۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۱

با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی؛

کنگره گل و گیاهان زینتی در اردبیل برگزار شد

کنگره گل و گیاهان زینتی در اردبیل برگزار شد

اردبیل- ششمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی با حضور پژوهشگران، اساتید و دانشجویان رشته‌های کشاورزی در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه این کنگره، دبیر اجرایی ششمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی در دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: این کنگره به مدت ۲ روز و به شکل حضوری و مجازی با حضور اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و صاحب‌نظران در بخش گل و گیاهان زینتی برگزار می‌شود که ما سعی می‌کنیم به صورت غیرحضوری از سخنرانی اساتید برجسته دانشگاه‌های مطرح به ویژه هلند، ایتالیا و استرالیا بهره بگیریم.

یونس پوربیرامی تصریح کرد: قرار بود این کنگره ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برگزار شود که به دلیل همزمانی با کنکور سراسری برگزاری آن را به تأخیر انداختیم که متأسفانه به دلیل همزمانی برگزاری این کنگره با اربعین حسینی تعداد زیادی از میهمانان ما در این کنگره حضور پیدا نکردند.

وی به شکل‌گیری هفت کمیته در برگزاری این رویداد علمی، تحقیقاتی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: بیشترین محوریت این همایش مباحث مرتبط با محیط زیست، توسعه فضای سبز و موضوعات مهم دیگر در رفع موانع صادرات گل و گیاهان زینتی است که امیدواریم ماحصل این کنگره به بهبود شرایط صنعت گل و گیاهان زینتی منجر شود.

دبیر اجرایی ششمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی تنوع آب و هوایی استان اردبیل را زمینه‌ساز تولید گل و گیاهان زینتی برشمرد و افزود: از شمال تا جنوب این استان به صورت طولی زمینه و فرصت تولید محصولات متنوع گل و گیاهان زینتی را فراهم کرده و علاوه بر اختلاف دمایی ۲۰ درجه بین شمال و جنوب این استان، هم مرز بودن با کشورهای آسیای میانه و آذربایجان فرصت صادرات محصولات نیز فراهم شده است.

پوربیرامی در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه استان اردبیل به غیر از تولیدکنندگان محدود در خلخال، نمین و سرعین در بخش تولید گل و گیاهان زینتی رشد قابل قبولی را نداشته و ۸۰ درصد گل‌های مصرفی این استان از تهران تأمین می‌شود که فروشندگان با هزاران مصیبت آن را تهیه و با ضایعات بسیار بالا سعی می‌کنند به مردم عرضه کنند.

وی تکمیل زنجیره انتقال و صادرات گل و گیاهان زینتی را ضروری خواند و اضافه کرد: امیدواریم موانع و مشکلات در این بخش رفع شود تا ارزش افزوده و ارزآوری بیشتری را به نفع کشور شاهد باشیم.

پوربیرامی بیان کرد: در کنار سخنرانی و ارائه مقالات متعدد، سه کارگاه نیز در قالب این کنگره برگزار خواهد شد که کارگاه اول با عنوان مدیریت شهری و فضای سبز و کارگاه دوم نیز با عنوان طراحی فضای سبز و گیاهان خشکی‌پسند فردا برگزار خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: کارگاه سوم نیز با عنوان خواب بذرها فردا عصر برگزار شده و با سخنرانی اساتید برجسته و نشست‌های تخصصی این کنگره عصر فردا به کار خود پایان خواهد داد.

دبیر اجرایی ششمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی تصریح کرد: انتظار می‌رود صنعت گل و گیاهان زینتی با تقویت زنجیره تولید تا مصرف و حلقه‌های به هم پیوسته و همچنین رفع نارسایی‌های علمی و بهره‌گیری از فناوری و تکنولوژی به روز بتواند در مسیر توسعه روزافزون قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی صبح و عصر امروز در قالب پنل‌های حضوری و مجازی و صبح و عصر فردا نیز با ادامه نشست‌های تخصصی برگزار شده و علاقه‌مندان به ویژه دانشجویان رشته‌های کشاورزی می‌توانند با حضور در این کنگره با آخرین یافته‌های علمی در این حوزه آشنایی پیدا کنند.

کد خبر 6201959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha