۳ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۹

بهروز یاری در گفت‌وگو با مهر:

انتقاد از عملکرد زارع و عموزاد در المپیک/کشتی بلد نیستند

انتقاد از عملکرد زارع و عموزاد در المپیک/کشتی بلد نیستند

پیشکسوت کشتی ایران گفت: همه کشتی‌گیران آن چه را در توان داشتند به معرض نمایش گذاشتند و به این نتیجه رسیدند؛ همگی هم خیلی زحمت کشیدند اما واقعیت این است که توان آن‌ها در همین حد بوده است.

بهروز یاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: آزادکاران ایران همان توانایی که داشتند در میدان المپیک نشان دادند و هیچ کدام کم کاری نکردند. نمی‌توان از پیکان توقع داشته باشیم که کیفیتی مثل بنز به ما ارائه بدهد. این تصور اشتباه همه مردم بوده که انتظار داشتند یک اتفاق عجیب و غریب در کشتی رخ بدهد و هر پنج کشتی‌گیر ما به مدال طلای این مسابقات برسند.

توان کشتی‌گیران ما همین بود که به نمایش گذاشتند

وی گفت: همه کشتی‌گیران آن چه را در توان داشتند به معرض نمایش گذاشتند و به این نتیجه رسیدند؛ همگی هم خیلی زحمت کشیدند اما واقعیت این است که توان آن‌ها در همین حد بوده است. ضمن اینکه ما تا زمانی که با همین شیوه جلو برویم نتیجه‌ای که کسب می‌کنیم همین خواهد بود. عموزاد جایی که کشتی را بلد بوده خیلی موفق ظاهر شده اما همان جایی که بلد نبوده و به اجبار حریف به تاکتیک مبارزه وارد شده کشتی را از دست داده است. مگر در بازی‌های آسیایی همین اتفاق برای عموزاد رخ نداد؟! او در این مسابقات در خاک ۱۲ نمره از دست داد و کشتی را واگذار کرد. مگر عموزاد در فینال بازی‌های آسیایی در کشتی با حریف مغول امتیاز از دست نداد؟!

زارع فقط زیر کتف و هل دادن به بیرون را بلد است

یاری عنوان کرد: کجای کشتی امیرحسین زارع هنر کشتی‌گیری داشته که ما امروز از عملکرد او در فینال المپیک ناراضی هستیم؟! سال گذشته زارع در کشتی با حریف مجارستانی خود کمتر از ۳۰ ثانیه هشت نمره از دست داد. با همین حریف خود «گنو پتریاشوویلی» در فینال لیگ مسابقات کشتی به محض اینکه دست داد ۱۰ نمره واگذار کرد. امیرحسین زارع به غیر از دست گرفتن زیر کتف و هل دادن به بیرون دیگر چه چیزی بلد است که ما الان بگوییم او در فینال کم فروشی کرد و بهتر از این می‌توانست کشتی بگیرد.

آزادکار سابق تیم ملی گفت: او کجای کشتی را بلد است که الان بخواهیم به او ایراد بگیریم؟! مگر در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ در کشتی با «طاها آکگول» به خاطر پنج ثانیه غفلت مدال طلا با برنز او عوض نشد؟! چرا ما الان توقع از کشتی‌گیرانی داریم که برخی موارد از کشتی گرفتن را بلد نیستند و حالا خرده از آن‌ها می‌گیریم که چرا نتیجه را واگذار کردند؟!

شیوه کشتی‌گرفتن عموزاد در هیچ کجا مورد تأیید نیست

پیشکسوت کشتی ایران عنوان کرد: بحث آموزش در همان زمان ابتدایی کشتی همه چیز را مشخص می‌کند. به عنوان مثال شیوه مبارزه کردن رحمان عموزاد یا طرز ایستادن او یا هجوم کشتی‌گرفتنش در هیچ گوشه‌ای از کره خاکی مورد تأیید نیست. او یک فرد استثنایی است که با توان خودش این کار را انجام می‌دهد. به هیچ عنوان فیلم تمرینات یا مسابقات رحمان عموزاد را نمی‌توانیم به عنوان پایه درنظر بگیریم. هیچ کس در دنیا این کار را نمی‌کند. او در گارد گرفتن بسیار مشکل دارد. چرا کشتی‌گیری مثل «موسی کایف» را می‌برد به این خاطر که اصلاً در مبارزه با این حریفش اصلاً نمی‌ایستد و بلافاصله پس از سوت زدن داور دستش را زیر کتف حریف می‌برد و به سبک حسن یزدانی کشتی می‌گیرد.

انتقاد از عملکرد زارع و عموزاد در المپیک/کشتی بلد نیستند

زارع و عموزاد شاگردان مکتب یزدانی هستند

وی ادامه داد: با شیوه‌ای که حسن یزدانی ابداع کرد، ۵۰ سال کشتی به ایران بدهکار است. در گذشته کشتی‌گیران شیرجه می‌زدند و زیر می‌گرفتند که اشتباه بود، امروز رحمان عموزاد شیرجه می‌زند و دستش را زیر کتف می‌برد. امیرحسین زارع و رحمان عموزاد هر دو شاگردان مکتب تاکتیک حسن یزدانی هستند. آن‌ها شیوه مبارزه‌شان را از حسن یزدانی یاد گرفتند. دست به زیر کتف گرفتن و هل دادن به بیرون شیوه خوبی است اما همه کشتی این نیست. امیرحسین زارع مقابل «طاها آکگول» ظرف ۲۰ ثانیه در دو سال گذشته برد را با باخت عوض کرد. می‌توانم در یک کلام بگویم آن‌ها کشتی بلد نیستند.

امیرعلی آذرپیرا در آینده یک مهره بادوام خواهد بود

یاری همچنین به عملکرد امیرعلی آذرپیرا اشاره کرد و گفت: امیرعلی آذرپیرا در حد و اندازه خودش کشتی گرفت. او کشتی نزدیکی با تاج‌الدینف داشت و الان این کشتی‌گیر اعلام کرده که از ناحیه کتف ناراحت است، ولی او با همین کتف آسیب دیده حریف‌اش را در فینال شکست داده و قهرمان المپیک شده است. مبارزه نزدیک آذرپیرا با تاج‌الدینف و پیروزی یک طرفه‌اش با اسنایدر نشان می‌دهد ما در ۹۷ کیلوگرم رفته رفته یک مهره بادوام پیدا کردیم البته به شرطی که آسیب نبیند و مغرور نشود. به نظرم او پرامیدترین کشتی‌گیر ایران برای المپیک ۲۰۲۸ خواهد بود.

جایگاه یزدانی در کشتی کهکشانی است

پیشکسوت کشتی بااشاره به عملکرد حسن یزدانی در المپیک گفت: حتی اگر فرض کنیم کتف حسن یزدانی سالم بود، نقره المپیک مردم را راضی نکرده است؛ پس این نشان می‌دهد که حسن طلایی است و توقع مردم از حسن به غیر از مدال طلا هیچ چیز دیگری نیست. او پرافتخارترین ورزشکار ایران از حیث تعداد مدال است و از آقا تختی جلوتر است. او از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۴ به صورت مداوم در مسابقات جهانی حضور داشته و ۱۰ مدال کسب کرده است. کسانی که او را نقد می‌کنند یا پشت سرش حرف می‌زنند یک بار نمی‌تواند مثل او کشتی بگیرند. او هیچ وقت زیاده‌خواه نبوده و همیشه در انتخابی‌ها شرکت کرده است.

وی اظهار داشت: باید قدر او را بدانیم تا در بهترین حالت در المپیک بعدی هم کشتی بگیرد. اگر می‌خواهیم قداست او را حفظ کنیم بهتر است به او بی احترامی نکنیم. متأسفانه ما عادت به خودزنی داریم. باید به خودمان بیاییم او ۱۰ سال در مسابقات حضور داشته و تا به حال ۱۰ مدال گرفته است. قیاس مع‌الفارق است اگر حسن یزدانی را با حتی کامران قاسم‌پور مقایسه کنیم. جایگاه یزدانی در کشتی کهکشانی است.

انتقاد از عملکرد زارع و عموزاد در المپیک/کشتی بلد نیستند

سیستم آموزشی در کشتی غلط است

یاری در مورد تغییر در رأس کادر فنی کشتی آزاد و فرصت به مربیان جوان کشتی آزاد گفت: به نظرم اگر بهترین‌های کشتی در گذشته مثل مرحوم بلور یا آقاتختی زنده می‌شدند و روی کار می‌آمدند و هدایت کشتی ایران را برعهده می‌گرفتند، به خاطر سیستم غلط آموزشی هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی‌داد. من حتی معتقدم فدراسیون در پرورش کشتی‌گیر هم نقشی نداشت. من خودم مسئول آموزش فدراسیون کشتی هستم و منظورم فقط فدراسیون علی دبیر نیست، بلکه در ۵۰ سال گذشته کدام فدراسیون کشتی‌گیر پرورش داده است؟!

وزارت ورزش گل‌فروش است؛ باغبان نیست

پیشکسوت کشتی ایران تأکید کرد: وزارت ورزش گل‌فروش است؛ باغبان نیست. امروز غلام محمدی سالیان سال است که مربی همه تیم‌ها در همه رده‌های سنی بوده است. چند مربی دور یک میز می‌نشینند و با یک بدنساز و فیزیوتراپ و روانشناس همگی با هم کار می‌کنند. الان زیرساخت کشتی عموزاد چه زمانی بهتر شد؟! چه کسی او را پرورش داد؟! یک فیلم از رحمان عموزاد موجود است که در رده نوجوانان جهان قهرمان شده است، اگر این فیلم را ببینید فقط موهای سفید رحمان را می‌بینید و هیچ چیز دیگری تغییر نکرده است. او در اردوهای تیم ملی هیچ چیزی یاد نگرفته است، از سال گذشته برای دفاع بارانداز یا دفاع فتیله‌پیچ او چه اتفاقی رخ داده است؟!

بانک ذخیره کشتی‌گیران ما بالاست که مدال گرفتیم

وی گفت: به نظرم باید سیستم آموزش درست شود؛ چند وقت پیش با یکی از دوستانم صحبت می‌کردم او می‌گفت استرالیا به قهرمان المپیک خود ۳۰ هزار دلار پول داده است، این ارقام نجومی که فدراسیون کشتی یا وزارت ورزش می‌دهند چرا تا به این اندازه نامتناسب با وضع اقتصادی است. در حالی که استرالیا همه هزینه‌ها را انجام داده تا الان یک قهرمان المپیک دارد. این ۳۰ هزار دلار حقوق یک ساله یک استرالیایی است، اما پاداشی که به قهرمانان طلایی المپیک دادند، حقوق صد سال یک نفر هم در ایران نیست. اگر هم در این سال‌ها چندین مدال در کشتی به دست آوردیم بانک ذخیره کشتی‌گیرانمان بالاست و کشورهای دیگر این شرایط را ندارند.

دنیای امروز به کشتی نگاه خوبی ندارد

یاری عنوان کرد: چهار سال پیش علی دبیر در مصاحبه‌ای عنوان کرد بهنام احسان پور را به عنوان سرمربی نوجوانان انتخاب کردیم که زیرگیری رحمان عموزاد بهتر شود؛ پس چرا نشد؟! مگر احسان پور خودش اصلاً زیرگیری بلد است؟! مگر مربیان تیم‌های ملی مراحل آموزش را بلد هستند؟! آنها فقط باید کاریزما داشته باشند. این مسائل مدام در کشتی تکرار می‌شود. وقتی یک نفر سرمربی تیم ملی کشتی می‌شود هیچ اتفاق مثبتی برای کشتی رخ نمی‌دهد و فقط اطرافیان سرمربی، پست می‌گیرند. کشتی خطر حذف از المپیک را دارد و اگر آمریکا و روسیه در کشتی ید طولایی نداشتند این ورزش به یک رشته بومی - محلی تبدیل شده بود. دنیای امروز به کشتی نگاه خوبی ندارد ولی به خاطر این دو کشور فعلاً هست و ما هم خودمان را مطرح می‌کنیم. الان تیلور را در ایران بیشتر می‌شناسند تا در آمریکا.

