۲ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۶

یادداشت مهمان؛

سردادن شعار «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد می‌شود» در آمریکا و اروپا

سردادن شعار «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد می‌شود» در آمریکا و اروپا

طرفداران حقوق فلسطینی‌ها طی هفته‌های گذشته در آمریکا و اروپا بارها شعار «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد می‌شود» سر داده‌اند.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: تنش نهفته‌ای که ده‌ها سال در حال جوشیدن بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بوده اکنون به اوج خود رسیده و تشدید خشونت، این منطقه را به کانون علایق ژئوپلیتیکی تبدیل کرده است. اما در عین حال به منبعی ضروری برای یادگیری تاریخ تبدیل شده است.

علی معروفی آرانی پژوهشگر حوزه صهیونیسم و یهودیت در همین زمینه یادداشتی را با محوریت بیانات مقام معظم رهبری و عنوان «فلسطین‌، فلسطینِ از نهر تا بحر است» نوشته که برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته است.

مشروح متن این‌یادداشت را در ادامه می‌خوانیم؛

می‌گویند شعارش (فلسطین‌، فلسطینِ «از نهر تا بحر» است)از دل خاورمیانه بیرون آمده و حالا سر از تجمعات اعتراضی درکشورهای اروپایی و آمریکایی آن هم در دل آمریکا در آورده، شعاری که این روزها در خیابان‌های لندن هم شنیده می‌شود،این شعاربازتاب سخنان حضرت آیت‌الله خامنه ای در ایران است و به دنبال حذف کامل رژیم صهیونیستی است.

رویای اسرائیل سلطه بر نیل تا فرات است؛ شعاری که نیت شوم سران رژیم جعلی صهیونیست و هم پیمان اصلیشان آمریکا را برمال کرده و زنگ خطری برای حا کمانی است که با طناب پوسیده سران آمریکایی به چاه عادی سازی روابط با رژیم غاصبی می روند که ابایی از بمباران بیمارستانها و مدارس ندارد و با پشتیبانی نهادهای بین الملل عروسک خیمه شب بـازی آمریکا، بابت هیچ کـدام از جنایتهای سبعانه مورد بازخواست و مواخذه قرار نمی گیرند.

مراد از «نهر» رود اردن و حوضه آبخیز مربوط به آن است و در نقشه نیز نشان داده شده که این حوزه از بلندی های جولان آغاز می‌گردد و تا صحرای سینا ادامه دارد. از اتصال دو سوی این حوضه آبخیز به دریای مدیترانه، همه سرزمین فلسطین اعم از کرانه باختری، غزه، بیت المقدس، حیفا و حتی تل آویو را در بر می‌گیرد. در نتیجه همان‌گونه که در میثاق حماس و رهبر مسلمین جهان آمده بود، همه سرزمین فلسطین را شامل شده و حتی یک وجب از آن را نیز واگذار نمی‌نماید. لذا هر نوع طرح که دو حکومت بیان نماید یا آنکه بخواهد در بخشی از این سرزمین مصالحه نماید، محکوم به شکست است. زیرا با آرمان‌های فلسطینی و وظایف اسلامی مسلمانان منافات دارد.

سران کشورهای عربی تا حدی خام وعده های روسـای جمهور آمریکا شده اند که خطر توسعه طلبی و عدم ا کتفای اسرائیل به مرزهای فعلی را درک نمی کنند و دهه هاست نظاره گر جنایتی هستند که اسرائیل با همدستی آمریکا و پشتیبانی تمام عیار دولـتهـای اروپـایـی در غـزه انجام می دهد اما گذشت زمان نشان می دهد که رژیم غاصب قدس با اتخاذ سیاست گام به گام درصدد دستیابی به این هدف نهایی اسـت و طـرحهـای سازشکارانه راهـی بر تحقق ایـن نقشه است و دور نیست زمانی که دولتهای عربی باید هزینه گزافی درخصوص بیعملی خود در قبال فجایع فلسطین بپردازند.

«نیل تا فرات»، بعنوان شعار کلیدی اسرائیل محسوب می‌شود که از ابتدای شکل گیری این غده سرطانی مطرح و تشکیل «اسرائیل بزرگ» از رودخانه نیل تا رودخانه فرات به‌عنوان یکی از مهمترین اهداف و آرمانهای صهیونیسم به شمار می رود. هم چنان که بنیانگذار صهیونیسم هرتزل، نقشه حکومت اسرائیل را از نیل تا فرات نقشه کشی کرده است. صهیونیست‌ها معتقدند یهودیان از سراسر جهان باید به فلسطین آورده شوند و کشور اسرائیل در گستره‌ای از رودخانه نیل تا رودخانه فرات به وجود آید. در پرچم این رژیم نیز ستاره داود (نماد صهیونیسم) در بین دو نوار آبی رنگ قرار دارد. که گفته می‌شود این دو نوار آبی، نمادی از رودهای «نیل» و «فرات» هستند، آنها معتقد بودند بالاخره روزی خواهند توانست بر این منطقه بزرگ و استراتژیک مسلط شوند.

معترضان آمریکایی می‌گویند، فلسطین‌، فلسطینِ «از نهر تا بحر» است ؛از دریای مدیترانه تا رود اردن جزیی از سرزمین فلسطینیان است و باید از دست رژیم صهیونیستی آزاد شود، شعاری که حالا محدود به دانشگاه‌های ایالات متحده نشده و پایش به خیابان‌های آمریکا و انگلیس هم باز شده است.

شعاری که این روزها در خیابان‌های لندن هم شنیده می‌شود، سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس در واکنش به سر دادن شعار از نهر تا بحر گفته؛ این شعار حامیان فلسطین در تظاهرات لندن در روز شنبه برای خیلی‌ها «بسیار توهین‌آمیز» است.

اعتراض‌ها به جنگ غزه، از همان ابتدای شدت گرفتن حملات اسرائیل از کف خیابان‌ها شروع شد، قشرهای مختلف مردم در کشورهای جهان در اعتراض به کشتار کودکان و مردم غیرنظامی غزه و در انتقاد به سیاست‌ دولت‌های خود در دفاع از اسرائیل، دست به تظاهرات زدند.

این اعتراض‌ها زمانی به اوج خودش رسید که جامعه علمی ایالات متحده هم با مردم معترض به جنگ غزه همراه شد و گروه‌های اعتراضی دانشجویان دانشگاه‌های دنیا شکل گرفت.

بیش از ۷۰ سال است که مقاومت مردم فلسطین در مقابل این هجوم آغاز شده است. مسأله‌ای که در ابتدا تنها مقاومت بود اما بدون راهبرد کلان و مشخص. ارائه راهبرد «فلسطین از نهر تا بحر» از سوی رهبر انقلاب، در واقع تعیین تکلیف راهبرد مقاومت بود.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار میهمانان سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی در موضوع فلسطین‌، در سخنانی فرمودند صهیونیست‌ها، روزی شعار «از نیل تا فرات» را می‌دادند اما اکنون برای محافظت از خود مجبور به دیوارکشی شده‌اند. بدون تردید فلسطین یک مجموعه و تاریخ «از بحر تا نهر» است و قدس نیز پایتخت آن است و امکان هیچ خدشه ای بر این حقیقت، وجود ندارد.مقام معظم رهبری اقدامات اخیر امریکا نسبت به دیوارکشی قدس را «غلط زیادی» خواندند و گفتند: آنها قادر به انجام چنین کاری نخواهند بود و تلاش های آنها به سرانجام نخواهد رسید.(۱)

این عبارت اندکی پس از تاسیس اسرائیل در سال ۱۹۴۸ ابداع شد. در آن زمان، رهبری فلسطین همچنان در آرزوی «بازپس گیری تمام فلسطین» بود، تا جایی که این شعار به فراخوانی برای ایجاد یک کشور واحد، دموکراتیک و سکولار در سراسر فلسطین تاریخی تبدیل شد، جایی که یهودیان و اعراب از حقوق برابر برخوردار باشند.

نهری که در این شعار به آن اشاره می شود، رودخانه اردن است و منظور از بحر نیز دریای مدیترانه است. در حال حاضر دولت اسرائیل و همچنین سرزمین های فلسطینی بین این نهر و آن بحر قرار دارد.

یاسر عرفات در دهه ۱۹۸۰، رسماً اسرائیل را به رسمیت شناخت ولی اسرائیل هرگز نسبت به یک کشور فلسطینی چنین مشروعیتی قائل نشد، اما شعار «از نهر تا بحر» همچنان در جریان بود. طرفداران حقوق فلسطینی‌ها طی هفته‌های گذشته در آمریکا و اروپا بارها شعار «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد می‌شود» سر داده‌اند. عده‌ای بر این باور هستند که این شعار تنها در حمایت از فلسطینی‌ها سر داده می‌شود و جنبه یهودستیزانه ندارد.

امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی،‌ با حضور در پنجمین اجلاس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین بر عزم جدی نظام جمهوری اسلامی بر حمایت از نهضت مقاومت فلسطین تا آزادی کامل سرزمین فلسطین تأکید می‌کنند و یادآور می‌شوند: «مدعای ما آزادی فلسطین است نه بخشی از فلسطین. هر طرحی که بخواهد فلسطین را تقسیم کند، یکسره مردود است. طرح دو دولت که لباس حق به جانب «پذیرش دولت فلسطین به عضویت سازمان ملل» را بر آن پوشانده‌اند، چیزی جز تن دادن به خواسته‌ صهیونیست‌ها یعنی پذیرش «دولت صهیونیستی در سرزمین فلسطین» نیست، این به معنی پایمال کردن حق ملت فلسطین، نادیده گرفتن حق تاریخی آوارگان فلسطینی و حتی تحدید حق فلسطینیان ساکن سرزمین‌های ۱۹۴۸ است، به معنای باقی ماندن غده سرطانی و تهدید دائمی پیکره امت اسلامی، مخصوصاً ملت‌های منطقه است،‌ به معنای تکرار رنج‌های ده‌ها ساله و پایمال کردن خون شهداست.»(۲)

نکته‌ای که در طرح راهبردی رهبر انقلاب هم به وضوح آمده است: "هر طرح عملیاتی باید بر مبنای اصل: «همه‌ فلسطین برای همه‌ مردم فلسطین» باشد. فلسطین‌، فلسطینِ «از نهر تا بحر» است، نه حتی یک وجب کمتر. البته این نکته نباید نادیده بماند که ملت فلسطین همانطور که در غزه عمل کرده‌اند، هر بخش از خاک فلسطین را که بتوانند آزاد کنند، به وسیله‌ی دولت برگزیده‌ی خود، اداره‌ی امور آن را برعهده خواهند گرفت ولی هرگز هدف نهائی را از یاد نخواهند برد." این راهبرد کلان، با صراحت بیانگر و و ویرانگر توطئه ها و بنیانهای رژیم غاصب صهیونیستی است. زیرا راهبرد تصاحب اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داده و غیر مشروع می‌داند.

اما نگاه راهبردی رهبر انقلاب تنها به طرح مسأله از بحر تا نهر خلاصه نمی‌شود ایشان در سخنان روز قدس (سال۱۴۰۰) بار دیگر بریک طرح روشن دیگر برای حلّ قضیه فلسطین و التیام این زخم کهنه نیز تاکید فرمودند: «منطق مبارزه‌ی فلسطینی که از سوی جمهوری اسلامی در اسناد سازمان ملل به ثبت رسیده، منطقی مترقّی و جذّاب است؛ مبارزان فلسطینی می‌توانند یک همه‌پرسی از همه‌ی ساکنان اصلی فلسطین را مطرح کنند. این همه‌پرسی، نظام سیاسی کشور را معیّن می‌کند و ساکنان اصلی از هر قوم و دین، از جمله آوارگان فلسطینی در آن شرکت خواهند کرد؛ آن نظام سیاسی، آوارگان را به داخل برمی گرداند و سرنوشت بیگانگان سُکنی‌گزیده را تعیین می‌کند. این مطالبه بر مبنای دموکراسی رایجی است که در دنیا پذیرفته شده و هیچ کس در مترقّی بودن آن نمی تواند خدشه کند.»(۳)

در مقابل، بسیاری از هواداران اسرائیل معتقدند که این شعار فراخوانی برای «نسل‌کشی یهودیان» است زیرا به معنای نابودی اسرائیل خواهد بود.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل سال گذشته با سخنرانی در مراسمی که نقشه‌ای از ارض اسرائیل را نشان می‌داد، جنجال برانگیخت.بنیانگذار اسرائیل، دیوید بن گوریون، پس از اعلام استقلال اسرائیل به این مفهوم اشاره کرد، اما امروزه به معنای سیاسی‌تر آن، عمدتاً توسط ملی گرایان مذهبی استفاده می‌شود.

عبارت «از نهر تا بحر» بیشترین ارتباط را با جهاد اسلامی و حماس دارد که درمنشورهای خود «آزادسازی کامل فلسطین از رودخانه اردن تا دریای مدیترانه» را تعریف می‌کنند.این عبارت همچنین با جمله معروف احمد شقیری، سلف یاسر عرفات و رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین در هم آمیخته شده است که خواستار «جاروب کردن یهودیان به دریا» شد.(۴)

یهودی‌ها و شخصیت های سیاسی جهان چه می‌گویند؟

در اعتراض‌ها در حمایت از فلسطینیان، در رسانه‌های اجتماعی و روی اقلام تبلیغی از سوییشرت گرفته تا شمع، شعار «از نهر تا بحر» به چشم می‌خورد.اما از یهودی‌های اروپا بپرسید، بسیاری معتقدند این نشانه‌ای از وقایع هولناک بعدی است.در نامه سرگشاده‌ای که ۳۰ خبرگزاری یهودی سراسر جهان امضا و منتشر کردند، آمده است: «تردیدی نیست که حماس شعار از نهر تا بحر را تشویق می‌کند، زیرا فلسطینی که بین نهر تا بحر واقع شود حتی یک وجب خاک برای اسرائیل باقی نمی‌گذارد.» برخی، از جمله گروه‌هایی مانند اتحادیه ضدافترا، معتقدند که این شعار نه فقط ضداسرائیلی، بلکه ضدیهودی است.

معاون دوم نخست وزیر اسپانیا

معاون دوم نخست وزیر اسپانیا پس از آنکه مادرید کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت، در ویدئویی حمایت تمام‌قد خود را از فلسطین اعلام کرد.دیاز در این ویدئو با تکرار شعار نمادین فلسطینیان گفت: از نهر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد.

نخست وزیر اسپانیا

پدرو سانچر، نخست وزیر اسپانیا نیز پس از به رسمیت شناختن فلسطین تاکید کرد: کشورهای دیگر اروپایی نیز از اسپانیا تبعیت خواهند کرد. هرچه تعداد ما بیشتر شود، آتش‌بس زودتر محقق خواهد شد. ما تسلیم نخواهیم شد.رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم اسپانیا، نروژ و ایرلند مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین، به سفرای تل‌آویو در این سه کشور دستور داد به اراضی اشغالی بازگردند.

دیوان بین‌المللی دادگستری آفریقای جنوبی

دیوان بین‌المللی دادگستری با شکایت آفریقای جنوبی پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی گشوده است. همچنین دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) نیز در حال بررسی درخواست دادستان عالی این دیوان مبنی بر صدور قرار بازداشت برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

جمال بومن منتقد سرسخت اسرائیل و عضو کنگره آمریکا

جمال بومن منتقد سرسخت اسرائیل وعضو کنگره آمریکا در یک مناظره تلویزیونی شرکت کرده بود، از معترضان ضد اسرائیلی که از این شعار استفاده می کنند، به رغم انتقاد «اتحادیه ضد افترا» (یک سازمان حقوق بشری مستقر در نیویورک که مهمترین وظیفه خود را یهودی ستیزی می داند) دفاع کرد.

بومن در این مناظره با جورج لاتیمر به عنوان یکی از مدیران شهری وستچستر (منطقه‌ای در شمال نیویورک) گفت: «می دانم که برخی این کار را انجام می دهند و برخی دیگر انجام نمی دهند، من هم این شعار را نمی دهم.لاتیمر در مقابل گفت: «فکر می‌کنم این سخنان نفرت‌انگیز است، زیرا به عقیده من واضح است که شعار از نهر تا بحر به معنای ریشه‌کن کردن جمعیت یهودیان از سرزمین اسرائیل است».

بومن به عنوان یک قانونگذار آمریکایی منتقد سرسخت اسرائیل، در پی آغاز حمله ۷ اکتبر حماس، بارها خواستار برقراری آتش بس دائمی شده و همچنین انتقادات تندی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مطرح کرده است.وی همچنین پیش از این به دلیل آپارتاید خواندن اسرائیل با خشم بسیاری از سیاستمداران آمریکایی روبر شده بود.

نتیجه

جمهوری اسلامی ایران با توجه به اصول اسلامی خود، همه آن نواحی را بخشی از سرزمین اسلام معرفی نموده و هر گونه تعریض به آن را محکوم می نماید. در آغازین سالهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام «روز قدس» حمایت رسمی خود را از مقاومت فلسطین اعلام نمود. در طی چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این مسیر پر رنگتر ادامه یافت. در دهه چهارم پیروزی انقلاب اسلامی رهبری انقلاب با اعلام رسمی راهبرد «فلسطین؛ از نهر تا بحر» خط بطلانی بر راهبردهای جریان سازش و شعار «از نیل تا فرات» کشید. اکنون جریان مقاومت اسلامی با ادراک حقیقی این راهبرد در برابر دشمن غاصب ایستادگی می نماید.

منابع:

۱- در دیدار میهمانان سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی در موضوع فلسطین‌

۲- مهرماه۱۳۹۰

۳- روزنامه انتخاب /معین ضابطی

۴- احمد دوست محمدی، ساکنان و صاحبان اولیه و اصلی سرزمین فلسطین، دانشکده حقوق و علوم سیاسی(دانشگاه تهران) ، پاییز ۱۳۸۲ ، شماره ۶۱، ص ۹۰

کد خبر 6202624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدعلی باقری IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      15 0
      مردم اروپاوآمریکاهم در چنگال صهیونیست ها اسیرند.دولتهایشان به خاطر حاکمیت اقتصادی صهیونیست ها مجبور به اطاعت از آنها هستنداما وجدانهای مردم بیدار است ان شا الله با ظهور مهدی موعود عجل الله وبازگشت عیسی مسیح علیه السلام دنیا پر از صلح می شود .
      • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        3 0
        به نظرم جنگ احتمالی ایران و اسرائیل، اگر اتمی نشود، و نیز همین جنگ فعلی غزه، در انتخابات آمریکا به سود ترامپ خواهد.
      • عیاض IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        اسرائیل بر گروه‌های تکفیری حساب باز کرد، همانند گروه‌هایی که در مرزهای شرقی یا غربی ایران درصدد حملات تروریستی بودند که ایران با این امر مقابله کرد. اسرائیل حتی بر کرونا هم حساب باز کرده بود، اما جمهوری اسلامی ایران از امتحان کرونا نیز با افتخار بیرون آمد
      • آزیتا نجار ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        این آغاز راه پیروزی کامل فلسطین از بحر تا نهر است به امید خدا.
      • تنها ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        در شرایطی که رژیم صهیونیستی با پشتیبانی استکبار جهانی تلاش دارد، آمال خود را در فلسطین اشغالی تحقق بخشد، بیان راهبرد «فلسطین از نهر تا بحر» توسط مقام معظم رهبری همه آن تلاش ها را نابود کرده است.
      • تیتر ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        در شرایطی که رژیم صهیونیستی با پشتیبانی استکبار جهانی تلاش دارد، آمال خود را در فلسطین اشغالی تحقق بخشد، بیان راهبرد «فلسطین از نهر تا بحر» توسط مقام معظم رهبری (حفظه­الله) همه آن تلاش ها را نابود نموده و نقشه­های انان را بر ملا ساخته است.
      • کمان IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        ادراک صحیح از راهبرد مذکور موجب می­گردد که فلسطینیان برای به دست آوردن حقوق خود در عرصه­های مختلف اعم از سر زمینی، نظامی و سیاسی، بتوانند با طرح و برنامه مبتنی بر حقایق تاریخی خود، اقدام نمایند. با توجه به این بیان؛ فلسطین، حد شرقی آن رود اردن، حد غربی­اش دریای مدیترانه، حد شمالی آن بلندی­های جولان،
      • کویر ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        ذره ذره از خاك فلسطين و سراسر فلسطين به ياري خدا آزاد شود‌
      • حسینی زاده IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        رسيم زيباي» از نهر تا بحر« براي دولت فلسطين پاسخ محكمي به راهبرد ناكام صهيونيس��م بينالملل براي تسلط از نيل تا فرات است و البته گستره مقاومت فلسطين عرصه قلوب ميليونها مسلمان از اقصي نقاط جهان اس��ت
      • خاموش ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        طرح تشكيل كشور مستقل فلسطيني در بخشي از اين كشور، در واقع يك طرح امريكايي ـ صهيونيستي است كه هدف كنترل مبارزه همهجانبه با صهيونيسم جهاني را دنبال ميكند.
      • هارمش ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        ازسنگ تاموشک اپارتاید صهیونیسم نابودمیشود
      • طوقانی از کاشان ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        امروز رژیم صهیونیستی از همیشه منفورتر و ضعیفتر و منزوی تر، و حامی اصلی اش آمریکا از همیشه گرفتارتر و سردرگُم تر است.
      • زورق IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        ⛔️سعودی‌ها در حال خیانت به امت اسلامی هستند
      • راحله موصلی IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        مگه میشه #فداییان_اسلام باشی و درد فلسطین پاره تن اسلام را نداشته باشی؟ از #نواب_صفوی تا #امام_خامنه_ای حرفشان یکی است
      • راحیل ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        ما با انتقام سخت وجب به وجب این خاک پاک رو پس می‌گیریم✌
      • وزارت ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        «فلسطین از اردن تا دریا، متعلق به ماست»
      • آستارا IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        فلسطین با خون شهدا آزاد خواهد شد
      • لیلی افاضلی ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        فلسطین با سخنرانی و کنفرانس‌های مطبوعاتی آزاد نخواهد شد فلسطین با خون شهدا آزاد خواهد شد
      • ارغنون IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        سلام الان در عمود 999هستم. از دست آقای معروفی چکارکنم که باید در راه کربلا کامنت بزارم. فقط میگم مرک بر اسراییل و آمریکا و انگلیس.تمام
      • حیدرعلی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        اشاره می کنمم به سخنان شیخ حسن نصرالله که گفت:این خانه متعلق به مردم فلسطین است. آنچه سرقت شده است، با گذر زمان تبدیل به ملک شرعی نمی‌شود؛ ولو اگر تمامی جهانیان مشروعیت آنچه را که دزد، ربوده است، به رسمیت بشناسند.
      • جماعت منتظر ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        "از نهر تا بحر" تصویری در آیینه شکسته هژمونی پوشالی غرب
      • میثم ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        تمام جنایت‌هایی که امروز در غزه صورت می‌گیرد، چه کشتار چه بمباران غیرنظامیان و آوارگی مردم بی دفاع همگی با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است.
    • پایتخت IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      22 0
      قطعا یهود با صهیونیست فرق داره. مگه هموطنان کلیمی ما در ایران نیستند، طی این یک ماه و نیم نه تنها هیچ آزار و خطری برایشان نبود، بلکه خود ایشان هم تجمعاتی در محکومیت اسراییل برگزار کردند.
      • گردان IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        این تعبیر به عنوان یک تعبیر و موضع کلان در بین جریان مقاومت و سطح بین الملل رسما مورد تأیید و تأکید قرار می­گیرد.
      • رستم زابل IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        نیل که سهله حتی یه آفتابه آب هم به نام اسرائیل باقی نخواهد ماند...#القدس_لنا
      • اشکانی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        مقاومت تنها راه نجات فلسطین
    • مهدی شجاعی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      4 0
      در جنگ جهانی دوم تعداد 85 میلیون نفر در سطح جهان کشته شدند و بخاطر شیوع بیماری تیفوس مابین انگلستان و آلمان سه روز آتش بس اعلام شد تا بتوانند جنازه های خودشان بسوزانند و اینکه صهیونیستها قضیه کوره های آدم سوزی و هولوکاست را اعلام میکنند کاملاً ساختگی و دروغ است
      • مشتی ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        در جریان سازش، مهمترین آمال اسلامی و فلسطینی یعنی قدس شریف نیز تا حدی مورد معامله قرار گرفت.
    • مهدی شجاعی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      4 0
      ادامه از قبل ....رای مظلوم نمایی و تصرفت کشور فلسطین و قتل عام و اخراج فلسطینیان ،در بین 85 میلیون نفر کشته جنگ جهانی دوم تعداد بسیار کمی انگشت شمار یهودی کشته شدند که آژانس صهیونیست جهانی اقدام به یهودی هراسی در اروپا و آسیا و آمریکا کرد تا یهودیان از ترس جانشان به فلسطین مهاجرت کنند
      • قلی زاده ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        دزد چیزی را که سرقت کرده است، با گذر زمان تحت تملک قانونی‌اش نمی‌شود.
      • عباسی ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        سازمان بهداشت جهانی اذعان می‌کند که نظام بهداشتی در ایران قدرتمند است. اسرائیل با سماجت شرایط را به سمت وقوع جنگ میان آمریکا و ایران هم سوق می‌داد؛ اما این امر نیز شکست خورد.
      • هارمش IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        عصر طلایی؟!! صدای صفیر طوفان را نمی‌شنوند! اسرائیل در حال نابودی است. این قانون جهان است.
      • ذکرگو IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        بی‌شک بالاخره ملت اسلام این غده سرطانی را در خواهند آورد و آنجاست که دیگر نوبت مجازات دست‌های خائن سعودی است!
    • ظ IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      5 0
      لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل
      • آران IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        إنشاءالله پایان این اشغال نزدیک است.
      • هارون IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        3 0
        اسقاطیل رفتنی است
    • نعمایی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      7 0
      شعار و فریاد آن ، تنها بیان یک آرزو است. وقتی یک شعار صدها بار تکرار شود، تبدیل به یک باور می شود.
      • عیاض IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        فریاد «از نهر تا بحر» و «فلسطین آزاد خواهد شد»، این روزها بیشتر از همه این 200 روز که غزه زیر بمب و موشک‌های آمریکایی قرار دارد، در دانشگاه‌های آمریکا شنیده می‌شود.
      • دادا ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        یکی از #خرمشهرهایی که در پیش است...
      • تالار سبز IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        طوفان الاقصی به امید و وعده الهی به بهار پیروزی می‌رسد و فلسطین را از نهر تا بحر آزاد خواهد کرد. ان‌شاءالله به همراه شما عزیزان نماز فتح الفتوح را در مسجد الاقصی بخوانیم.
    • بسم الله IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      5 0
      باید یک جریان جهانی علیه جنایات صهیونیسم راه بی افتاد و اتحاد بین این جریان ها ایجاد شود
      • ناظری ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        آمریکا فشار زیادی هم بر ایران آورده تا جنگ فراتر از غزه نرود. جنگ بین اسرائیل و حماس است ولی مدیریت جنگ با آمریکا است. هدف این مدیریت هم محدود ماندن جنگ، تداوم حمایت سنتی آمریکا از اسرائیل و باقی‌ماندن سایر کشورها پشت دیوار دعوای حماس و اسرائیل بوده.
    • سرداری IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 0
      ما بی کران بی پایانیم آن روز هم خواهد رسید
    • ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 0
      شعار «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد می‌شود» که در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن سر داده شد، برای عده زیادی «بسیار توهین‌آمیز» است!
    • سریر IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      6 0
      بسیار عالی، بی طرفانه ترین گزارشی بود که در مورد مناقشه ی اسرائیل و فلسطین خواندم. متشکر از خبرگزاری مهر
    • یاوری IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      4 0
      اسرائیل را شرّ مطلق است. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد.
    • خان داداش IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 0
      سازمان ملل و در راس آن امریکا و اروپا مسول تمام این جنایات هستند ، اگر در ۷۶ سال گذشته اسرائیل را مجبور ب اطاعت از معاهدات بین‌المللی میکردند هرگز این همه جنایت رخ نمیدادولی امروز روزیست ک ایران عزیز و قوی با کمک برادران و خواهران فداکار در محور مقاومت این شیاطین انسان‌نما را مجبور ب اطاعت خواهند کر
    • بذری ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      2 0
      بسیاری از واقعیتها در این مقاله آورده شده، فرار یهودیان از دست آزار و اذیت مسیحیان اروپا، اشغال فلسطین توسط اسراییلیها، حاکمیت حماس بر اساس انتخاب مردم غزه، افزایش محبوبیت حماس و کاهش محبوبیت تشکیلات خودگردان، اینها رو ما بارها گفتیم و منافقین بی سواد تکذیب کردند. الان هم مقاله رو میخونند و زیرش تکذی
    • بافق ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 0
      آمریکا و متحدان او خاور میانه را به سرنوشت سوریه و لیبی وافغانستان عراق دچار خواهند کرد مانند همان بلایی که سر اوکراین آوردند
      • بیراوند ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        6 0
        اسراییل کشور نیست، رژیم اشغالگر آپارتاید است
      • قرایی IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        3 0
        حق، با گذر زمان زایل نمی‌شود، چیزی که به‌صورت دزدی حاصل شده، با گذر زمان، قانونی نمی‌شود.
    • لامردی IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 0
      وعده الهی مبنی بر تأسیس فلسطین از دریا تا نهر محقق خواهد شد، همان گونه که وعده الهی به مادر موسی (ع) محقق شد.
      • گوگل IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        رهبر انقلاب اسلامی در بیانات خود با تبیین راهبرد از «فلسطین؛ از نهر تا بحر»، هر گونه معامله بر سرزمین فلسطین را ابطال نمودند.
    • لاک IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 0
      ما مردم ایران همگی پشت انقلاب اسلامی هستیم واز آرمان هایش دفاع میکنیم باید اسرائیل رو نابود کنیم ما همگی آماده ایم
    • تورک IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      7 0
      غزه و قدس منتظر ماست بیا تا برویم
    • تبریز 77 IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 0
      بسیاری نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی رو باور نداشتن چون با قدرت پوشالی و حمایت چند کشور برای خودش ابهت خریده بود.الانم خجالتشون از اینه که جلوی یه گروه کوچک کم آوردن و بیست روزه میگم حماسو نابود میکنیم و باز اندر خم یک کوچه اند.مثل اره ای که به پاشون رفته و هر کاری کنند دردآوره.
    • نمناک ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      4 0
      اسراییل ضمن دفاع از خود دوپیام را برای کشورهای منطقه دارد با من همراهی کنید از حمایت من برخوردارید با من درگیر شوید همه چیزتان نابود می شود
    • مردار IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      5 0
      انشا ا. رژیم خوناشام صهیونیستی هرچه زودتر به جهنم برود تا فلسطینی ها و کلا مسلمانان روی صلح و اسایش راببینند.
    • محرم ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      4 0
      چه زیبا گفته که اسرائیل بیش از ۲۰ جنگ در منطقه به راه انداخته، بدون استثناء به همه همسایگان خود تجاوز کرده.حماس نیز بر اساس قوانین بین المللی حق دفاع از خود و تلاش برای اخراج متجاوزان به خاک خود را دارد
    • سریر IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      6 0
      فلسطین یک حکومت خودگردان و دولت خودگردان دارد بنام محمود عباس بقیه‌ گروهایی هستند که مواجب بگیر بیگانه اند و ارمان فلسطین براشون یک دستاویزه
    • صراف زاده ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      6 0
      این نسل کشی کودکان قابل مخفی کردن نیست. سیلی خواهد شد و اسرائیل را با خود خواهد برد.
    • قارون IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      4 0
      بک خبر خوب بعد از ماهها خبرهای بد و ناگوار داخلی و خارجی ! البته محکوم کردن این موضوع توسط حماس که خیلی عجیب بود.
    • فراسو IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      6 0
      پذیرفتن فلسطین بعنوان یه کشور شروعی خوب است و ایشالا تا محو کامل صهیونیست و گسترده شدن مرزهای فلسطین ادامه خواهد داشت
      • فرانک ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        فلسطین از «بحر تا نهر» (بحرالمیت تا رود اردن) متعلق به مردم فلسطین است و باید به آنها بازگردد. این خانه متعلق به مردم فلسطین است. آنچه سرقت شده است، با گذر زمان تبدیل به ملک شرعی نمی‌شود؛ ولو اگر تمامی جهانیان مشروعیت آنچه را که دزد، ربوده است، به رسمیت بشناسند.
    • غریبی ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      6 0
      هر طرحى كه بخواهد فلسطين را تقسيم كند، يكسره مردود است. طرح دو دولت كه لباس حق‌به‌جانبِ «پذيرش دولت فلسطين به عضويت سازمان ملل» را بر آن پوشانده‌اند، چيزى جز تن دادن به خواسته‌ى صهيونيستها، يعنى «پذيرش دولت صهيونيستى در سرزمين فلسطين» نيست. اين به معناى پايمال كردن حق ملت فلسطين، ناديده گرفتن حق تار
    • غم دوران IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      4 0
      هر طرح عملياتى بايد بر مبناى اصلِ «همه‌ى فلسطين براى همه‌ى مردم فلسطين» باشد. فلسطين، فلسطينِ «از نهر تا بحر» است، نه حتّى يك وجب كمتر.
    • عیاض IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 0
      راه بس طولانی در پیش است تا بتوان شیطان تا دندان مسلح را بیرون کرد.
    • علی کراد ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      9 0
      معاون نخست وزیر اسپانیا: از نهر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد
    • خراباتی ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 0
      چه کسی باور می‌کرد که روزی در دانشگاه‌های آمریکا به نفع فلسطین شعار داده و پرچم فلسطین برافراشته شود و چه کسی باور می‌کرد که روزی در ژاپن و در تظاهرات به نفع فلسطین، به زبان فارسی شعار «مرگ بر اسرائیل» سر داده شود.
    • هبر IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      5 0
      وعده دوم یعنی محو رژیم صهیونیستی نیز قابل تحقق است و به لطف الهی آن روزی که فلسطین از «بحر» تا «نهر» تشکیل شود، فرا خواهد رسید.
    • خیزران ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      6 0
      به آسمان چهارم که در جوار مسیح به انتظار نشسته غروب هجران را به گریه‌های جگرسوز حضرت یعقوب که قطره قطره به غم بُرد شهر کنعان را به کوه طور که در سوگ حضرت موسی به انکسار کشانده‌ست کوه فاران را
    • جابر IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      6 0
      “جهان را با از بین بردن اسراییلی‌ها تمیز نگه دار
    • چمستان ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      7 0
      این شغار درسته.صددرصد .تمام دنیا و مردم آزاده دنیا فهمیده اند اسرائیل یک جنایتکاره کودک کش هست و آمریکا هم همدست و شریکه جنایت هاست . اما متاسفانه چیزی که الان هنوز درست نشده رگ بی غیرت بعضی سران عربه.
    • پیشوا IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      4 0
