۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۲

به‌صورت سیار و محیطی در تهران؛

جاماندگان اربعین به تماشای «قصه‌های واقعی» بنشینند

جاماندگان اربعین به تماشای «قصه‌های واقعی» بنشینند

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش کودکان و نوجوانان هم‌زمان با اربعین حسینی نمایش «قصه‌های واقعی» را اجرا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش «قصه‌های واقعی» براساس داستانی از کتاب «تشنه لبان» نوشته حمید گروگان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.

این اثر نمایشی با نویسندگی و کارگردانی راحله شمس‌آبادی از سفارش‌های مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش کودکان و نوجوانان است.

محمد اعیانی‌فرد و راحله شمس‌آبادی بازیگران این نمایش هستند و سایر عوامل آن عبارتند از مشاور کارگردان: حسن دادشکر، دستیار کارگردان: ملیحه اعیانی‌فرد، طراح آواز: وحید ابوالقاسمی، طراح صحنه و لباس: محمد اعیانی‌فرد و آهنگساز: فرید نوایی.

در خلاصه نمایش «قصه‌های واقعی» آمده است: مریم و پدرش در حال آماده‌سازی مراسم عزاداری امام حسین (ع) هستند که با لباس و وسایل تعزیه مواجه می‌شوند. مریم از پدرش می‌خواهد که با هم تعزیه و قصه‌هایی از واقعه کربلا را اجرا کنند.

نمایش «قصه‌های واقعی» اول تا پانزدهم شهریور به‌صورت سیار و محیطی در محوطه باز مرکز تئاتر کانون، موزه تاریخ و تماشاخانه سیار کانون استان تهران اجرا می‌شود.

این نمایش به‌صورت نذر فرهنگی با هماهنگی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران روز اربعین در شهر ری و در روزهای بعد در مناطق کم برخوردار و روستاهای حاشیه تهران اجرا خواهد شد.

کد خبر 6203389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha