۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۸

هشدار قرمز بارش‌های موسمی در فارس؛ خطر سیلاب برای ۲۲ شهر

هشدار قرمز بارش‌های موسمی در فارس؛ خطر سیلاب برای ۲۲ شهر

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح قرمز، از افزایش شدت بارش‌های تابستانه و خطر سیلاب در حداقل ۲۲ شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح قرمز، از افزایش شدت بارش‌های تابستانه و خطر سیلاب در حداقل ۲۲ شهرستان خبر داد و بر اساس این هشدار امروز سه شنبه بارش رگبار باران و تگرگ، رعدوبرق و وزش باد شدید و گردوخاک برخی مناطق استان فارس را فرا می‌گیرد.

منطقه اثر این شرایط در سه شنبه برای مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان به ویژه شهرستان‌های «شیراز، کوار، سروستان، فیروزآباد، فراشبند، خفر، فسا، جهرم، استهبان، نیریز، داراب، زرین دشت، خنج، قیروکازین، گراش، اوز، جویم، لار، لامرد و مهر» پیش بینی می‌شود.

برای چهارشنبه این شرایط در مناطق مرکزی و نیمه جنوبی و شرقی استان به ویژه شهرستان‌های لار، گراش، اوز، لامرد، مهر، جویم، زرین دشت، داراب، جهرم، خفر، فسا، نیریز، استهبان، قیروکازین، خنج، فیروزآباد، فراشبند، خرامه، سروستان، بختگان، کوار و شیراز» تکرار می‌شود.

فعالیت این سامانه اثرات مخاطره آمیزی نظیر «جاری شدن روان آب، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه، سقوط اشیا بدون مهار از ارتفاعات، امکان خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال شکستن درختان کهنسال و سیلاب» در پی دارد.

توصیه می‌شود برای مواجهه مناسب با شرایط پیش رو نسبت به «پرهیز از اتراق در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها حتی رودخانه‌های خشک، عدم توقف خودرو در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و کنار درختان کهن سال پرهیز از طبیعت گردی و دره نوردی در مناطق ذکر شده» اقدام شود.

کد خبر 6202149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha