۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱

تا اواسط هفته آینده؛

شرجی و رطوبت هوا در استان بوشهر تداوم می یابد

شرجی و رطوبت هوا در استان بوشهر تداوم می یابد

بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: تا اواسط هفته آینده به سبب وزش جریانات جنوبی میزان شرجی و رطوبت هوا در سطح استان بوشهر از مقادیر بالایی برخوردار خواهد بود.

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا، غالباً در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب، در برخی نقاط به ویژه نواحی شرقی و مرتفع و بخش‌هایی از جنوب استان، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رشد ابرهای همرفتی، وزش تندباد لحظه‌ای، رعدوبرق و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین تا اواسط هفته آینده به سبب وزش جریانات جنوبی میزان شرجی و رطوبت هوا در سطح استان بوشهر از مقادیر بالایی برخوردار خواهد بود.

وی گفت: آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر، در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب در برخی نقاط، به ویژه نواحی شرقی و بخش‌های جنوبی استان با احتمال ناپایداری موقت جوی و فردا مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

محمدی یادآور شد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در هنگام ناپایداری جوی گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعات خواهد بود.

وی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6203790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha