۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۴۶

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌غربی:

وضعیت دریاچه ارومیه مطلوب است/سیست آرتمیا در حال نابودی نیست

وضعیت دریاچه ارومیه مطلوب است/سیست آرتمیا در حال نابودی نیست

ارومیه - مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با وجود گرمای هوا و تبخیر آب، وضعیت دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن از نظر شرایط آبی و زیستی مطلوب بوده و میزبان پرندگان مهاجر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید شهند در خصوص آرتمیا به عنوان موجود زنده با اهمیت دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: طبق مطالعات انجام شده ۳۳۰ تن سیست آرتمیا در اعماق دریاچه ارومیه وجود دارد و هیچ نگرانی از نظر نابودی سیست آرتمیا وجود ندارد.

سعید شهند در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران همواره در چارچوب حرفه‌ای با حفظ شرافت خبرنگاری به دنبال جریان سازی و تولید اخبار امیدآفرین هستند، گفت: خبرنگاران مایه مباهات و افتخار هستند که علاوه بر تولید محتوا از جایگاه فرهنگی و ماهیت علمی نیز برخوردار هستند.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی، حوزه محیط زیست را مورد علاقه مردم و دوستداران محیط زیست دانست و گفت: دریاچه ارومیه، حیات وحش و مبحث آلاینده‌های زیست محیطی از دغدغه‌های مردم و دوستداران محیط زیست است که حل مشکلات آن دنبال می‌شود.

وی همچنین از برپایی موکب محیط زیستی در مرز تمرچین پیرانشهر در راستای فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی خبر داد و گفت: برای ارائه آموزش‌های محیط زیستی به مردم در استفاده از ظروف پلاستیکی و… همکاران محیط زیست در این موکب‌ها مستقر هستند و به اطلاع رسانی می‌پردازند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به برگزاری تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان در ۳ استان آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل و تردد متسابقین از دو منطقه حفاظت شده مراکان و دریاچه ارومیه، افزود: برگزاری این تور فرصتی است تا ظرفیت‌های زیست محیطی استان معرفی و مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6202406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha