اختصاصی مهر؛

برگزاری مراسم با حضور کارشناسان برنامه «محفل» در کربلا+ فیلم

برگزاری مراسم با حضور کارشناسان برنامه «محفل» در کربلا+ فیلم

همزمان با برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق، برنامه‌ای با حضور کارشناسان برنامه تلویزیونی «محفل» در موکب نداءالاقصی واقع در عمود ۸۳۳ مسیر پیاده‌روی اربعین جهت حمایت از فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیاده‌روی اربعین حسینی تنها یک مراسم نمادین نیست؛ بلکه مراسمی است که در پس خود ایده ایستادگی در برابر ظلم و ستم و حمایت از مظلومان و ستمدیدگان را دارد.

پیاده‌روی اربعین یادآور وقایع کربلا و ایستادگی اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادار این امام همام در برابر ظلم و جور و انحراف یزید و امویان است. پیاده‌روی اربعین یادآور یاری دین و یاری دینداران از سوی سبط نبی مکرم اسلام (ص) است.

اما این مراسم سنتی، امسال با نمود عینی ظلم و ستم همراه شده است؛ یعنی کشتار بی‌رحمانه ده‌ها هزار فلسطینی در خاک آبا و اجدادیشان به دست غاصبان صهیونیست.

در همین راستا مراسم اربعین امسال با رنگ و بوی حمایت از فلسطین همراه شده است و در بسیاری از نقاط مسیر پیاده‌روی اربعین شاهد به اهتزازدرآوردن پرچم فلسطین در کنار پرچم سرخ حسینی هستیم.

خبرنگار مهر با ارسال فیلمی از موکب «نداءالاقصی» در عمود ۸۳۳ مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی، گزارش داد که در این موکب مراسمی با حضور کارشناسان برنامه تلویزیونی «محفل» در حمایت از مردم غزه و آرمان فلسطین در حال برگزاری است.

در این مراسم کارشناسان برنامه محفل به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداختند. همچنین گروه‌های سرود، سرودهایی را در حمایت از فلسطین هم‌خوانی کردند.

در این مراسم یکی از اهالی غزه به نام «عبدالله» که حافظ و قاری قرآن کریم است نیز شرکت کرده است. فرزندان عبدالله و شمار زیادی از اعضای خانواده‌اش در جریان جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 6202398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha