن و اشغال بخش‌هایی از کشورهای همسایه مانند سوریه، اردن، عربستان، عراق و مصر صحبت کند چیز جدیدی نیست.

آن چیزی که جدید است این است که رژیم صهیونیستی از همین مساحت از اراضی اشغالی نیز نمی‌تواند در برابر حملات محور مقاومت محافظت کند و شهرک نشینان صهیونیست در این منطقه احساس امنیت نمی‌کنند. رژیم صهیونیستی که ترامپ به دنبال گسترش آن است به دست کوچک‌ترین حاکمیت در جهان به نام نوار غزه شکست خورده است. اسرائیل بزرگ تبدیل به سراب شده است و اسرائیل کوچک نیز به زودی محو خواهد شد.

توهمات ترامپ برای «اسرائیل بزرگ»

روزنامه القدس العربی در خصوص اوکراین نوشت: به نظر می‌رسد کشورهای اروپایی نمی‌توانند تنشی را که ناشی از ورود سلاح‌های آلمانی به خاک روسیه و تهدیدات مسکو مبنی بر استفاده از سلاح هسته‌ای به وجود آورده مهار کنند. اختلافات میان این کشورها بر سر مسأله اوکراین بالا گرفته است؛ این اختلافات به تحلیل‌های روزانه در اخبار کشورهای اتحادیه اروپا تبدیل شده است. آلمان، فرانسه و لهستان به دنبال مسلح کردن ارتش اوکراین و ارائه کمک‌های اقتصادی و مالی به کی‌یف بوده و مجارستان، رومانی، بلغارستان، اسلواکی و یونان با سیاست رویارویی با غول روسی و تحریم آن مخالف هستند. آلمان، فرانسه و لهستان نمی‌خواهند بپذیرند که اوکراین مسئول اقدامات خصمانه‌ای است که باعث می‌شود نتوان دیگر در برابر افکار عمومی جهان، کی‌یف را قربانی و مسکو را جانی نشان داد.

توهمات ترامپ برای «اسرائیل بزرگ»

روزنامه لبنانی الاخبار درباره رژیم صهیونیستی نوشت: انفجار روز یکشنبه که تل اویو را لرزاند بر اثر یک عملیات با استفاده از بمب قدرتمند صورت گرفت. این عملیات ترس و وحشت را در میان شهرک نشینان صهیونیست ایجاد کرد. نیروهای امنیتی اعلام کردند که عامل این عملیات خود را از کرانه باختری به تل آویو رساند. چگونه این شخص توانسته یک بمب سنگین و قدرتمند را با خود تا تل آویو ببرد؟ آن هم در شرایط آماده باش چند روزه نظامیان صهیونیست در سراسر اراضی اشغالی؟ صهیونیست‌ها در موارد مشابه نام عامل عملیات و حتی محل اقامت او را اعلام می‌کردند اما در مورد این عملیات چنین کاری نکردند. عملیات اخیر در تل آویو یک عملیات منحصر به فرد به شمار می‌رود چرا که بیانگر از سرگیری عملیات شهادت طلبانه در قلب اراضی اشغالی است که باعث می‌شود نیروهای امنیتی و شهرک نشینان صهیونیست بار دیگر به سال‌های ترس و وحشت گذشته بازگردند. این در حالی است که آنها فکر می‌کردند تل آویو امن است.

توهمات ترامپ برای «اسرائیل بزرگ»

روزنامه سوری الثوره در خصوص غزه نوشت: صهیونیست‌ها در برخی مناطق و اردوگاه‌های نوار غزه، شهروندان فلسطینی را مجبور می‌کنند بارها و بارها از خانه‌ها و محل اقامتشان کوچ کنند. هزاران فلسطینی بی گناه برای چندمین بار آواره می‌شوند چرا که صهیونیست‌ها تصمیم گرفته‌اند مساحت مناطق استقرار این آوارگان در نوار غزه را به ۱۰ درصد کاهش دهند. یعنی آوارگان فلسطینی تنها در ۱۰ درصد از مساحت نوار غزه می‌توانند ساکن شوند. این در حالی است کمبود آب و غذا و انباشت زباله‌ها در این مکان‌ها بر مشکلات فلسطینی‌های بی گناه افزوده است.

توهمات ترامپ برای «اسرائیل بزرگ»

روزنامه سوری الوطن در گزارشی نوشت: طی روزهای گذشته سه تحول مهم همزمان با اجرای مذاکرات در دوحه اتفاق افتاد؛ عملیات ویژه نیروهای تازه نفس قسام در محور نتساریم، انفجار یک بمب قدرتمند در تل آویو و حمله نیروهای حزب الله به پادگان سنط جین برای نخستین بار که ۱۷ کیلومتر دورتر از مرزهای این کشور قرار دارد. این در حالی است که تمام این اتفاقات در سایه آماده باش کامل نظامیان صهیونیست در اراضی اشغالی از ترس حملات محور مقاومت در پاسخ به ترورهای اخیر تل آویو صورت می‌گیرد.

توهمات ترامپ برای «اسرائیل بزرگ»

روزنامه یمنی المسیره نیز نوشت: دست و پا زدن‌های آمریکایی‌ها طی روزهای گذشته برای استقرار نظامی در منطقه و اعزام نمایندگان خود به کشورهای منطقه برای محافظت از رژیم صهیونیستی در برابر پاسخ محور مقاومت همه و همه بیانگر آن است که این کشورها به خوبی از توانمندی‌های ایران، لبنان و دیگر کشورهای عضو محور مقاومت خبر دارند و می‌دانند اگر این کشورها بخواهند می‌توانند اراضی اشغالی را هدف قرار دهند. تأخیر در این پاسخ، با هدف اعطای فرصت به جنبش حماس برای پیشبرد مذاکرات از موضع قدرت است.

توهمات ترامپ برای «اسرائیل بزرگ»

روزنامه المراقب العراقی در خصوص اردوگاه داعشی ها نوشت: بار دیگر حرف و حدیث‌هایی در خصوص بازگشت خانواده‌های داعشی از اردوگاه الهول سوریه به عراق با نظارت آژانس توسعه بین المللی آمریکا، اتحادیه اروپا و نهاد سیدا وابسته به سازمان ملل مطرح شده است. این در حالی است که اردوگاه مذکور به مثابه یک بمب ساعتی علیه امنیت ملی عراق عمل می‌کند و کنترل آن در دست مهره‌های وابسته به آمریکا است. بازگشت این داعشی ها به عراق با فشارهای واشنگتن صورت می‌گیرد.

کد خبر 6201814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
      0 0
      بعد از چنک جهانی دوم، غربی ها تلاش کردن آسیا به غرب الحاق کنند تنها روشی که مقبول شد، اینکه به مرور این کار انجام بشه برای همین اسرائیل را به وجود آوردن همواره در این مدت هیچ گاه نام آسیا را نبردند، همواره گفتند و نوشتن خاور میانه، خاور دور، خاور نزدیک