      همین پارسال هم تمام دنیا داشت بر علیه ایران راهپیمایی میکردن چی شد؟ هیچی فقط کدخدا
    • پاوه IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      4 0
      از نهر تا بحر (به عربی: من النهر الی البحر ) یک شعار سیاسی مرتبط با ملی‌گرایی فلسطینی است. که به منطقه جغرافیایی مابین رود اردن و دریای مدیترانه اشاره دارد.
    • زبور IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      7 0
      وعده خداوند نزدیک است و‌ چیزی به پایان اسقاطیل نمونده ،حالا هر خری این شعار رو‌ محکوم کرده باشه
    • رضا گوران IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      7 0
      ان‌شاءالله همه‌ی شماها زوال دشمنان بشریّت، یعنی همین تمدّنِ آمریکاییِ منحط و زوال اسرائیل را به لطف الهی خواهید دید.
    • ذوالفقاری IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      6 0
      «تنها راه‌حل فلسطین؛ بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌های خود و اخراج صهیونیست‌های غاصب از آنجا می‌باشد.»
    • درود IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      5 0
      فلسطین، فلسطین از بحر تا نهر است نه حتی یک وجب کمتر.تمام
    • ذوالفقارایرانی IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      4 0
      رویای رژیم صهیونیستی برای تسلط بر نیل تا فرات بر باد رفته، رژیم جنایتکاری که بابت هیچکدام از جنایتهایش بازخواست و مواخذه قرار نمی گیرد.
    • دیار IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      5 0
      راه حل پایدار، آنچه امام خامنه ای رهبر حکیم انقلاب باسلامی مطرح کردند و امروز در سازمان ملل ثبت شده است، تشکیل دولت واحد فلسطینی از بحر تا نهر بر مبنای اصل دموکراتیک هر فلسطینی یک رأی اعم از مسلمان، مسیحی و یهود است که جمهوری اسلامی قاطعانه از این نگاه حمایت خواهد کرد.
    • دارابی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      4 0
      «نیل تا فرات»، بعنوان شعار کلیدی اسرائیل محسوب می‌شود که از ابتدای شکل گیری این غده سرطانی مطرح و تشکیل «اسرائیل بزرگ» از رودخانه نیل تا رودخانه فرات به‌عنوان یکی از مهمترین اهداف و آرمانهای صهیونیسم به شمار می رود. هم چنان که بنیانگذار صهیونیسم هرتزل، نقشه حکومت اسرائیل را از نیل تا فرات نقشه کشی ک
    • شبان IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      2 0
      در پرچم این رژیم نیز ستاره داود (نماد صهیونیسم) در بین دو نوار آبی رنگ قرار دارد. که گفته می‌شود این دو نوار آبی، نمادی از رودهای «نیل» و «فرات» هستند، آنها معتقد بودند بالاخره روزی خواهند توانست بر این منطقه بزرگ و استراتژیک مسلط شوند.
    • شبکه IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 0
      این مسأله یک راهبرد کلان برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود که هر چه سریعتر این سرزمین‌ها را به تصرف خود درآورد. بیش از ۷۰ سال است که مقاومت مردم فلسطین در مقابل این هجوم آغاز شده. مسأله‌ای که در ابتدا تنها مقاومت بود اما بدون راهبرد کلان و مشخص. ارائه راهبرد «فلسطین از نهر تا بحر» از سوی رهبر انقلاب،
    • سرداری ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      5 0
      اگر چه پیش روی‌های اسرائیل و عقب نشینی‌های مسلمانان فلسطینی در جنگ های ۶ روز و ۳ روزه سبب شد اسرائیلی‌ها قدری به تحقق رویای تصرف نیل تا فرات امیدوار‌تر شوند اما بعد از شکست های جنگ ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روزه غزه عملا تصرف نیل تا فرات برای اسرائیلی ها به یک رویای دست نیافتنی بدل گشت و مدعیان تصرف نیل تا
    • یساری IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      5 0
      طرح راهبردی «از نهر تا بحر» یعنی علاوه بر آنکه باید از نیل تا فرات فراموش شود، وضعیت فعلی نیز پذیرفته نیست و این مسیر باید پله به پله تا آزادی کامل سرزمین فلسطین ادامه یابد.
    • بادرود ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 0
      منطق مبارزه‌ی فلسطینی که از سوی جمهوری اسلامی در اسناد سازمان ملل به ثبت رسیده، منطقی مترقّی و جذّاب است؛ مبارزان فلسطینی می‌توانند یک همه‌پرسی از همه‌ی ساکنان اصلی فلسطین را مطرح کنند.
    • لبخند ژوکند IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      4 0
      این شعار واقعیت قابل انکار نیست که یهودستیزی در اروپا وجود دارد و اقدام‌های یهودستیزانه طی هفته‌های گذشته افزایش یافته است. فرانسه، دانمارک، آلمان و بریتانیا از جمله کشورهایی هستند که بنا به آمار رسمی طی هفته‌های گذشته شاهد افزایش اقدام‌های یهودستیزانه بودند.
      • جاسم IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
        2 0
        بیان راهبرد «فلسطین؛ از نهر تا بحر» یک راهبرد کلان است که همه راهبرد «از نیل تا فرات» رژیم غاصب صهیونیستی را باطل می­سازد. زیرا اولا بخش مهم آن راهبرد یعنی سرزمین فلسطین را از شمول آن خارج می­سازد. ثانیا خواهان نابودی کامل رژیم صهیونیستی است.
    • لاک IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 0
      بسیاری از هواداران اسرائیل معتقدند که این شعار فراخوانی برای «نسل‌کشی یهودیان» است زیرا به معنای نابودی اسرائیل خواهد بود.
    • اسدی ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      6 0
      نزدیک به سی روز از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در تهران می‌گذرد و در این مدت شبح جنگ بر خاورمیانه سایه انداخته است.
    • آتوسا شیشه گران اصفهان IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      4 0
      فلسطین از بحر تا نهر یعنی از دریای مدیترانه تا رود اردن متعلق به فلسطینی است ونخورد ندارد در این راه ما نمی خواهیم صهیونیسم را بکشیم ما فقط مراکز نظامی اسرائیل را می زنیم بنا براین صهونیسم هایی که نظامی نیسند یا از شهرهای بزرگ خارج شوند یا دور از مراکز نظامی وصنعتی بروند چون خطر ترکش بمب وموشک برای
    • کشاورز IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      4 0
      اینکه برخی تلاش نمودند تا با اعطای قسمتی از سرزمین فلسطین همانند کرانه باختری رود اردن سبب فراموشی حقوق اساسی و اصیل مردم فلسطین شوند، با راهبرد «فلسطین؛ از نهر تا بحر»، خنثی می گردد.
    • گرز IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      6 0
      از نقاط ضعف تفکر سازش، واگذاری زمین به دشمن و به تبع آن به رسمیت شناختن یک حکومت غاصب است. لکن راهبرد «فلسطین؛ از نهر تا بحر» بیان می دارد که همه سرزمینهای بین نهر اردن تا بحر مدیترانه، متعلق به فلسطینیان است و غاصب این سرزمین هیچگونه حقی در آن ندارند
    • کابل IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      5 0
      فلسطین پاره تن اسلام است و از آن جدا نخواهد شد. بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران نیز بارها به مسئله فلسطین و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی اشاره نمودند
    • جمال قهرودی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 0
      خدای متعال در قرآن کریم همه مسلمانان را به وحدت و اعتصام به حبل الهی امر می­نماید. در قران کریم آمده است: وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا.[۵۷] آیه مذکور شامل همه جریانهای مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی و کشورهای اسلامی می­شود.
    • جهرمی IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 0
      راهبرد «فلسطین؛ از بهر تا نحر» موجب می­گردد که جریان­های مقاومت و همچنین حکومت­های اسلامی در موضوع واحد با یکدیگر متحد شده و با وحدت کلمه در برابر دشمن واحد اقدام نمایند.
    • گذرگاه ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      3 0
      در طی چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این مسیر پر رنگتر ادامه یافت. در دهه چهارم پیروزی انقلاب اسلامی رهبری انقلاب با اعلام رسمی راهبرد «فلسطین؛ از نهر تا بحر» خط بطلانی بر راهبردهای جریان سازش و شعار «از نیل تا فرات» کشید.
    • خندان ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۲
      4 0
      ملتهاي مسلمان بايد ضمن اينكه با چشماني باز به موضوع فلسطين نگاه ميكنند، هوشياري خود را هم بايد حفظ كرده و فريب امريكا را نخورند چراكه طرح فعلي ابومازن ميتواند به عنوان يك سم مهلك وحدت فلسطينيها را مخدوش كند.
    • طاهره یونسی از یزد ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      2 0
      قدس بلاشک پایتخت فلسطین است
      • فریبا مومنی IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        در بین الحرمین دعا گوی همکاران و دوستان و خبرگزاری مهر هستم .یه کامنت بزاریم در عمود526به یادگار. صهیونیستها به جای تصرف نهر تا بحر زیر سایه همیشگی مرگ و پشت دیوارهای بلند محبوس هستند.یاحسین
      • هانیه توسلی از تالش IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        3 0
        تحقق ایده رژیم صهیونیستی دیگر کار آسانی برای این رژیم نیست به ویژه اینکه معادله جدیدی به نام از نهر تا بحر شکل گرفت که خواهان آزادی تمامی فلسطین است و این یعنی نابودی تفکر و جنبش صهیونیسم.
      • کوه تنها ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        2 0
        شعار «از نهر تا بحر»؛ یهود ستیزی نیست، ضد صهیونیستی است؛
      • کلانتر ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        2 0
        علیه شانتاژهای امپریالیستی بایستیم
      • چوپان ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        2 0
        نابود باد صهیونیسم!زنده باد مردم فلسطین و غزه بزرگ
      • بیتا فرهی ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        2 0
        طوفان الاقصی فلسطین را از نهر تا بحر آزاد خواهد کرد
    • داود نعمت پور ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      1 0
      مذاکره صلح فلسطینی ــ اسرائیلی برایم بی‌معناست، من اگر بودم با اسرائیلی‌ها، بر سر این مذاکره می‌کردم که "چگونه می‌خواهید گورتان را گم کنید؛ زمینی، دریایی یا هوایی؟!".
    • شومیز تلخ ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      1 0
      این سرنوشت نسل ماست،‌ شایسته زندگی ماست تا آماده باشیم و مسلح، قوی و مستحکم یا در غیر این صورت، شمشیر از دست ما خواهد افتاد و زندگی ما به فنا خواهد رفت.
    • سودابه احمدی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      1 0
      برای دستیابی به این هدف والا، کار لازم است نه حرف؛ جدی بودن لازم است نه کارهای نمایشی؛ صبر و تدبیر لازم است نه رفتارهای بی‌صبرانه و دچار تلون. باید به افق‌های دور نگریست و قدم‌به‌قدم با عزم و توکل و امید به پیش رفت.
    • یه روز خوب IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      1 0
      این راهبرد را می‌توان به این علت که خشی‌کننده توطئه‌های رژیم غاصب صهیونیستی است. دارای اهمینی ویژه دانست؛ زیرا بر اساس این راهبرد» تصاحب اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به چالش کشیده شده و نامشروع معرفی می‌گردد.
    • آقا رضا از هراز ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      1 0
      ریشه این شعار به زمانی بازمی‌گردد که سازمان آزادیبخش فلسطین پس از ایجاد در سال ۱۹۶۴ به رهبری یاسر عرفات، خواستار ایجاد یک کشور واحد شد که از رود اردن تا دریای مدیترانه امتداد دارد و سرزمین های تاریخی آن را در بر می گیرد.
    • آسمان بلند ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      1 0
      هیچ راهی برای آزادی فلسطین جز وحدت ملی و جز آن که با هم آشتی کنیم ونیرو‌های خودمان را متحد کنیم وجود ندارد
    • پوریا مردانی IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      1 0
      از ما ایران فلسطین از بحر تا نهر است و همه بیت‌المقدس پایتخت فلسطین است و در حال حاضر نیز تمام فلسطین اشغال است و باید آزاد شود و جمهوری اسلامی نیز نظر خود را اعلام کرده بود و آنچه توسط سازمان کنفرانس اسلامی تصویب شد واقع‌بینانه نبود.
    • تندر ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      1 0
      از کسی که نماینده آمریکا در سازمان ملل است و حرف‌های تند می‌زند تا اظهارات رئیس جمهور این کشور، دنیا را نگران کرده است و پیروزی‌های ایران و مقاومت نیز این نگرانی‌ها را افزایش داده است.