۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱:۰۰

مدیرکل شیلات بوشهر خبر داد؛

مقابله با شیوه‌های صید غیرمجاز در آب‌های استان بوشهر

مقابله با شیوه‌های صید غیرمجاز در آب‌های استان بوشهر

بوشهر- مدیرکل شیلات استان بوشهر مطالبات صیادان در زمینه برخورد با صید غیر مجاز را به حق عنوان کرد و گفت: شیلات شدیداً پیگیر مقابله با این روش صید است.

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل امینی سه شنبه شب در دیدار با دادستان شهرستان کنگان با اشاره به محدود بودن ذخایر دریایی گفت: ما و همه صیادان وظیفه داریم از این ذخایر به خوبی مراقبت کنیم تا به صورت پایدار از آن بهره مند شویم.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به معایب روش صید پرساین گفت: امروز صیادان واقعی ما از این موضوع که این روش صید باعث کاهش شدید ذخایر می‌شوند آگاه هستند و خود آنان خواستار برخورد شدید با این روش صید هستند.

امینی روش صید پرساین را بسیار مخرب عنوان کرد و گفت: استفاده از روش صید پرساین تنها برای ۱۴ قایق صیادی در جنوب استان تنها برای صید ساردین ماهیان و در بازه زمانی که با کمک پژوهشکده میگوی کشور تعیین می‌شود صادر می‌شود و هیچ شناور دیگری اجازه استفاده از این روش را ندارد.

امینی مطالبات صیادان در زمینه برخورد با صید غیر مجاز را به حق عنوان کرد و گفت: شیلات شدیداً پیگیر مقابله با این روش صید است و در همین راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته و با دستور رئیس دادگستری بخش دلوار و با همکاری نیروی دریایی سپاه در اواخر هفته گذشته پنج فروند قایق به دلیل تخلف استفاده از روش صید پرساین توقیف شدند.

امینی گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه قضا، نیروهای خدوم دریابانی و سپاه و با همکاری خود صیادان منطقه برای مقابله با هرگونه صید غیر مجاز مخصوصاً استفاده ممنوعه از روش صید پرساین و ترال در منطقه گام برداریم.

کد خبر 6202427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha