۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۴

فرماندار تایباد:

نخستین کاروان زائران افغانستانی اربعین وارد مرز دوغارون شد

نخستین کاروان زائران افغانستانی اربعین وارد مرز دوغارون شد

مشهد- فرماندار تایباد گفت: نخستین گروه از زائران افغانستانی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین روز سه‌شنبه از طریق گذرگاه دوغارون شهرستان تایباد وارد کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی شیردل در حاشیه ورود زائران افغانستانی در مرز دوغارون اظهار کرد: نخستین گروه از زائران افغانستانی در قالب ۱۵۷ نفر از شهر کابل و هرات وارد مرز دوغارون شدند و مورد استقبال ستاد اربعین این شهرستان قرار گرفتند.

فرماندار تایباد بیان کرد: این تعداد زائر حسینی که برای عزیمت به عتبات‌عالیات عراق و شرکت در همایش جهانی اربعین به ایران آمده، در موکب سردار شهید سلیمانی پذیرایی شدند.

وی ادامه داد: این زائران پس از ورود به ایران با استفاده از اتوبوس‌های افغانستانی به طور مستقیم رهسپار مرز چذابه در استان خوزستان می‌شوند.

شیردل گفت: تعداد ۱۰ موکب در حسینیه شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در مرز دوغارون، برپا شده و به زائران خدمات رفاهی، پذیرایی، بهداشت و درمان، فرهنگی، سرگرمی کودکان، حمل بار و تحویل سیم‌کارت ارائه می‌شود.

فرماندار تایباد بیان کرد: همچنین برای سهولت در ورود زائران اربعین این کشور همسایه، تعداد دروازه‌های ورودی در سالن مسافری پایانه مرزی دوغارون ۲ برابر شده و از چهار به هشت دروازه رسیده است.

وی گفت: مرز دوغارون ظرفیت پذیرایی و میزبانی روزانه سه هزار زائر را دارد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان عزاداری‌های پایانی ماه صفر، بیش از ۴۰ هزار زائر وارد کشور شوند.

کد خبر 6202230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسین مهاجر افغان ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
      8 3
      به امید روزی که افغانهای کشورم برای زیارت وسیاحت به کشورایران بیان نه برای کار
    • زهرا AF ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
      0 0
      زائران از شهر مزارشریف چه وقت میتوانند حرکت کنند؟، داوطلبان از این شهر تا کنون ویزا ایران را دریافت نکردند. اگر روند سریع تر شود بهتر میشه.
    • سالاریان ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۱
      4 1
      مگه افغانستان شیعه هم داره باور کنید من اینو نمیدونستم