کد خبر 6203201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حامد IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      37 12
      شیر مادر حلالت گل گفتی
      • ناشناس ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
        1 0
        نظرت را برای خودت نگه دار!
    • سعید IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      36 17
      کتف خراب مثل پیچ هرزه، اگه سلامتیش براش مهمه باید کنار بکشه ادامه دادنش باعث خراب کردن مدالها و وخیم تر شدن کتفش میشه، اصولی قضاوت کنید نه تعصبی، از همین الان کامران رو آماده کنن در این وزن پادشاهی میکنه
    • نام اشنا IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      43 53
      اینقدر حسن یزدانی را بزرگ نکنید او اگر بز رگ بود فقط ۴ بار به دیوید تیلور نمیباخت. در ضمن وزن ۸۶ کیلو تعداد کشتی گیران طراز اولش در دنیا به ۴ نفر هم نمی‌رسد برای همین بود که حسن یزدانی از ۷۴ کیلو به دو وزن بالاتر آمد .
      • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        27 12
        تو از کشتی چی میفهمی
      • Amir IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        10 4
        وقتی حسن اولین مدال المپیکش گرفت تیلور داشت نوه اش رو میبرد پارک بازی کنه
    • ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      6 8
      رحمان عموزاد وامیر حسین زارع باید فن و فنون و تکنیک و تاکتیک کشتی را هم زمان با قدرت و سرعت انجام دهند وظرف یک دقیقه کار طرف مقابل را تمام نماید و اجازه تمرکز قدرت فکر برتر و حمله به طرف مقابل ندهد تا اراده و قدرت فکر طرف مقابل سیستم کشتی پهلوانان ایران را به هم بزنند کشتی گیران ایران باید با سرعت
    • علی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      19 13
      آقای یاری من دهه ۵۰ هستم شما از کرج کشتی را شروع کردی در۷۴ کیلو تمام کشتی هات رادیدم متاسفانه شما جز کشتی گیرای درجه ۲ بودی وکشتیهای خوبی ارائه ندادی و بار فنی نداشت مدال المپیک هم نداری حالا چه شده که عیوب خودت را فراموش میکنی وبه پهلوان زارع که یه سر وگردن از خودت بالاتره زارع به ناداوری باخت.
      • رضا IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        12 6
        تویی که دهه ۵۰ بودی کشتی این نبود که اینا اجرا میکنن ناداوری کجابود تکون میخورین این بحث رو جلو میکشین حق هردوتاشون بخصوص زارع قهرمانی نبود
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      19 5
      این حقیقت کشتی گیران ما هست بپذیریم
      • ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
        1 0
        یک جوری حرف می‌زنید یکی نداند این‌ها نقره المپیک گرفتند، زانو غم بغل می‌زند!
    • نازی ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      14 10
      دیگه کامران قاسم پور باید جایگزین بشه، هم یزدانی حالش بهتر شه ، هم قاسم پور بره المپیک که حقش ضایع نشه
    • علی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      15 6
      از بیرون گود میگی لنگش کن رزومه شمارا دیدم شاید حسن یزدانی ک داری از انتقاد میکنی اندازه وزنت مدال داشته باشه
      • محمد IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        22 1
        دمت گرم داداش / یزدانی اسطوره کشتی ایرانه / ولی اینقدر بدبخت و حقیریم که اسطوره هامون رو هم خراب میکنیم / درود بر حسن یزدانی نابغه
    • شایان ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      23 10
      زارع فقط هل دادن میدونه امیر رضا معصومی از زارع بهتر کشتی میگیره
      • ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
        1 0
        شما فقط میان کشتی‌گیرها اختلاف و تفرقه می‌اندازید. بنشینید سر جایتان و فضولی به کار کشتی‌گیرها نکنید!
    • نام اشنا ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      11 8
      ما گوش شکسته نیستیم ولی از زمانی که مرحوم شمس الدین سید عباسی در کشتی بود و فن فیتیله پیچ را وارد کشتی کرد تا به امروز کشتی را دنبال میکنیم. بعضی ها فکر میکنند که حسن یزدانی همه چیز دان کشتی است و اکثریت کشتی گیران هم به شکل او کشتی میگیرند و دیگر حریفان هم از تیلور راه شکست را یافته اند.
      • محمد IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        10 3
        گوش شکسته نیستی ، در مورد کشتی نظر نده
      • نام اشنا IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
        1 1
        در پاسخ به محمد 12:13 . مگر فقط گوش شکسته ها حق دارند در باره کشتی نظر بدهند ؟ کارشناس کشتی به مراتب کشتی را از بعضی کشتی گیران بهتر درک میکند. تو هم اگر سواد داری به جای اینکه عصبی و ناراحت شوی پاسخ خودت را بده اگر هم بلد نیستی بهتر است ساکت باشی و امر و نهی نکنی و قدری هم تربیت داشته باشی.
    • محمد ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      13 8
      کل افتخارات بهروز یاری یه مدال برنز در مسابقات جهانی سال ۱۹۹۴ هستش / اصلا حق نظر دادن در مورد زارع و عموزاد رو نداره که اندازه وزن یاری مدال دارن
      • محمد IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        2 5
        بله با هول دادن مدال دارن
    • سیاوش ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      7 2
      در مورد زارع بی انصافی نظر داده، در سنگین‌وزن نباید توقع ردوبدل شدن فن داشته باشیم ، با این‌حال زارع میتونه امتیاز بگیره. در سنگین‌وزن معمولا قدرت بدنی و ژنتیک حرف اول رو میزنه. مثل لوپز در فرنگی که از همه‌ی رقیبانش درشت‌تر و ژنتیک برتری داره.
      • ناشناس IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        7 2
        عذرمیخوام پس چجوری توفینال المپیک حریف همین زارع رو چن بار بارانداز کرد؟هر وزنی شکل امتیازگیری و فن مخصوص خودش رو داره نمیشه بگیم چون سنگین وزنه فن نزدن عادیه
      • شهرام IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
        1 0
        افرین
      • ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
        1 0
        زارع حواسش نبود و بارانداز خورد. گیجِ تُندر 4 امتیازی که روی یورس خودش، خورد بود. دیگر این قدرها هم ... نیست.
    • عماد CA ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      4 2
      خب الان این کشتی گیر پیشکسوت کیه ؟یاهمه رو خودت گفتی وچسپوندی به یک کشتی گیر پیشکسوت
    • محمدرضا ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      6 0
      عزیزان این دو بزرگوار نقره المپیک گرفتند جایی که علیرضا حیدری که اسطوره کشتی ایران است به خاطر برنزش چه شادی می کند بله فینال عملکرد جالبی نداشتند ولی چه بزرگانی مثل رضا یزدانی آرزوی این مدال را داشتند
    • میلاد IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      12 1
      جالبه . کسی که از برنز جهان بالاتر نداره درباره قهرمان جهان نظر میده
    • ناشناس IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      6 1
      کشتی ترکیبی از فوت و فن و مدیریت زمان و مکان و تحلیل و بررسی فرد کشتی گیر و وضع روحی روانی و .... شده است.وواقعا زارع حقش باخت نبود. رحمان احساسی عمل می‌کند و می‌بازد.قاسمپور باید در میدان المپیک می‌بود. البته همه این افراد عزیز و سربازان ایران هستند و قابل احترام.
    • محمد فریدونی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      11 0
      اقای یاری عزیز کاملا با حرفای شما مخالفم! شما خودتون بهترین عنوانتون توی المپیک چی بوده! رحمان عموزاد که میگید کشتی بلد نیست ؛تا فینال یک نمره از دست نداد! و همه رو ۱۰برصفر برد!قهرمان جهان موساکایف رو ۱۰صفر برده بعد میگی کشتی بلد نیست!
    • رحیم IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      9 2
      بهروز باری کیه؟ چند طلای جهان و المپیک داره؟ روزمه اش ؟
    • خسرو ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      4 1
      باید وسط تشک باشی و با اون حریف پنجه در پنجه باشی و از صحبت های دور گود دوری کنی... همه کشتی گیران ما بی ادعا کشتی گرفتند توقع بیجا نداشته باشیم مگر حریفان اونها قاق بودن که اینجوری دارید به عزیزانمون هتاکی میکنید خود شماها هم در دوران کشتی خودتان ضعف نداشتید و توانتون در حد خودتون بود فقط تشویق...
    • میثم ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      5 2
      پیشکسوت کی بوده؟ خدا شفاش بده بیشترین مدال المپیک رو دوستان کشتی گرفتند. بعد شما که پیشکسوتی قبلاً چرا کاری نکردی؟حتما فوتبال خوبه؟🤐🤐🤐
    • ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      6 0
      غرور آقای زارع ودستکم گرفتن حریف مدال طلای ایشان را درکسری ازثانیه به نقره تبدیل کرد .
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      5 0
      آقای زارع یک یل وپهلوان بنامه که متاسفان درعین حال که دریک قدمی طلابود بادست کم گرفتن حریف خود مدالش بانقره عوض کرد بااین اوصاف آینده درخشانی درمیادین جهانی دارد که اگه فرصت پیدا کند به اوج خودمی رسد.
    • ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      1 2
