۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۰

سالاری پور خبر داد؛

تغییر در ترمینال جنوب/ تبدیل بزرگراه بعثت به محور صنعت

تغییر در ترمینال جنوب/ تبدیل بزرگراه بعثت به محور صنعت

شهردار منطقه ۱۶ تهران از تغییر در ترمینال جنوب و تبدیل بزرگراه بعثت به محور صنعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین سالاری پور، شهردار منطقه ۱۶ تهران در نشست خبری اظهار داشت: بوستان ۵۲ هکتاری بعثت با مجموعه‌های آبی، فرهنگی و ورزشی برای شهروندان مغفول مانده بود و دچار مشکلات زیادی شده بود که بهسازی این بوستان انجام و پروژه‌های مختلف برای آن انجام شد.

وی افزود: ۸ پروژه در این بوستان اجرایی و اقدامات مشارکتی صورت گرفت تا قطب گردشگری در منطقه ۱۶ داشته باشیم.

سالاری پور درباره وضعیت ترمینال جنوب گفت: بخشی از سفرها منتقل به پایانه‌های دیگر شده تا وضعیت ترمینال بهبود یابد و کارهای جدید در حال انجام است. بخشی از سفرها از این ترمینال جابجا ولی خود ترمینال جابجا نمی‌شود و بخشی از آن یک مجموعه شهری مناسب به عنوان محل فرهنگی خاص خواهد شد.

وی بیان داشت: بزرگراه بعثت هم به محور صنعت تبدیل خواهد شد و اگر به تصویب برسد محقق خواهد شد.

سالاری پور در مورد ساخت پل جدید بعثت با بیان اینکه سازه امروزی پل شرایط مناسبی ندارد و لازم است که پل یک و نیم کیلومتری ساخته شود، گفت: با ساخت این پل هم عبور قطارهای دو طبقه راه آهن محقق می‌شود و تردد شهروندان را تسهیل می‌دهد.

شهردار منطقه ۱۶ خاطر نشان کرد: ساختمان موسوم به ۱۲۴ واحدی در باغ آذری بسیار ناایمن بود که دادستانی هم ورود کرد و این ساختمان قرار است نوسازی شود و ۶۰ درصدی اهالی مراجعه و توافق نامه مشارکتی را امضا کرده‌اند.

سالاری پور بیان داشت: برای مهرماه و بازگشایی مدارس، جلسه‌ای با راهور منطقه خواهیم داشت تا تمهیدات خوبی برای ساماندهی حمل و نقل عمومی داشته باشیم همچنین پیگیر هستیم از اتوبوس‌های جدید که قرار است وارد تهران شود برای این منطقه بهره‌مند شویم.

وی بیان داشت: نوسازی بافت فرسوده از مرز ۳ درصد سالیانه عبور کرد و ساماندهی پهنه‌ها که قابلیت ساخت و ساز نداشت صورت گرفت و ۱۷ مجموعه بالای ۱۳ پلاک تجمیع انجام دادیم. همچنین با اجرای طرحی محله جوادیه از حالت بن بست خارج می‌شود.

سالاری پور در مورد فعالیت گاراژهای حمل بار و تردد بالای کامیون‌ها با بیان اینکه ۷۵ تا ۸۰ درصد گاراژهای فعال تهران در منطقه ۱۶ است، گفت: برای ساماندهی تردد کامیون‌ها در کوتاه مدت سعی کردیم که با نصب دوربین ترافیکی، تردد کامیون‌ها را بر اساس ساعت خاص و مسیر مشخص کنترل کنیم اما برای ساماندهی دائمی گاراژها برای جانمایی بارانداز جدید مشاور اخذ شد و امید است که زمین مناسبی در محدود ۱۸ یا ۱۹ دریافت کنیم تا در مورد احداث باراندازها تصمیم‌گیری شود.

شهردار منطقه ۱۶ تهران در مورد آخرین وضعیت گود و ساختمان پرخطر در این منطقه با تأکید بر اینکه تنها یک گود پرخطر داشتیم که رفع خطر شد، افزود: ۴ ساختمان ناایمن در این منطقه داشتیم که یک ساختمان موسوم به ۱۲۴ واحدی در باغ آذری داشتیم که ساختمان بسیار ناامنی بود و با هماهنگی دادستان و رأی کمیسیون ماده ۵، تصمیماتی اخذ شد تا ایمن سازی با صرفه اقتصادی ایجاد کند تا نوسازی انجام شود و توافق‌نامه مشارکتی امضا شد و دادستان نیز دستور بر حسن اجرای این نوسازی دارند.

کد خبر 6202884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha