۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۳

جشنواره «صبح» بازجویی از روزنامه‌نگار انگلیسی را محکوم کرد

جشنواره «صبح» بازجویی از روزنامه‌نگار انگلیسی را محکوم کرد

دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه‌ای «صبح» در محکومیت بازجویی از ریچارد مدهرست، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای انگلیسی که مهمان این جشنواره بوده است بیانیه ای را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رویداد، دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه‌ای «صبح»، دستگیری، حبس و بازجویی از ریچارد مدهرست، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای انگلیسی را که یکی از مهمانان و برگزیدگان دومین دوره جشنواره بین المللی رسانه‌ای «صبح» بوده است، محکوم کرد.

متن بیانیه دبیرخانه صبح به شرح زیر است:

«به نام خدا

آگاه شدیم آقای ریچارد مدهرست، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای انگلیسی که از مهمانان و برگزیدگان دومین دوره جشنواره رسانه‌ای «صبح» و برنده جایزه «بهترین ولاگ» در بخش اصلی این جشنواره به شمار می‌رود، روز گذشته در فرودگاه هیترو لندن، تحت قانون مبارزه با تروریسم انگلیس، دستگیر و به‌مدت ۲۴ ساعت حبس و بازجویی شده است.

جشنواره رسانه‌ای «صبح» که خود را داعیه‌دار نگاهی نو در جهان امروز می‌داند و همدلی با آرمان فلسطین و مردم مظلوم غزه را در سرلوحه خود دارد، اطمینان می‌دهد این اقدام را جز واکنشی از سوی نهادها و لابی‌های صهیونیستی، به فعالیت مستمر و روشنگرانه آقای مدهرست برای نمایاندن جنایات صهیونیست‌ها و نسل‌کشی آمریکایی-اسرائیلی علیه مردم غزه، نباید دانست.

ما، همفکران و همراهانمان زیر چتر اندیشه بلند «صبح»، این اقدام واپس‌گرایانه و مخالف با آزادی بیان را محکوم می‌کنیم و از نهادهای بین‌المللی مرتبط با روزنامه‌نگاران نیز می‌خواهیم در شرایطی که شهادت روزنامه‌نگاران و خبرنگاران شجاع در غزه اکنون به خبر متداول دنیا تبدیل شده، ضمن محکومیت قاتلان خبرنگاران در فلسطین، دستگیری و اعمال فشار و ارعاب روزنامه‌نگاران در هر جای جهان و از جمله ریچارد مدهرست را با صدای بلند محکوم کنند.»

کد خبر 6202175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha