۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۸

امام‌ جمعه اردستان:

اربعین مکمل عاشورا است

اربعین مکمل عاشورا است

اردستان-امام جمعه اردستان گفت: اربعین باید در شهرستان اردستان پررنگ برگزار شود و نگذاریم که هیچ نقطه‌ای از روستاهای شهرستان بدون مراسم اربعین باشد چرا که اربعین مکمل عاشوراست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد اربعین شهرستان، اظهار داشت: اربعین امتداد عاشورا است تنها اربعینی که گرفته می‌شود برای امام حسین علیه السلام است و همانگونه که روز عاشورا برجسته است اربعین نیز باید همین‌گونه باشد که اکنون مشاهده می‌کنیم این مراسم بسیار پرشور برگزار می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه مراسم اربعین در جهان گسترده شده و زیارت اربعین در کربلا پرشور برگزار می‌شود اما این بدین معنا نیست که در شهرستان‌ها مراسم اربعین و قرائت زیارت این روز را نداشته باشیم بلکه باید در شهرها نیز گرامی داشته باشد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: همه تلاش‌ها به‌گونه ای باشد مراسم اربعین با حضور پرشور مردم برگزار شود، هیئتی‌ها علاوه بر اینکه مراسم تاسوعا و عاشورا با شور خاصی برگزار می‌کنند باید اربعین را نیز اهمیت داده و با شکوه خاصی برگزار شود چرا که مکمل عاشوراست.

حجت الاسلام دهشیری تصریح کرد: عاشورا دو نقطه برجسته از جمله خون و پیام دارد که خون آن از امام حسین و پیام از حضرت زینب بود و اتفاقات مهمی از عاشورا تا اربعین صورت گرفته بنابراین نباید اجاره داد اربعین کم‌رنگ شود.

وی تاکید کرد: اربعین باید در شهرستان اردستان پررنگ برگزار شود و نگذاریم که هیچ نقطه‌ای از روستاهای شهرستان بدون مراسم اربعین باشد و با یاری خداوند مراسم اربعین در نقاط مختلف شهرستان برگزار شود تا اربعین نیز همچون عاشورا پررنگ برگزار شود.

کد خبر 6202016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha