۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۱

پوتین: حمله تروریستی «بسلان» زخمی است که هرگز التیام نمی‌یابد

پوتین: حمله تروریستی «بسلان» زخمی است که هرگز التیام نمی‌یابد

رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی تأکید کرد: حمله تروریستی «بسلان» زخمی است که هرگز التیام نمی‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: مسکو به اهداف خود در مبارزه با نئونازی ها دست خواهد یافت، همانطور که در مبارزه با تروریسم به اهداف خود دست یافت.

رئیس جمهور روسیه در سخنانی به مناسبت سالروز حمله تروریستی «بسلان» گفت: حمله تروریستی که در بسلان رخ داد، زخمی التیام نیافته در حافظه تاریخی تمام روسیه باقی خواهد ماند. ما یاد و خاطره نیروهای امنیتی روسیه را گرامی می داریم که با بدن خود سپری برای کودکان شدند.

ولادیمیر پوتین در این خصوص ادامه داد: مسئولین بحران گروگان گیری مدرسه بسلان را محکوم می کنیم. این حادثه از خارج از کشور حمایت شده بود.

وی در ادامه «دشمنان» روسیه را متهم کرد که به دنبال بی‌ ثبات کردن کشور هستند و بر عدم اخلاق مداری آنها تأکید کرد.

«پوتین» برای جنایات مرتکبه در منطقه دونباس، نووروسیا و کورسک قول قصاص داد و ابراز اطمینان کرد که مسکو مانند تروریست‌ ها در قفقاز، «نئونازی‌ ها» را نیز شکست خواهد داد.

گفتنی است که در سال ۱۳۸۳ در شهر بسلان حادثه ای رخ داد که در آن ۳۳۴ نفر کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، در نتیجه یک حمله تروریستی، ۳۳۴ نفر از جمله ۱۸۶ کودک در مدرسه ای کشته شدند. نزدیک به ۸۰۰ نفر مجروح شدند که ده ها نفر از آنها معلول شدند. در روسیه هر سال، در سالن ورزشی که تروریست ها ۱۱۰۰ نفر را به مدت ۳ روز در آنجا نگه داشتند، مراسمی برگزار می شود.

کد خبر 6202199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha