۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۸

شریعتی در موافقت با برنامه های دولت؛

«علی‌آبادی» دانش و تخصص لازم در حوزه وزارت نیرو را دارد

«علی‌آبادی» دانش و تخصص لازم در حوزه وزارت نیرو را دارد

نماینده مردم گلوگاه، بهشهر ونکا در مجلس گفت: علی آبادی دانش و تخصص لازم در حوزه وزارت نیرو را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار داشت: دو چالش مهمی که امروزه در کشور با آن مواجه هستیم کمبود آب و قطع برق در صنایع کشاورزی و مصارف خانگی می‌باشد.

وی ادامه داد: حل این مسائل نیاز به مدیری متخصص و جهادگر دارد. علی آبادی دانش و تخصص لازم در حوزه وزارت نیرو را دارد.

شریعتی با بیان اینکه برای رئیس جمهور کشورمان و دولت وفاق ملی آرزوی توفیقات الهی را دارم، ادامه داد: حل چالش‌های اساسی در حوزه برق و آب فارغ از منابع مالی و تحصیلات تخصصی نیاز به مدیری لایق، جهادی، پرتلاش، متخصص و انقلابی دارد.

وی ادامه داد: علی آبادی تحصیلات مرتبط با وزارت نیرو را در دانشگاه تهران و خواجه نصیر طوسی گذرانده است.

شریعتی عنوان کرد: علی آبادی تجربه بسیاری در ساخت پروژه‌های نیروگاهی نیروگاهی و اشراف کافی برای حل مشکلات این وزارتخانه را داراست. تجربه‌های ارزشمند در بخش فنی و مهندسی و اقتصادی و ساخت پروژه‌های عظیم آب و برق از جمله نیروگاه، سد و طرح‌های انتقال آب و برق از دیگر امتیازات اوست.

وی ادامه داد: در جلسات متعدد و با به‌کارگیری از جدیدترین دانش‌های روز و نیروهای خلاق و ظرفیت‌های موجود بر روند پیشرفت پروژه‌ها نظارت و پیگیری نموده است لذا می‌تواند صنعت آب و برق را به خوبی هدایت و راهبری نماید.

نماینده مردم گلوگاه، بهشهر و نکا در مجلس افزود: استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی مالی در قوانین برنامه بودجه و سنواتی از ویژگی‌های علی آبادی است. وزارت نیرو نیازمند مدیری جهادی، پیگیری و با عزمی راسخ برای برطرف سازی مشکلات موجود در ناترازی های برق و منابع آبی کشور را دارد. راهبردهای ارائه شده در برنامه علی آبادی به خوبی تشریح شده است.

وی عنوان داشت: ارتقا جایگاه شوراهای عالی آب و انرژی و استفاده منظم از آن در بخش‌های مرتبط و افزایش تعاملات بین بخشی را در برنامه پیشنهادی علی آبادی لحاظ شده است. در برنامه وزیر پیشنهادی توجه ویژه به تأمین آب شرب شهرها و روستاها می‌باشد. توجه ویژه به بهره‌وری و راندمان نیروگاه‌ها در برنامه علی آبادی مشهود است.

شریعتی توجه به اصلاح اقتصاد آب و برق در جهت خوداتکایی صنعت و بهبود شرایط مصرف را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی علی آبادی دانست و گفت: توجه وزیر پیشنهادی به موضوع منابع آب و نیاز به آب با توجه به رشد جمعیت و بالا رفتن استانداردهای زندگی، استفاده از آب‌های غیر متعارف (نمک زدایی آب دریا) از برنامه‌های دیگر وزیر پیشنهادی است.

وی تصریح کرد: استفاده از صنایع و معادن در کویر برای تأمین منابع مالی برای انتقال آب از خلیج فارس به کویر و فلات مرکزی ایران است. استفاده از این منابع برای پروژه‌های انتقال آب و سرمایه گذاری لازم از طریق بخش خصوصی و بهینه سازی مصرف را در کشور شاهد خواهیم بود.

شریعتی خاطرنشان کرد: توانمندی در تعامل با قوای دیگر می‌تواند نجات دهنده وزارت نیرو از چالش‌ها و بحران‌ها باشد.

کد خبر 6202530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha