۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

امسال در اربعین حسینی بیش از ۴۰۰ موکب در گلستان فعالیت می کنند

امسال در اربعین حسینی بیش از ۴۰۰ موکب در گلستان فعالیت می کنند

گرگان- مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امسال در مراسم اربعین بیش از ۴۰۰ موکب با عنوان دلدادگان حسینی در گلستان فعالیت می کنند.

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تمام دستورات خداوند و اهل بیت دستورات تمدن سازی و فرهنگ‌سازی است که تمرین این مسؤولیت پذیری و مردمی سازی در اربعین برای گسترش فرهنگ اسلام است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ اربعین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در تمام جهان در حال گسترش است تا تمرینی برای حکومت جهانی مهدی موعود باشد، افزود: این فرهنگ اسلامی که با انقلاب اسلامی ایران ظهور کرد مصداقی از حکومت مردمی و دینی زمامت ولی عصر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۵۰ هزار نفر در گرگان از موکب دلدادگان حسینی بازدید کردند، گفت: پیش بینی می‌شود امسال این بازدیدها به ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار نفر برسد که رشد ۱۵ درصدی را در پی خواهد داشت.

وی یادآور شد: در اربعین امسال بیش از ۴۰۰ موکب مردمی در استان فعالیت خواهد داشت.

پیاده روی اربعین حسینی در ۲۲ نقطه گلستان برگزار می‌شود

گرزین مسافت راهپیمایی روز اربعین در گلستان را ۱۳۳ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: طولانی‌ترین مسیر مربوط به گالیکش تا یحی بن زید با ۳۳ کیلومتر و سپس مینودشت تا امامزاده یحیی ابن زید گنبد با ۲۰ کیلومتر است.

وی با اشاره به اینکه شلوغ ترین اجتماع اربعینی امسال در یحیی بن زید گنبد خواهیم داشت، افزود: امسال در بیش از ۲۲ نقطه استان پیاده روی اربعین برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه گرگان با برپایی ۱۷۰ موکب طولانی‌ترین موکب دلدادگان اربعینی حسینی را برگزار خواهد کرد، گفت: این مکوب ها با همکاری ۸۰ مجموعه در مرکز استان فعالیت خواهند کرد.

وی یادآور شد: از تعداد ۱۷۰ موکب دلدادگان اربعین که در گرگان برگزار می‌شود پنج موکب مربوط به روستاهای شهرستان گرگان است.

به گفته گرزین در ایام اربعین امسال ۱۲۰ موکب پذیرایی و مابقی فرهنگی هستند.

وی با اشاره به اینکه خدمات پلی کلینیک نیمه تخصصی در خیابان اربعین به مردم ارائه خواهد شد، افزود: این برنامه کاملاً به صورت مردمی برگزار خواهد شد که ۲۰ موکب متعلق به دهه هشتادی‌ها و نودی ها است.

کد خبر 6202003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha