۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۰۵

مدیر امور آب و فاضلاب محلات:

برداشت آب محلات از قمرود ۱۰۸ لیتر بر ثانیه افزایش یافته است

برداشت آب محلات از قمرود ۱۰۸ لیتر بر ثانیه افزایش یافته است

محلات- مدیر امور آب و فاضلاب محلات گفت: برداشت آب شهرستان محلات از قمرود به میزان ۱۰۸ لیتر بر ثانیه افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر ترک ظهر سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در پیک مصرف آب در بازه خرداد ماه تا نیمه شهریور نیازمند ۲۲۰ لیتر آب در شهر محلات هستیم که ۱۸۰ لیتر در دسترس بوده و دلیل کاهش آب سرچشمه، کاهش دبی چاه‌ها و سهمیه برداشت آب از قمرود است.

وی افزود: سهمیه آب از قمرود ۱۲۵ لیتر بر ثانیه است که برداشت سال گذشته این شهرستان حدود ۱۴۰ لیتر بر ثانیه بود اما در مهرماه سال گذشته، برداشت آب به حدود ۷۰ لیتر کاهش پیدا کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب محلات با اشاره به اینکه در حال حاضر برداشت آب شهرستان از قمرود به میزان ۱۰۸ لیتر بر ثانیه افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: از ۱۲۵ لیتر بر ثانیه حقابه شهرستان از قمرود، ۹۰ لیتر متعلق به محلات، نیم‌ور و باقرآباد، ۲۰ لیتر متعلق به روستاهای شهرستان و ۱۰ لیتر نیز به صنایع آب‌بر تعلق دارد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد آب سرچشمه سهم کشاورزی و مابقی متعلق به آب شرب است، افزود: در خردادماه سال گذشته آبدهی سرچشمه حدود ۱۲۰ لیتر بر ثانیه بود که در خردادماه سال جاری به ۹۰ لیتر بر ثانیه کاهش پیدا کرده است.

مدیر امور آب و فاضلاب محلات با اشاره به وجود مشکلات زیرساختی شبکه آب و فاضلاب تصریح کرد: در شهرستان حدود ۷ کیلومتر لوله فرسوده وجود دارد که نیاز به تعویض دارد که با تعاملات شهرداری و شورای شهر و تعویض این لوله‌ها، پرتی آب از این طریق نیز برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف آب در شهرستان گفت: با توجه توسعه شهرستان محلات باید حقابه شهرستان از آب قمرود به شکل کامل تأمین شود و به گفته مسؤولان محلات با کمبود ۶۳ لیتر بر ثانیه آب از این محل مواجه است که باید جبران شود.

بازرسی نانوایی‌ها به صمت واگذار شده است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات نیز در این نشست گفت: کیفیت آرد و نان بر عهده اداره غله بوده و بر عهده اداره صمت نیست و به تازگی بازرسی نانوایی‌ها به صمت واگذار شده است.

محمد جمالعباسی افزود: همچنین نظارت بر روز بازارها بر عهده شهرداری‌ها است و این مهم مورد توجه قرار گیرد که وظیفه صمت نظارت بر واحدهای صنفی پروانه‌دار است.

کد خبر 6202156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha