۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان:

پایانه‌های صادراتی ویژه محصولات کشاورزی در کردستان ایجاد شود

پایانه‌های صادراتی ویژه محصولات کشاورزی در کردستان ایجاد شود

سنندج_معاون ‌هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: باید برای صادرات محصولات کشاورزی به اقلیم کردستان عراق و کشورهای همجوار پایانه صادراتی این محصولات ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوری ظهر سه شنبه در کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان در سنندج اظهار کرد: استان کردستان در حوزه محصولات کشاورزی ظرفیت‌های بسیاری دارد اما نبود زیرساخت‌های لازم از مشکلات و دغدغه‌های ما در استان است و باید با ایجاد پایانه صادراتی برای رفع آن تلاش کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد دو پایانه صادراتی در شهرهای سنندج و مریوان در دستور کار قرار دارد، افزود: با فعال شدن پایانه صادراتی می‌توان محصولات شاخص کردستان در حوزه کشاورزی را به اقلیم کردستان عراق و کشورهای همجوار صادر کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان همچنین به شرایط سخت صدور کارت بازرگانی در کردستان نسبت به سایر استان‌های همجوار پرداخت و بیان کرد: باید اتاق بازرگانی کردستان صدور کارت‌های بازرگانی را با نظارت بهتری انجام دهد و امکان سواستفاده از این کارت‌ها را کاهش دهد.

نوری به مساله نمایشگاه بین المللی کردستان پرداخت و عنوان کرد: پروژه نمایشگاه بین المللی سنندج سال‌ها است که در دستورکار است اما روند کندی دارد و باید شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در این زمینه تصمیمات لازم را اتخاذ کنند تا شاهد پیشرفت این پروژه باشیم.

وی به ابلاغ سهمیه ارزی مرزنشینان شعاع ۳۰ کیلومتری مرزهای استان پرداخت و سهمیه هر نفر را ۸۰۰ دلار ذکر کرد و گفت: در مجموع این سهمیه شامل رقمی بالغ بر ۱۶۴ میلیون دلار است.

کد خبر 6202056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha