۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۳

موسسه گوته در تهران پلمب شد

موسسه گوته در تهران پلمب شد

موسسه گوته وابسته به سفارت آلمان در تهران پلمب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مؤسسه گوته وابسته به سفارت آلمان در تهران واقع در خیابان دیباجی جنوبی دقایقی قبل پلمب شد.

گفتنی است، رسانه‌های آلمان روز چهارشنبه ۳ مرداد اعلام کردند که نیروهای پلیس این کشور به «مرکز اسلامی هامبورگIZH» حمله کردند و هم‌زمان وزارت کشور آلمان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این مرکز اسلامی و سازمان‌های تابعه آن را ممنوع کرده و مدعی شد که «این انجمن اهداف اسلام‌گرایی افراطی» را دنبال می‌کند.

پلیس آلمان آبان‌ماه پارسال به بهانه بررسی برخی ادعاهای واهی و فاقد مدرک و سند، به مرکز اسلامی هامبورگ و ۵۴ مرکز دیگر در ۷ ایالت فدرال حمله کرد. وزارت کشور آلمان در آن زمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مرکز اسلامی هامبورگ و نهادهای تابعه به ظن اقدام علیه نظم عمومی مورد بررسی و ۵۴ مرکز در ۷ ایالت فدرال مورد بازرسی قرار گرفتند. در این بیانیه بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی ادعاهایی علیه فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ مطرح شد.

مرکز اسلامی هامبورگ از مراکز مهم اسلامی و قدیمی آلمان است که سال ۱۳۳۲ با حمایت آیت الله بروجردی در شهر هامبورگ تأسیس شد. انتشار مجلاتی به زبان آلمانی و فارسی و ارائه خدمات مشاوره‌ای، بخشی از اقدامات این مرکز است. این مجموعه اسلامی، کتابخانه‌ای با بیش از ۶ هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف اسلامی و شیعی دارد.

کد خبر 6202188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      0 0
      بعد از یکماه حداقل کار ممکن بود
    • GB ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
      0 0
      سفارتها را هم تعطیل کنید ،فقط در کشورهایی که همسو هستند سفارت داشته باشید ،شاید یکی دو کارمند برای کارهای گذرنامه ،انهم در خانه کارها را انجام دهد ،سفارشها انلاین به ایران برسد وازایران توسط هواپیمایی به انجابرده شود و پست شود ،هزینه پست هم که خود درخواست کننده پرداخته.کارها انلاین بشه سفارت نمیخواه
    • ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
      2 5
      چيزى كه عوض دارد گله نميخواهند .در مقابل آن بيشرف ها بايد اين مركز جاسوسى را ميبستيد كه بستيد.
    • NP ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
      2 4
      خوب ایران هم مرکز غیراسلامی آلمان و هر مرکز وابسته ای به آلمان رو شناسایی و حتما تعطیل خواهد کرد اگر بهانه دارند که بی دلیل انگ تهمت بزنند خوب ایران هم می تونه چرا که نه ... با اینا فقط باید مثل خودشون برخورد کرد
    • NP ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
      1 4
      هر مرکزی که وابسته به غرب اروپا بیرون در کل کشور باشه می تونه برای کشور خطرناک باشه
    • ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
      0 0
      چه مسخره چه ربطی دارند به هم