      بله قبلاً هم گفتم (قبل از المپیک اخیر) حسن یزدانی اصول کشتی در برابر حریفان پر قدرت را بلد نیست.اصول این است:(۱_تکان دادن حریف.۲_برهم زدن تعادل حریف.۳_حرکت مداوم به چپ و راست حریف.)
    • علی فلاح ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      3 1
      اقای یاری ما از شما کارنامه درخشانی از کشتی ندیدیم لطفا نظر نفرمایید
    • امین IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      5 1
      وقتی کسایی انتقاد میکنن خودشون یه مدال جهانی ندارن واقعا آدم خنده اش میگیره همین مونده امثال تو واسه کشتی گیر مدل کشتی یاد بدی
    • امین ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      5 1
      یارو بهترین مدالی که گرفته برنز بوده اونم یدونه😂بعد اومده از کشتی زارع و رحمان با سن کم هنوز کلی راه پیشرفت دارن کلی مدال جهانی المپیک دارن انتقاد میکنه برو بزار باد بیاد
    • علی ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      1 2
      به خصوص زارع که فقط بلده هل بده در فینال هم نصیب بد کسی شد
    • سلام IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      2 2
      حرف حسابی جواب ندارد احسن بر بهروز یاری که تمام کلماتش دقیق وتخصصی است،اصلا در ایران قهرمان سازی معنا ندارد نه علمش را داریم ونه اراده اش تمام قهرمانان ما خود ساخته بوده و هستند یا پر تلاشند یا نابغه،ورزش اصولی از مدارس زیر نظر مربیان متخصص باید آغاز شود که در ایران محلی از اعراب ندارد
    • حسین عابد IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      1 1
      یک کشتی گیرآزادکاربایدازتمام فنون چه فرنگی وچه ازاداستفاده کند ولی حسن یزدانی بجزپیش انداختن وزیرکتف زدن وهول دادن چیزی بلد نیست.کشتی خوب راقاسمپور.دبیر.حیدری.کاظم غلامی وخادم میگرفتند
      • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
        0 0
        فرزند زمان خویشتن باش! آن‌ها در آن زمان با آن سبک می‌بردند، حسن هم در این زمان با سبک خودش می‌برد و انصافا هم همه حریفان ازش حساب می‌برند حتی با کتف آسیب‌دیده.
    • علی ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      1 0
      اولا نفر دوم المپیک شدن کار هر کسی نیس، دوما کسی این حرف رو بزنه که مثل خادم 1طلای المپیک داشته باشه زورمون نمیگیره. شدین عین باباهایی که از بچه فقط نمره 20میخان و گند میزنن به اعتماد بنفسش. بسه بابا شما به قهرمانا گند نزنید هم عزیزید بخدا🤫
    • اصفهانی ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      1 0
      ما ایرانی‌ها عادت داریم که به یک طرف ماجرا غش می‌کنیم، در حالی که مشکل، ترکیبی از همۀ ابعاد است. من سال‌ها پیش، با پیش کشیدن تجربۀ ذوب آهن که در دهۀ 60 فوتبال را کنار گذاشت و به ورزش‌های دیگر و خصوصا پایه پرداخت، خواستار شکل‌گیری مکاتب رقیب حرفه‌ای از جمله در حوزۀ کشتی شدم. ما فقط یک مکتب داریم.
    • ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      1 0
      بله اقای یاری درست میگن عموزاده خیلی بیکلاس کشتی میگیره فعلاهم جونه بدنش جون داره ..ولی بااین سبک اینده روشنی نداره
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
      1 0
      سلام بنظرمن آقای زارع می‌توانست طلا بگیرد
    • فهیمه ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
      1 1
      شما یی که انتقاد میکنیدبلد هستیدتشریف بیاریدتوگودخیلی هم خوب هستن پیروزی داشتن یادتون رفته به قول قدیمی‌ها درخت که یه بارمیوه نده رو با تیشه قطع نمیکنن که زشته بخدا
    • جانباز IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
      1 0
      کاملا اشتباه می‌کنی ۹ امتیاز زارع فقط از تشک خارج کردن بود تازه نا داوری هم داشت فک کنم شما کشتی بلد نباشی
    • نام اشنا IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
      1 3
      جهت اطلاع : در 2016 المپیک حسن یزدانی با خوش شانسی توانست با نتیجه 6-6 در فینال از سد انور گدایف روس بگذرد و مدال طلا کسب کند.خوش شانسی به این دلیل که جردن باروفس و انور گدایف در یک طرف دیگر جدول بودند و گرنه مدال طلا احتمالا به او نمیرسد. او تنها کشتی گیری ایرانی است که با جردن باروفس روبرو نشده؟؟!
      • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
        0 0
        سبک حسن، باروفس را هم می‌زد. اتفاقا آن زمان که آسیب نداشت، خوب هم می‌زد. البته مطمئن هستم کامران هم باروفس را می‌زد. کشتی‌گیری که مانند باروفس به کف تشک بچسبد که زیر بگیرد، سرانجام به حریفان خاک‌کنی مانند حسن و کامران می‌خورد که می‌پرند روی کسی که خودش در خاک است و باراندازش می‌کنند.