۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۳۷

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مرکزی خبر داد؛

تردد ۱۰ میلیون خودرو در جاده های مرکزی از زمان اجرای طرح اربعین

تردد ۱۰ میلیون خودرو در جاده های مرکزی از زمان اجرای طرح اربعین

اراک - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از ثبت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو تردد در جاده های این استان از آغاز اجرای طرح اربعین تاکنون خبر داد.

مهرداد جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح سراسری اربعین از ۱۶ مرداد تا ۳۱ مردادماه جاری ۱۲ هزار و ۲۲۴ زائر اربعین از مبدأ استان توسط ناوگان اتوبوسی به پایانه‌های مرزی غرب کشور اعزام شدند.

وی با بیان اینکه برای جابجایی این تعداد مسافر از ۵۱۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شده است، یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته (۳۰ مردادماه) ۴۹۶ نفر توسط ۳۲ دستگاه اتوبوس به مرزهای غرب کشور اعزام شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه در این بازه زمانی توسط ۷۰ دوربین تردد شمار در راه‌های استان به طور متوسط روزانه ۷۰۸ هزار و ۸۳ تردد ثبت شده است، ادامه داد: در این مدت ۱۰ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۲۵۰ خودرو در محورهای استان تردد داشته اند و بر این اساس استان مرکزی بعد از تهران و البرز رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.

جهانی، تعداد خودروهای وارد شده به استان را ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۲۵ تردد و تعداد خودروهای خارج شده از استان را ۲ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۷۲۹ مورد عنوان کرد و ادامه داد: آمار خودروهای ورودی به استان ۸ درصد و تعداد خروجی‌ها از استان یک درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

کد خبر 6203573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha