۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۳

دبیر پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد؛

راه اندازی سامانه یکپارچه نسخه نویسی و پرونده الکترونیک در البرز

راه اندازی سامانه یکپارچه نسخه نویسی و پرونده الکترونیک در البرز

کرج- دبیر پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه علوم پزشکی البرز از راه اندازی سامانه یکپارچه نسخه نویسی و پرونده الکترونیک سلامت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی عظیم زاده با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه جهت رفاه حال بیماران و پزشکان پس از پیگیری‌های انجام شده و تأمین زیر ساخت‌های لازم همه سامانه‌های بیمه در نسخه نویسی الکترونیک در بخش دولتی دانشگاه یکپارچه شد.

وی افزود: پیش از یکپارچه شدن سامانه‌ها، پزشکان مجبور بودند همزمان نسخه نویسی را در سامانه مجزا به ازای هر بیمه بیماران ثبت کنند که این امر باعث اتلاف وقت ویزیت بیمار و پزشک می‌شد و تفاوت ظاهری و عملکردی این سامانه‌ها چالش‌هایی را برای پزشکان ایجاد کرده بود.

دبیر پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه گفت: یک کمیته تخصصی در دانشگاه تشکیل شد و پس از انجام یک دوره ارزیابی و بررسی تخصصی نرم افزارهای مختلف و جلسات متعدد با شرکت‌های مورد نظر، بستری فراهم شد تا نرم افزاری قوی و یکپارچه برای نسخه نویسی الکترونیک ایجاد شود و قابلیت بسیار خوبی را برای پزشکان ایجاد کند.

وی ادامه داد: این سامانه یکپارچه با همه سامانه‌های سازمان‌های بیمه گر و از طریق بستر دیتاس وزارت متبوع ارتباط دارد و با سرعت بالا این قابلیت را دارد بسیاری از اطلاعات و گزارشات را واکشی کند.

عظیم زاده خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین مزیت این یکپارچه شدن سامانه‌ها در نسخه نویسی الکترونیک این است که دیگر قطعی سامانه‌های بیمه تأثیر و خللی در فرایند نسخه نویسی ایجاد نمی‌کند و این باعث رضایت مندی قابل توجهی در بیماران و پزشکان و سایر ذینفعان خواهد شد.

وی افزود: این سامانه قابلیت دارد حدود ۶۴۰ پزشک با ۴۰ گروه تخصصی در مراکز درمانی و کلینیک‌های تابعه دانشگاه با سرعت بالا و به صورت تحت وب حتی از طریق موبایل اقدام به نسخه نویسی الکترونیک بیماران نمایند.

عظیم زاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر یکپارچه سازی سامانه‌ها در بیمارستان‌های شهید رجایی، شریعتی، کمالی و امام علی (ع) انجام شده است و به زودی در تمامی مراکز دولتی و تحت پوشش دانشگاه نیز انجام خواهد شد.

وی در پایان افزود: گام بعدی الکترونیک شدن پرونده‌های بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز دولتی تابعه است تا پرونده الکترونیک سلامت بیمار جایگزین پرونده کاغذی شود. همچنین تقویت فرآیند نسخه پیچی و با هدف گذاری نسخه پیچی متمرکز در یک سامانه از دیگر برنامه‌های آتی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در مراکز درمانی تابعه می‌باشد.

کد خبر 6201988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha