۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۶

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مرکزی:

۵۴۴ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های هفته دولت هزینه می شود

۵۴۴ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های هفته دولت هزینه می شود

اراک- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: ۵۴۴ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۱۱ طرح هفته دولت هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت‌الله عباسی ظهر سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: از یک‌هزار و ۱۱۱ روستا در استان مرکزی ۸۷۸ روستا تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب استان مرکزی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه این اداره تلاش دارد علی رغم کمبود آب، برنامه قطعی نداشته باشیم که مشتریان در امورات خود با مشکل مواجه نشوند، افزود: میزان بارش در سال گذشته مطلوب بود اما وضعیت ذخیره آب در سدهای استان رضایت بخش نیست.

عباسی گفت: انشعاب غیرمجاز سلامت سایر مشترکان را به خطر می‌اندازد و اکثر آب‌های غیرمجاز در استخر و باغچه استفاده می‌شود که دور از انصاف است از آب تصفیه شده برای آبیاری استفاده شود.

وی افزود: در سال جاری ۲۱۴ انشعاب غیر مجاز در استان مرکزی شناسایی و به انشعاب مجاز تبدیل شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مرکزی در خصوص فرسودگی شبکه انتقال آب در این استان گفت: شبکه انتقال آب از جنس چدن، فولاد، پلی‌اتیلن و آزبست است در شهر اراک نیز از سالهای گذشته از جنس لوله‌های سیمانی است ما در دنیا به علت شکنندگی منسوخ شده است بنابراین باید از برنامه هوشمندسازی شبکه با هدف مدیریت مصرف بهره گیری شود.

عباسی با اشاره به ابلاغ طرح آبرسانی ملی در بخش محرومیت زدایی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به استان مرکزی افزود: سهم سرزمین آفتاب در مرحله اول ۶۷ روستا با ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار در مرحله دوم ۱۳۲ روستا با ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که با اجرای آن، سطح برخورداری در روستاها به بالاترین سطح می‌رسد و دیگر روستایی در استان وجود نخواهد داشت که با تانکر آبرسانی شود.

وی به پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در هفته دولت امسال اشاره و بیان کرد: در این ایام ۱۱ طرح آبفا در استان بهره‌برداری می‌شود که برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۵۴۴ میلیارد ریال از منابع ملی، استانی، محرومیت‌زدایی و دهیاری‌ها تأمین و هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: این طرح‌ها شامل ۶ طرح روستایی، سه طرح شهری و همچنین ۲ طرح اجرای شبکه فاضلاب در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6201824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha