۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۱۱

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی:

تردد زائران از مرز تمرچین به ۷۷ هزار نفر رسید

تردد زائران از مرز تمرچین به ۷۷ هزار نفر رسید

ارومیه - مدیرکل راهداری آذربایجان غربی گفت: از آغاز اعزام زائران، تاکنون بیش از ۷۷ هزار زائر از مرز تمرچین عازم کربلای معلی شده اند.

ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از زمان آغاز پذیرش زائران اربعین تاکنون، بیش از ۷۷ هزار نفر از عاشقان حضرت اباعبدالله از مرز تمرچین به سوی کربلا و نجف راهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۱ هزار زائر به کشور بازگشته‌اند، ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۵ درصد تردد افزایش از گذرگاه مرزی را نشان می‌دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از ماه‌های قبل تمامی زیرساخت‌ها لازم برای سفر ایمن زائرین اربعین فراهم شده است، اظهار کرد: تاکنون هیچ گونه مشکلی در تأمین ناوگان مورد نیاز به وجود نیامده و جامعه راهداری و حمل و نقل استان با جدیت در این مسیر مشغول خدمات رسانی هستند.

دست نشان از برقراری سرویس رایگان زائرین اربعین حسینی از ارومیه به پایانه مرزی تمرچین خبر داد و گفت: روزانه ۴ سرویس حمل و نقل عمومی برون شهری، زائرین اربعین را به صورت کاملاً رایگان از پایانه مسافربری ارومیه با ظرفیت حدود ۲۰۰ نفر به پایانه مرزی تمرچین انتقال می‌دهند.

آب هوای مساعد و زیرساخت‌های رفاهی مناسب در کنار خدمات ارائه شده در موکب‌ها از عمده دلایل انتخاب مرز تمرچین از سوی زائران است.

کد خبر 6203629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha