۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۴۰

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد ساوه:

شهرداری ها به تکلیف خود در راستای توسعه سرانه مذهبی عمل کنند

شهرداری ها به تکلیف خود در راستای توسعه سرانه مذهبی عمل کنند

ساوه -مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد ساوه گفت:شهرداری ها به تکلیف قانونی خود در راستای توسعه فضای مذهبی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعباس امینی بعدازظهر سه شنبه در نشست با نمازگزاران مسجد بازار ساوه اظهار کرد: بنا بر استاندارهای اعلام شده برای هر شهروند باید ۶ الی ۷ متر مربع فضای مذهبی باشد که متأسفانه سرانه مسجد در کلان شهر تهران ۱۵ سانتی‌متر مربع است.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد ساوه گفت: با توجه به کمبود سرانه مذهبی انتظار است مدیریت شهری به انجام تکلیف قانونی خود بر اساس بند ۲۲ ماده ۵۵ شهرداری‌ها و تحقق قسمت مربوطه در قانون توسعه هفتم اقدامات لازم را انجام دهد.

حجت الاسلام امینی تصریح کرد: منویات رهبر فرزانه انقلاب با حضور و راهبری طلاب برادر و خواهر، هیأت امنای جهادی و فعالیت کانون‌های فرهنگی، پایگاه‌های بسیج و مشارکت آحاد مردم محقق می‌شود که در این صورت مسجد در محله موجب نظم، رشد، انگیزش و معنویت در محله خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح امامت و امارت در ۶ مسجد با همکاری بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، طرح مشترک با اداره تبلیغات اسلامی ساوه در ۱۱ مسجد و تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز در ساوه اجرا می‌شود.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد ساوه گفت: حمایت سه‌گانه مدیریت شهری، شورای اسلامی شهر و شهرداری در حوزه‌های عمرانی، تجهیزات ورزشی و انجام امور فرهنگی بالغ بر ۸۰ درصد از مساجد شهر جای تقدیر دارد.

کد خبر 6202166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha